Založ si blog

Teraz 3. – KaliňákovaNIE. ..

 

Kaliňák v piatok večernými správami pochodoval vo fešáckej uniforme v ktorejsi rómskej osade – namojveru nepostrehla som vtedy ani presne, že v ktorej z osád. Takže dnes pár slov o Kaliňákovi, o jeho slovách, o rómskej kriminalite.

Aj malá úvaha o pravde. Je pravda pravdou vždy?  Na Slovensku nie.

 

Kaliňák v neviempresneakej rómskej osade…

Kaliňák pochodoval tou osadou v sprievode policajného šéfa, v slušivých policajných uniformách obaja. Naozaj som v tej chvíli nepostrehla, akou osadou presne, veď to je jedno. Nie že by som sa na neho tak zahľadela, že som prestala od úžasu počúvať správy. Pravdou je, že mi do tých večerných správ hovorila moja najstaršia dcéra Kika nejaký príbeh a najmladšia dcéra Jazmínka robila rozhorčenú analýzu tej story so Zemanom (za mňa je Zeman pašák, mám rada ľudí s iskrivým zmyslom pre humor, a on ma často rozveselí) – presnejšie šlo o story tej polonahej vraj feministky, čo mu tam pobiehala v čase volieb. Do toho som ešte ja v duchu riešila otázku  – či ozaj všetci Česi padli na hlavu, ak neuvažujú ako sa priamo vo volebnej miestnosti môže nachádzať nejaká cudzinka v čase volieb, nikto si to nevšimne, dokonca ani keď sa vyzlieka. Aký naivne pôvabný príbeh pre hlúpych voličov – a oceňujem ako vtipne situáciu zvládol Zeman…

Ach, áno, poštvem teraz proti sebe zrejme všetky feministky, lebo dieťaťu som vysvetlila, že feministka je žena, ktorá sa musí pretŕčať na verejnosti vyzlečená, aby si ju nejaký chlap všimol.

 

Medzitým…

Medzitým som zapátrala na internete, akou osadou Kaliňák pochodoval v sprievode policajného šéfa. Odpoveď som našla v článku z 11.1. s názvom Kaliňák prišiel do rómskej osady, hneď ho obkľúčili miestni: Z toho, čo im Robo povedal, ich však eufória prešla! Šlo o Krompachy.  Kaliňák v tom článku vykladal o hrozivom, až 80-percentnom podiele rómskej kriminality na celkovej trestnej činnosti v tej lokalite. Nedávno som ho za reči o „rómskej kriminalite“ v mojom blogu Vyzerá ako Róm zdrcla. O rómskej kriminalite možno hovoriť,  ak budeme klasifikovať Rómov v štýle „vyzerá ako Róm“, lebo väčšina z nich v štatistikách sa ku rómskej národnosti nehlási. Štatisticky máme občanov rómskej národnosti málo.

 

Rómska kriminalita rastie…

V spomenutom článku hovoril Kaliňák o náraste kriminality práve v našom revúckom okrese. Ja osobne si myslím, že problémy vo vzťahu Rómovia a ostatná komunita budú ešte narastať. Nedávno som v mojom blogu popísala hlučné a nepríjemné správanie Rómov v nočných spojoch. V regiónoch, kde je veľa osád, nerastie len kriminalita, ale aj problémové správanie rómskych detí.

Vyskytuje sa svrab, vši, infekčná žltačka sa stáva každoročným bonusom tohto regiónu. To nie sú choroby osád, mnohé choroby sa môžu prenášať prepravou chorých v autobusoch, košíkmi v obchodoch,… Nuž, nečudo, keď denne vidieť Rómov vyberať kontajnery v mestách, nikoho to ale netrápi – akoby si nikto neuvedomil, aké zdravotné riziká sa tým môžu šíriť…

Ale sú aj ďalšie problémové oblasti – psia story“, ktorá tiež beží tento týždeň médiami je o probléme na východe Slovenska. Ten prípad ma nahneval už predvčerom – chudák psík. Naozaj nerozumiem, načo dodávali v televízii včera ešte detaily v správach o brutalite jeho zabitia, mne také správy trhajú srdce. Kladiem si otázku, aké morálne zábrany majú také indivíduá, čo brutálne utýrajú psa.

 

Financie…

A takisto sa zvyšujú čoraz viac náklady, ktoré do tejto skupiny občanov investujeme. Ak sa hovorí, že sociálne dávky pre nich sú len malé percento z celkových sociálnych dávok štátu, je zároveň potrebné povedať, že i sociálne dávky sú len malá časť celkových nákladov – je potrebné zarátať aj zdravotné odvody, náklady na vzdelávanie detí (v špeciálnych školách je normatív na žiaka vyšší ako v bežných školách), sociálnu starostlivosť (aké rodiny najviac kontrolujú a monitorujú sociálky), rôzne reedukačné zariadenia, náklady na rómske hliadky, ale aj invalidné dôchodky, atď…

Navyše končia eurofondy, takže aj komunitné centrá cez MV SR budeme financovať z našich daní, zrejme aj všetky projekty na „rekvalifikovanie“, osvetu a integráciu.

 

Záverom…

Je pravda pravdou vždy?  Na Slovensku nie – napísala som v úvode  blogu. Áno, u nás nie je dôležité, čo sa hovorí, ale kto to hovorí. Dokážem vám to.

Kaliňák vykladal v televíznych správach o až 80-percentnom podiele rómskej kriminality na celkovej trestnej činnosti v lokalite, ktorú navštívil a povedal, že musíme urobiť poriadok.

Predstavte si, že by tie isté slová povedal Kotleba…

 

 

Elena  Predná Hora, 14.1.2018

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

zuby, zubár, čeľustný ortopéd, strojček, zubný strojček

Najvychytenejšie destinácie zubnej turistiky: Hrozí exodus Slovákov za lacnejším chrupom? Pozor na riziká, hovoria experti

25.04.2024 05:00

Kým pre našincov sú často výhodnejšie ceny za hranicami, za slovenskými zubármi cestujú pacienti aj z USA.

Matúš Šutaj Eštok, Vianoce, hasiči, policajti, Štedrý deň

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenam

25.04.2024 04:00

Kým financmajster uťahuje opasok, minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) sľubuje policajtom nové finančné príspevky, ako aj valorizáciu tých, čo už dostávajú

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9002910x
Priemerná čítanosť článkov: 3154x

Kategórie