Založ si blog

Kowbojka alebo Utorok s veľkým B (Moderná školská rozprávka)  

Utorky môžu byť nesmierne zábavné a prekvapivé (ako zistíte z mojich prác). Každý utorok budem publikovať  moje víťazné práce ocenené v niekoľkých ročníkoch literárnej súťaže Dobšinského rozprávkový Gemer.

Toto je prvý z nich.

 

Týždeň ako každý iný. Aj deň ako každý iný. Až na maličičký háčik. Bol utorok. Utorok s veľkým B.

Čo také sa môže stať v utorok? Môže to byť normálny deň, môže vás vytopiť sused, môže u vás v kuchyni pristáť ufo, spomenie si na vás a  v ten deň vás navštívi odporná tetuška Dorka. Jednoducho stať sa môže všeličo. Nám sa však stalo niečo inšie…

Utorok. Dva týždne pred koncom školského roku, dni plné opakovania a písomiek, ústnych odpovedí a podobných druhov mučenia. Skrátka, utorok s veľkým B.

Začalo sa to všetko pokojne a normálne. Matika – učiteľka chýbala, „buďte potichu, ja sa na vás prídem pozrieť“ motivovala nás učiteľka zo susednej triedy. Slovenčina – diktát. Diktáty sú moja silná stránka. Vždy ich napíšem na jednotku vďaka môjmu ôsmemu zmyslu. Hudobná – na internete sme si hľadali slávnych hudobníkov. Chémia – opakovanie vzorcov. Angličtina – celkom dobrá zábava, nášho učiteľa angličtiny totiž zastupovala učiteľka, ktorá nevie po anglicky ani slovo.

Deň plynul zvyčajným školským tempom.

Kde je tá zvláštna udalosť? Čo je to za kowbojka? Kľud, vydržte, utorok sa predsa ešte neskončil. Takže pokračujem ďalej pekne po poriadku.

Obedňajšia prestávka. Dnešné menu: kurča s  ryžou a čerešňovým kompótom. Super!

Ešte zemepis a hurá domov!!! Všetko nasvedčovalo tomu,  že posledná hodina sa už premelie bez problémov. Opak je však pravdou. Cestou do triedy spomínam, či už mám zemepis na lavici. Mám, určite mám a aj nové učivo dobre viem. Takže pohoda. Vchádzam do triedy. Alebo?!!!

Chytám kľučku a opäť sa pokúsim dvere otvoriť. Márne. Najskôr si pomyslím, že ide o blbý žartík, že ma len tak vymkli. Ale keď sa zvnútra ozve „Kika, zasekli sa dvere a my nemôžeme von, pomôž nám“, je mi do popuku. Požiadam dvoch okoloidúcich šiestakov o pomoc. Ťaháme dvere, ťaháme, ale otvoriť nevieme. Ako v rozprávke o repke, ani oni nič nespravili.

Konečne prišiel z obedu môj spolužiak prezývaný „HCl-ko“, keďže na chémii učiteľke tvrdil, že HCl je kuchynská soľ. V krátkosti mu vysvetlím problém. Neverí mi. Aj on sa pokúša otvoriť dvere. Ja zatiaľ cez dvere nadväzujem spojenie so zvyškom triedy. Sú v nej ešte štyria. Prichádza môj ďalší spolužiak prezývaný „Americká štvorka“ (význam prezývky je tajomstvom triedy). V krátkosti mu vysvetľujeme problém. Pokúša sa aj on otvoriť, ťahá dvere, ťahá, aj do nich kopne – a nič.

ZVONÍ…

Idem naproti učiteľke a hovorím jej, že dnes sa zemepis odkladá a neučí sa, pretože dvere sa zasekli. „Ha-ha-ha, Kristínka, zaseknuté dvere vravíš? No, to je originálna výhovorka,  to ste kto vymysleli? Neboj sa. dnes nám zemepis nič neprekazí, ani zemetrasenie. Len tú mapu pekne odnes do triedy.“

Podáva mi mapu a so smiechom na perách cupká drobnými krôčikmi do triedy. Ja rovnako s úsmevom od ucha k uchu a s víťazoslávnym pohľadom za ňou. Zemetrasenie nie – a veď načo?

Prichádza po chodbe k triede a vidí…

„No choďte do triedy, čo tam stojíte“ volá zďaleka, „zaseknuté dvere sa dnes nekonajú, mládež.“

Samozrejme – príde pred dvere a ešte stále neverí.

„No tak, decká, čo ste to na mňa vymysleli?“

Lomcuje dverami, lomcuje, ale otvoriť nevie.

„No toto! Tie dvere sú fakticky zaseknuté. Poďte, budeme ich ťahať spolu.“

Šiestaci potichu miznú a my ťaháme dvere. Po dvojiciach, po jednom, všetci spolu,… Výsledok je stále rovnaký, dvere sa otriasajú, ale nepopustia.

Po chvíli aj učiteľka pochopila, že dvere nezdoláme.

A tak chystá strategický plán. Plán je takýto:

1.Vyhodia nám tašky z okna

2. Vyhodia nám spolužiakov

3. Zbohom, aj s batohom, vlastne školskou taškou – urýchlený odchod domov

Toto bol učiteľkin plán. Pekný. Lenže – mal ako všetky jej plány, ktoré nám kedy predviedla, jednu slabinu. S tými vyhodenými taškami by to ešte ušlo, ale kto a ako nám z okna vyhodí spolužiakov? Vylezú sami? Veď trieda je na poschodí!!!

„Jáj, na to som zabudla, no to nám dnes ešte chýbalo. A pán riaditeľ tu už nie je“.

Zrazu učiteľka zbadala „inštalatéra“. Nášho spolužiaka „inštalatéra“ (prezývame ho „inštalatér“, pretože opraví takmer všetko). Blížil sa pomalým krokom  po chodbe z obedu (päť minút po zvonení!).

Učiteľka ani okom nemihla a láskavým hlasom ho vyzvala, aby sa pozrel na tie dvere, či by ich nevedel dať do poriadku. Nevedel, lomcovanie na dvere neplatilo, ako sme sa už viacnásobne presvedčili a nemal so sebou nič okrem pomaranča z obedu.

„Tak rýchlo zabehni aspoň pre ekonómku, kým nám neodíde domov“ panikárila učiteľka.

Bože, prečo práve pre ekonómku, nebol by lepší údržbár?

Nie je ťažké si domyslieť, že ekonómka nám neverila a tiež zúfalo šklbala dverami, s podobným výsledkom ako my.

Takže sme nakoniec zavolali aj údržbára. Doniesol si, samozrejme, aj náradie a s frajerským výrazom „na mňa nemáte“ sa pustil do zdolávania neposlušných dverí. Po pár minútach vypáčovania dverí sa mu to podarilo. Dal dole zámok z dverí, a keďže škola nemala  náhradný zámok a ani peniaze na nový zámok, nechal dvere tak. Jasné – tých zvyšných desať minút sme sa neučili.

Neposlušné dvere boli bez zámku až do konca školského roka.

Howgh… fajka zhasla.

A ešte niečo. V ten istý deň, v tej istej škole sa stalo to isté v 5.B, ale o hodinu neskôr. Náhoda alebo utorok s veľkým B?!

 

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8936729x
Priemerná čítanosť článkov: 3146x

Kategórie