Založ si blog

S láskou 3 . – Diery v našich životoch. . .

Každý z nás zažíva v živote straty. Život nám berie kadečo – vytrácajú sa veci a ľudia zomierajú. Nahrádza to vraj čímsi lepším, robí nás silnejšími a pomáha nám ťažkými časmi životne múdrieť. Vyzerá to ušľachtilo – ibaže ľahšie sa to vraví, alebo píše, ako žije. Chce sa nám v takej situácii zúfalo kričať – nie, nie, nechcem byť silnejšia, ani múdrejšia, ani nechcem nijaké pravé životné poslanie. Chcem iba žiť svoj obyčajný život, tak ako doteraz, skromne, aj s kopou problémov, s tešením sa z každodenných maličkostí, ktoré si možno iní ani nevšimnú, ale mne stačia –  a chcem tu mať späť svojho syna, len to jediné naozaj chcem…

Ibaže, ako spieva Passenger  vo svojej piesni Holes – „…niektoré veci nemôžeme zmeniť a nemôžeme si vybrať, a niekedy sa zdá, že získavaš menej, ako si stratil…“

Smrť syna nebola pre mňa životná zmena, ktorú som si vybrala. Lekárka, ktorá ju zavinila, mi tým zosypala to, čo som žila a k čomu som kráčala po dlhé roky deň za dňom. Snažila som sa vyrovnať so smrťou môjho dieťaťa, ktorú zavinila, postaviť sa opäť tvárou k budúcnosti. Nebolo to ľahké, tých dier narobila v mojom živote priveľa. A cez tie diery v živote a v srdci vidíte aj to, čo ste dovtedy vidieť nechceli. V takých chvíľach si človek uvedomí, čo v jeho živote bolo falošné, lebo to skutočne pevné  a cenné odolá zlým časom.

Pripomeňme si opäť Passengera – „…niečo Ti poviem – keď nemáš nič, nemôžeš nič stratiť…“

No súdne konania sa vlečú a právoplatne odsúdená páchateľka beztrestne vypisuje na súd vyjadrenia o nižšej hodnote života ľudí s postihnutím oproti zdravým a o tom, že také dieťa človek nemôže mať rád tak ako zdravé. Áno, znovu cítim bolesť a hnev v dôsledku jej bezohľadného správania a nechcem jej ho tolerovať. Hej, kladiem si úprimne otázku, k čomu chcem naozaj vykročiť – a čo mi chýba iba tak, ako diera v hlave.

 

Záverom…

Nie, to nie je moja najobľúbenejšia pieseň od Passengera, len tretia z troch, ktoré od neho počúvam…

„máme diery v srdciach, máme diery v našich životoch, máme diery, máme diery, ale pokračujeme ďalej…“

A možno nie, ktovie…

 

Elena     20.10.2018

 

P.S.:  Ach, hej, Passenger  https://www.youtube.com/watch?v=OW7WH2j4Y3o

Pravdu na stôl 6. – OEDC je horšie ako medvede. . .

19.03.2024

Medvede tu vybiehajú a pobiehajú vystrašené a vydesené. A my rovnako. Tí, ktorí prežili stretnutie v Liptovskom Mikuláši s medveďom, sú iste riadne vydesení. My ostatní podvedome tiež – uvedomila som si. Vracajú sa mi sny, konečne po rokoch od synovej smrti sa mi občas niečo sníva. Ten z dnešnej noci mi medveďa priplietol. Dvere som držala zvnútra, cez dieru v nich [...]

Pravdu na stôl 5. – Ako môžeme mať novú nemocnicu rýchlo a relatívne lacno. . .

16.03.2024

Netajím v mojom blogu, že som srdcom podtatranka, je to môj rodný kraj. Zakaždým, keď idem smerom na Poprad, prechádzam okolo miesta, pri ktorom mi zovrie smútkom srdce. A tak keď som dnes objavila dokument o Kvetnici, je to príležitosť urobiť malý výkop za to miesto, aj za príležitosť pre nás všetkých. Takže sledujte https://www.youtube.com/watch?v=EN_FRkg9RRM [...]

Pravdu na stôl 4. – V tomto štáte je toľko bordelu, že až. . .

14.03.2024

Prezradím vám teraz ďalšiu darebáčinu tohto štátu. Cesta za spravodlivosťou v tejto spoločnosti vyzerá, akoby ju budovali Pat a Mat. Alebo akoby vznikla omylom, lebo ku spravodlivosti veru nevedie. Veď pozrite. Predstavte si, že niekto vezme život vášmu blízkemu – úmyselne alebo neúmyselne ho usmrtí. Popri bolesti musíte zápasiť aj s praktickými otázkami, ako [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,836
Celková čítanosť: 8911488x
Priemerná čítanosť článkov: 3142x

Kategórie