Založ si blog

Svet plný zázrakov 5. – Boh nás má rád. . .

Tieto krásne slová povedala dnes primátorka mesta Revúca Eva Cireňová v príhovore pred začatím súťaže Hubertova jazda – je to 19. ročník, z toho 13.-ty krát  v meste Revúca priamo. A nepršalo nikdy doteraz. Súhlasím s ňou – hlbokú vďaku by sme za to mali cítiť…

 

Ránom…

Ráno tu vanul len mierny vietor, hrialo slnko a dupotali kone. Šli súťažiť. No jasné Hubertova jazda – v plnom prúde…

Oplatí sa na ňu každý rok prísť. Sme tu aj my – ja a moja najstaršia dcéra Kika, nesúrodá dvojica už na prvý pohľad. Ja v károvanej košeli, rifliach a so širákom – a la starý kovboj, ona v čiernych rifliach i bombere, v tričku s obrovským farebným Jokerom. S foťákom v ruke pôsobí tak profesionálne, že si ju plietli podaktorí s Jojkou, ktorá tam natáčala. Svetlanka uprednostnila Bachledovu dolinu – vždy túžila prejsť tým chodníkom v korunách stromov.  A Jazmínka na Hubertke jazdí – prichádzali na koňoch ráno cez kopce a pricválali len pár minút pred nástupom koní.

 

Ohňostroj nápadov – je vidieť, že to organizátori chystali srdcom…

Viaceré súťaže lákali najmä rodiny s deťmi – ale na súťaž o najlepší koláč bol riadny rad všetkých vekových kategórií (my s Kikou sme tak neboli, tak neviem nič bližšie), aj od gemerských guliek sa niesla vôňa (sú to knedličky plnené mletým mäsom, to my ani jedna nejeme, tak tiež neposlúžim popisom). Akurát jednu súťaž sme prešli – o najkrajšiu tekvicu – no poviem vám, nádherné a vtipné nápady tam boli.

Úžasnú výstavu domácich zvierat miestnych chovateľov každoročne v tento deň organizujú v tichom prírodnom prostredí – priamo za mojim pracoviskom.

Mestské lesy pripravili množstvo zaujímavých vecí – fotografie, parožia a kože zvierat. Nepáčil sa mi vypchatý mŕtvy jeleň, nič mŕtve som nefotila.  Ale úžasné boli živé včely, stále tam bolo plno ľudí a pozorovali ich život (snáď to včielky prežijú). A najkrajšie pre mňa bolo „stopovanie“ – stánok s odtlačkami stôp rôznych divých zvierat. S poznávacím pexesom stúp v súťaži. A tie stopy sa veľkými drevenými pečiatkami  dali v prirodzenej veľkosti do piesku vytláčať – no úžasný nápad. Tak vám prikladám stopu medveďa a jazveca, pre porovnanie – aby ste vedeli, kedy v lese utekať…

Lesácka škola prišla s divými vtákmi – aj kondora mali, to bolo riadne prekvapenie.

Zátišie na fotenie sa tam bolo, kráááásne, rozprávkovo muchotrávkové. Naozaj hodne ľudí sa v ňom  fotilo – dobrý nápad, skladám širák pred jeho autorom, aj realizátormi.

A prekrásne obrázky, ktoré vytvorili deti v miestnych ZUŠ – nuž, to je argument pre rodičov, prečo by deti mali chodiť do ZUŠ. Ak máte malé deti z okolia Revúcej, po zhliadnutí tých prác nezaváhate – dokážu dostať z detí úžasný pohľad na svet…

 

Kone milujem…

Mám ich hlboko v srdci. Tento rok chýbali grošáci – tú farbu mám u koní najradšej. Stačilo by mi k pohode málo – grošák, podvečerný táborák, gitarka a kadejaké tie staré pesničky – napríklad Ovečku, Bednu od whisky, Alenku v říši divu, či Šípkovú Ruženku…

Vyhlásili výsledky jazdeckej súťaže – prišli všetci v poriadku, bez pádu. Jazmínka bola na Zoji, moc múdry kôň je to. Veľká maškrtnica, ráno pri dekorovaní naťahovala hlavu za občerstvením pre jazdcov – minulý rok sa jej podarilo aj ponúknuť sa z neho, tento rok jej to nevyšlo. Poobede schrúmala z mojej ruky tri jabĺčka, a potom sa mi snažila ťahať z kabelky karfiolové listy, ktoré som koňom doniesla. Jazdci s koňmi odišli, večer majú svoju jazdeckú párty.  A potom sa námestím rozozvučali pesničky, najskôr ľudové, tak to už sme s Kikou odišli.

 

Zní to jak pohádka z příběhu královny Mab…

Aaaaach, je to úžasné podujatie – tá Hubertova jazda. Kebyže si vezmem kovboja, jazdím na nej aj ja, určite, každý rok.

Ach, to by bol život, presne ako  Michal Tučný spieva: „Zní to jak pohádka z příběhu královny Mab…“

 

 

Elena    6.10.2018

 

P. S.: Fotografie sú moje, z dnešnej Hubertky – tá jazdecká je z okamihu, keď dekorujú pred jazdou Jazmínku. Tie kresby ZUŠ sú naozaj prekrásne (a mám súhlas ich uverejniť). Chcela som aj krásne tekvice nahodiť, ale všade na tých záberoch boli i ľudia. Aj stopu medveďa si dobre pozrite, mňa by mal mojou cestou lesom medveď sprevádzať a mám z toho obavu, tak som si jeho stopy dobre prezrela…

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

Susko

Ministerstvo nežiadalo Najvyšší súd o konkrétne spisy, iba záznamy o prerozdeľovaní, tvrdí Susko

25.04.2024 15:05

Šéf rezortu Boris Susko nerozumie, prečo by ministerstvo nemalo na kontrolu procesu nárok.

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50, aktualizované: 15:34

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9003755x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie