Založ si blog

Úprimne 5. – Nechaj veci plynúť. ..

 

 

Nechaj veci plynúť, Zámer sveta sa o to postará – hovoria šamani…

Niekedy musíme byť trpezliví, pretože veci potrebujú dozrieť, všetko k nám príde v pravý čas. Takže, hej, dnes o veciach, ktoré v živote čas v pravej chvíli posúva a samozrejme aj o tom, že aké ťažké je byť trpezlivý, keď veciam nerozumieme…

 

Hm…

Všetko k nám vraj príde v pravý čas, dočítala som sa v múdrych knihách. Hej, šamani hovoria o tom istom – a tým naozaj verím.

Vyzerá to na prvý pohľad ako pohodlná filozofia – stačí trpezlivo sedieť a čakať, kým sa veci pohnú. Osud nám všetko zariadi – a my mu len srdečne poďakujeme. No celkom tak to nie je. Ten posun závisí od nášho múdrenia, myslím si. Ak pracujeme na sebe, tak osud pracuje na veciach okolo nás. Ak robíme nezištne dobré veci, Zámer sveta nám ich doplaví ako spätnú vlnu (ale len pri tých úprimne nezištných, kedy žiadnu odmenu ani to dobro „na oplátku“ neočakávame, a robíme ich len tak zo srdca, ako „dávanie dobra“).

 

Dych Zámeru sveta…

Niekedy sme netrpezliví, pretože nás život niekde omína – a chceli by sme to určite zmeniť. A chceli by sme zázraky hneď – kúsok šťastia podľa svojich predstáv, alebo aspoň trochu pokoja. Snažíme sa pracovať na racionálnych krokoch k zmene.

A potom prichádzajú dni, kedy sa veci náhle zvláštne pohnú. Včera u mňa veci nabrali spád a kamsi sa správnym smerom pohli – nerozumiem tomu, no cítim to – tým snom, ktorý vo mne zanechal sprvu riadny zmätok, bol pre mňa úplne nelogický a nerealistický.

(Nie je dôležité veci chápať, ale prijímať ich a robiť kroky správnym smerom – skutočne neviem, prečo som práve toto mala teraz dodať, ale nutkavo ma to vrátilo opakovane k tomu, naučila som sa už mať pokoru k nenáhodným náhodám a prijímať ich, no tak to píšem – zrejme niečo v tejto chvíli naozaj ja sama nevidím, no Zámer sveta má dobrý dôvod, aby mi to ukázal neskôr, zostáva len trpezlivo čakať. Na nejaké poznanie musím skrátka zrejme ešte zmúdrieť – asi by som to v súčasnosti neriešila správne? No tak, Zámer sveta, čo teraz nevidím?).

Poviem vám, niekedy keď hľadám odpoveď, tak siahnem po nejakej knihe, otvorím ju náhodne a prečítam si, čo je tam napísané. Už som to určite kedysi spomenula v mojom blogu. No tak i teraz, bola som zvedavá, čo táto nenáhodná náhoda znamená. Odpoveď knihy  „najjednoduchšia cesta do skrytého kráľovstva vedie cez bránu prijatia“ presne sedí k téme. Tým sa mi len potvrdilo, že je to koincidencia, a že to sú veci, čo mám jednoducho prijať, pochopenie príde neskôr.

 

Ohnivko docvaklo…

Veď hej, trpezlivosť sa vypláca. Skôr či neskôr získavame poznanie tak, že „ohnivko docvakne“, niečo prijmeme a vieme, že to pre nás je dôležité. Ako ja dnes ráno. Jasné, to docvaknutie bolo spojené ešte s tým včerajším snom. A hej, keďže toto je jedenástka Úprimne, tak vám prezradím jednu vec. Docvaknutie bolo o dôvere.

Obvykle pokladáme dôveru za čosi, čo je podložené logickými argumentmi – máme dôveru k niekomu, pretože sa správa dôveryhodne, pretože robí to a nerobí ono – a potom spraví niečo, čím sa naša dôvera zmení, stane sa pre nás nedôveryhodným… Mňa to teraz hodilo niekam inam – dôvera na tej vedomej úrovni je naozaj taká, ako som popísala vyššie (v štýle robí a nerobí…), ale pochopila som, že existuje aj taká hlboká, hlboká dôvera, taká bazálna, ide úplne do podstaty, cez hranicu času, života, sveta, fúha, neskutočne hlboká… Veď hej, som z toho riadne zmätená i teraz, že niekomu môžeme tak hlboko dôverovať. Nerozumiem prečo taká dôvera existuje, a najmä keď na to nemáme dôvod. No som zmätená z toho sna, veď vravím.

Ibaže Buddha hovorí, že všetky svoje vedomosti máme vymeniť za údiv – tak to je…

Tak sa len čudujem…

 

 

Elena             Predná Hora, 8.5.2017

 

 

 

 

 

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

Kirjat Šmona / Izrael / Libanon /

Explózie v Iráne. USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder.

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8981624x
Priemerná čítanosť článkov: 3153x

Kategórie