Založ si blog

Archív: marec, 2016

Odčítanie času 3. – Spomienkovanie

Uvažovali ste niekedy nad tým, čo sa deje s našimi spomienkami? Na túto otázku vám môžem odpovedať bez zaváhania, keďže mám výcvik v ericksonovskej hypnóze. Ukladáme ich hlboko do svojho podvedomia – ako do skrine a akoby sme na ne zabudli. Akoby úplne zmizli. Kedykoľvek v prípade potreby sa však môžu vynoriť do nášho vedomia. Máme tam svoj prvý deň v škole, […]

Pokračovanie článku

Odčítanie času 2. – Očami srdca

Prerušila som mlčanie, aby zaznel príbeh. Šamani hovoria, že ak k nim prichádza človek s ťažkosťami, pýtajú sa ho, kedy prestal snívať a kedy prestal rozprávať príbehy. Ja som prestala snívať presne pred dvomi rokmi, pretože so smrťou môjho syna odišla s ním časť mojej duše. Nepamätám si odvtedy ráno žiadny svoj sen, teda – okrem jedinej výnimky, […]

Pokračovanie článku

Dnes 116. – RideforLucka

Hej, hej, len pred týdňom som písala o RideforOlivia – pocte jazdcov 17-ročnému dievčaťu, ktoré zahynulo počas jazdeckých pretekov v Austrálii. A už beží jazdeckým svetom RideforLucka na počesť 13-ročnej Lucky z Česka, ktorá zomrela v piatok po páde z koňa. Noha sa jej zasekla v strmeni a splašený kôň ju uvláčil na smrť. Jazdci zdieľajú svoje hashtagy na jej […]

Pokračovanie článku

Augiášov chliev 8. – Horúco pod ministerským zadkom

No o čom inom – ako o slovenskom zdravotníctve – kde sa o kresle ministra pre nominanta nemôže hovoriť ako o skvelom kariérnom kroku, ale skôr ako o kariérnej poprave. Špinu a marazmus, ktoré sa za tie roky (bezmála štvrťstoročie) v slovenskom zdravotníctve nazbierali, nedokáže dnes zrejme rozumne a efektívne riešiť rýchlym spôsobom nikto. Nehovoriac o tom, že […]

Pokračovanie článku

Dnes 115. – A čo všetko nové. . .

Lavína správ a negativistických názorov, valiacich sa facebookom v predchádzajúcich dňoch, ma úplne dusila. Pár priateľov som si preto v minulom týždni dokonca vymazala. Ľudia vo vleku „životne dôležitej tvorby novej vlády“ akoby zabúdali žiť. A pritom je toľko pre život oveľa podstatnejších udalostí. Pre mnoho mladých ľudí – vrátane mojej strednej […]

Pokračovanie článku

Mama píše 11. – Snehovanie

Pre všetkých, ktorí teraz nemáte sneh… Na Prednej Hore je bielo. Sneží a sneží, aj dnes ráno pri mojej ceste do práce. A tak som sa rozhodla, že posledná, 11 časť z mojej tvorby, nebude úryvok z môjho humoristického románu, ale práve moja báseň Snehovanie. Sneh ticho padá, všetko vôkol belie, až zatúžime zaspať do jari… Ach, toľko […]

Pokračovanie článku

Augiášov chliev 7. – Ficovi niet čo závidieť

Človek múdrie vlastnými životnými skúsenosťami. A ja som si dnes istá, že vydať sa na cestu s človekom nespoľahlivým je problémom, aj keď máte spolu prejsť len 5 kilometrov. Ak si takého človeka zvolíte ako spoločníka na dlhšiu trať, je to životná tragédia. Nespoľahlivosť, nezodpovednosť a nečestnosť jednoducho nie sú dobrí sprievodcovia – a skôr či […]

Pokračovanie článku

Augiášov chliev 6. – Alobalovo

Ako zanechať svet lepším tým po nás? Uvažujete niekedy nad touto otázkou? Ja áno, veľmi si prajem zanechať svoje deti v bezpečnom a láskavom svete. Na istej medzinárodnej konferencii, ktorá riešila práve túto problematiku, som preto i ja minulý mesiac prezentovala prácu – bilanciu stavu spoločnosti, v ktorej žijeme – jej telesného, duševného i sociálneho […]

Pokračovanie článku

Dnes 114. – RideForOlivia

V nedeľu zomrela 17-ročná Olívia priamo počas jazdeckých pretekov v Austrálii. Jazdkyňa neprežila pád koňa pri preskoku 8. prekážky. Symbolické je, že s ňou bol uspatý i jej milovaný kôň Coriolanus, ktorý pri páde utrpel komplikovanú zlomeninu krku. Súťažili spolu už viac ako tri roky a žali úspechy. Jazdecký svet sa zomkol a jazdci z celého sveta […]

Pokračovanie článku

Mama píše 10. Slnko a zvedavé dievčatko

Na viacerých z kategórií v mojom blogu už svieti 11. A ako som napísala na začiatku, každá časť môjho blogu bude mať 11 častí, len DNES 11×11. Hej, odčítam čas. Takže dnes pridávam opäť raz niečo z mojej tvorby z minulých rokov. Slnko a zvedavé dievčatko Prečo slnko je, to pýtaš sa ma. Kam chodí spávať a kde večeria? Kde posteľ […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,836
Celková čítanosť: 8912619x
Priemerná čítanosť článkov: 3143x

Kategórie