Založ si blog

Odčítanie času 2. – Očami srdca

Prerušila som mlčanie, aby zaznel príbeh.

 

Šamani hovoria, že ak k nim prichádza človek s ťažkosťami, pýtajú sa ho, kedy prestal snívať a kedy prestal rozprávať príbehy.
Ja som prestala snívať presne pred dvomi rokmi, pretože so smrťou môjho syna odišla s ním časť mojej duše. Nepamätám si odvtedy ráno žiadny svoj sen, teda – okrem jedinej výnimky, ktorá sa stala pred pár mesiacmi.

 

Dnes sú to dva roky, čo Maroško zomrel. A ja som prerušila teraz mlčanie, aby ožili spomienky.

 

Mala som rada tie popoludnia v týždni, keď sme sa s Maroším šli prejsť sami dvaja. To sme sedeli v parku – vždy na zemi, na chodníku vedľa lavičky a hrali sme sa so skalkami alebo s lístím. Sedeli sme s vystretými nohami, sypali sme jeden na druhého skalky alebo suché listy – pomaly, po jednej skalke, po jednom lístku. A smiali sme sa. Toľko sme sa pritom nasmiali.
Manžel si neprial, aby sme sa váľali po zemi a babrali sa so špinavými skalkami – a tak Maroško veľmi rýchlo pochopil, že keď ideme vonku s otcom, sedíme poslušne na lavičke.
Bolo to naše malé tajomstvo, vždy sme tak sedávali, iba keď sme boli v parku s Maroším sami dvaja.
Je pre mňa náročné vracať sa do toho parku – chcem aj nechcem tam byť zároveň.

 

Druhou našou obľúbenou zábavou bolo fúkanie púpav. Boli sme zohratý tím – Maroší ich trhal tou svojou zdravou rúčkou, kdekoľvek ich videl, podával mi ich a ja som ich rozfúkavala po okolí. Sám ich nevedel rozfúknuť, nešlo mu to. A tak ich len zbieral a podával mne, znovu a znovu. Nikdy ho to neomrzelo – ach, koľko sme my dvaja rozosiali púpav. Odvtedy milujem púpavy.

 

A treťou našou záľubou bolo bublinkovanie – Maroško sám nevedel fúkať bublinky, no tešilo ho pozorovať bublinky. Pomaly plávali vzduchom, dúhovo sa ligotali. Niektoré z nich rýchlo praskli, narazili do niečoho a rozpadli sa, ale podaktoré stúpali k nebu, vietor ich unášal kamsi do diaľky…
Doteraz nosím so sebou v kabelke bublifuk. Niekedy ho vytiahnem a vzduchom sa nesie pás dúhových bubliniek, za nás oboch…

 

 

Elena K. Ištvánová   Predná Hora, 29.3.2016

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8981419x
Priemerná čítanosť článkov: 3152x

Kategórie