Založ si blog

Územie anjelov 1. – Šuchot pierok

Hej, dnes otváram ešte jednu novú jedenástku. O čom? Niečo sa v nej o mne dozviete – nie, nebude celá básňová…

 

Územie anjelov 1. – Kedysi a dnes

 

 

I.

Kedysi som chcela vedieť kam chodí spať dúha

a túžila som, aby bola stále.

Kedysi som chcela vedieť odkiaľ prichádza slnko

a túžila som, aby nezapadlo.

Kedysi som chcela vedieť, kam plynú oblaky oblohou

a túžila som, aby sa nezatiahlo.

Kedysi som chcela dni plné zázrakov.

Dnes viem – každý deň ťahá zázraky ako kúzelník šatky z klobúka.

 

 

II.

Kedysi

som chcela,

aby každý deň bol úžasný.

Dnes viem – je.

 

 

 

Územie anjelov 2. – Čakanie na nečakané

 

 

Kroky v tme času

rozprestreli sieť nádeje v duši.

Hľadám čakaním chvíľu

keď

zaspieva slnko, zlatý kohút rána

dúšok zemi nahodia súcitné oblaky

vietor ponesie okolím listy môjho čakania.

Čakám čakané

náhle

spozorniem

plače hviezda, priďaleká na dotyk.

Pocítila pohladenie môjho srdca…

 

 

 

Územie anjelov 3. – Som…

 

 

Tvár v zrkadle má príchuť času

hľadím cez seba na seba

nekráčam ulicou prázdnych slov

mlčaním sladím

zmúdrievanie

hľadím cez seba do seba

v tom starom známom rytme čakania

úsmevoslzodňa

hľadím zo seba na seba

kým začne moje srdce spievať

pieseň života

a vykročím

so sebou cez seba pre seba…

 

 

 

Územie anjelov 4. – Volanie anjelov…

 

 

čakám na sen

kam sa skryl ušiel zapadol

vyhladím čakanie

na ploskáčik

nežne prívetivý

len nie nasivo

modroružovozlatistočervenočervene ním klopem na sny

nedočkavo naťahujem boľavé plecia

rozprestieram krídla

 

 

 

Územie anjelov 5. – V tme…

 

 

V tichu

plávajú sny

zlaté rybky

života

 

 

naťahujem ruku

prázdnom

unikajú prirýchlo

 

 

nastavujem tvár

hádžem úsmevom

ako udicou

hodiny čakania plynú

do hladiny noci

 

 

svietim srdcom

v tme

 

zrazu

krúžia okolo

svetlo zjavne milujú…

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8935600x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Kategórie