Založ si blog

Tou cestou, ktorou si šiel 7. – Chcem vedieť. . .

V živote chceme vedieť rôzne veci. Niekedy odpovede tvrdohlavo hľadáme, inokedy ich chceme úpenlivo vymodliť, a niekedy na ne trpezlivo čakáme. To keď sme natoľko zmúdreli, že vieme, že správne odpovede jednoducho prichádzajú v ten správny čas. Presne vtedy. A ony skutočne priplávajú, tak ako oblaky oblohou, náhle sú tu.

Takže dnes o správnych odpovediach, a o nenáhodných náhodách. A o úžasnej knihe, pravdaže, aj o úžasnej knihe.

 

Začnime tou úžasnou knihou…

Už tri týždne ma ťahalo zháňať jednu knihu, všade bola vypredaná – až na jednu českú stránku. A tak som mojim náhodne nenáhodným výberom doplnila ešte nejaké knihy, veď škoda poštovného za jednu knihu. Dnes prišli.

A keď som večer konečne siahla po tej knihe – Hellinger, Přirozená mystika – jej otvorenie mi dalo odpoveď. Hlboko zarezonovala vo mne. Áno, presne to hľadám. Nič viac – a nič menej. K tomu viac nepoviem. Zato dám nejaký citát z tej knihy, plnej múdrych myšlienok? Jasné.

Nebudem klamať, ten prvý náhodne otvorený citát sem nedávam. Ale ten citát otvorený ako druhý je tiež výstižný – hovorí o očiste, dôležitej pre mystickú skúsenosť – tá spočíva

  • v očiste zmyslov, odvádza od lákadiel vonkajšieho sveta,
  • v očiste ducha, znamená zbaviť sa myšlienok,
  • v očiste vôle, necháva odísť priania „chcem to a to“.

Také prijímanie prichádzajúceho je presne ono, nedať sa odlákať lákadlami zvonku, ani brzdami zvnútra, ani falošnými prianiami „ako to má byť správne podľa mňa“. Ale s pokorou a prijímať prichádzajúce, trpezlivo čakať na odpovede Osudu…

 

Ach, áno, posledný večer doma…

Zajtra už budem na ceste do Prahy na výcvik o tomto čase. Jasné, trochu nostalgické povzdychnutie. Ale na výcvik sa teším, tento raz dvojnásobne, lebo ma posunie o krok ďalej k budúcnosti. Vždy som milovala veľké vizionárske projekty – a tento raz to bude presne o nich.    Je zvláštne vedieť že ČO, len nie ešte že AKO. Na tie odpovede čakám.

Koincidencie cinkajú, že „toto je dôležité, tak si to všimni…“

A prezradím vám, že do Prahy nejdem sama – ide tam so mnou ďalšia z dnešných úžasných kníh. Ohromila ma – tak ma ohromila, že vám to vykecám. Teda – na facebooku mám  už pár rokov jednu indiánsku báseň, moc hlboko ma oslovila. A dnes mi prišla kniha, ktorá presne tú báseň má v úvode. A časti z nej rozoberá. Samozrejme som neodolala a náhodne nenáhodne som ju otvorila. Fúha, to je pravda. Tie koincidencie sa ma dnes rozhodli zavaliť? Kniha sa volá Pozvání, napísala ju Oriah Mountain Dreamer. Budúci týždeň o tej knihe napíšem viac.

 

Záverom…

Viete, s odpoveďami Osudu a pravým časom je to ako so sadením.

Ak zasejeme semienka, tiež nepomôže, ak budeme popri záhone pobehovať a pokrikovať, že chceme, aby to vyrástlo hneď. Všetko má svoj čas, a tak ako semienko potrebuje čas, aby vyklíčilo, aj tie správne odpovede potrebujú čas klíčiť.

Že ako spoznáme ten správny čas? Jednoducho, správna odpoveď presne vtedy príde.

Nuž, tak.

 

 

 

 

Elena   Predná Hora, 26.4.2018

 

 

 

 

 

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

Nemecko, polizei, polícia

Nemecko zatklo muža za špionáž pre Čínu, odovzdával informácie z europarlamentu. Peking reaguje

23.04.2024 12:00

Spolková generálna prokuratúra tvrdí, že sledoval aktivity čínskej opozície v Nemecku.

karlova ves, električka, bratislava, Segnerovsa

V Karlovej Vsi zrazila električka chodkyňu, skončila v nemocnici

23.04.2024 11:18

Polícia chodcom zdôrazňuje, že sú povinní dať električke prednosť aj na neriadených priechodoch pre chodcov.

kalamita, lykožrút, Čierny Balog

Mimoriadnu situáciu pre lykožrúta rozšírili aj na okresy Revúca a Detva

23.04.2024 10:56

Na lykožrútovú kalamitu v okolí Čierneho Balogu upozornili lesníci začiatkom marca.

medveď, svit

Po cyklistickom chodníku vo Svite sa pohyboval medveď

23.04.2024 10:43

Mesto Svit v Popradskom okrese vyzýva obyvateľov i návštevníkov na opatrnosť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 8997990x
Priemerná čítanosť článkov: 3153x

Kategórie