Založ si blog

S láskou 11. – Kráčať lesom. . .

V čom všetkom odlišný je život ľudí, ktorí žijú ďaleko od civilizácie, od nášho bežného spôsobu života? Premýšľali ste niekedy nad tým, že by ste zanechali „moderný spôsob života“ a začali žiť niekde uprostred prírody? Alebo aspoň, že by ste putovali lesom niekoľko dní?  Ach, áno, v tejto chvíli uvažujem o pustovníkoch, o živote v prírode a jeho zmysle, o ceste lesom a aj o ruke, ktorá vedie náš osud. Pravdaže i o tom, akým spôsobom života by sme žili, kebyže…

 

O pustovníkoch…

Už som kedysi písala, že je pre mňa inšpiratívny Chan – Šan. Bol v dávnych časoch vysoko postaveným hodnostárom na dvore čínskeho cisára, náhle sa všetkého vzdal a odišiel do hôr, kde písal básne na skaly. Viac o ňom som dala napríklad v tomto blogu

http://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2016/06/10/len-tak-8-o-neuprimnosti-a-klamstve/

Musel to byť zvláštne silný život, zotrvať sám uprostred prírody a v hlbokom súlade s ňou. Mnohí by ho pokladali za blázna, žiť ako pustovník – namiesto pôct a bohatstva. Nuž, aj bez ustavičného náhlenia, bez všetkej tej pretvárky a falošných hier – možno je lepšie žiť osamelo uprostred prírody, ako žiť osamelo medzi ľuďmi.

Ľudí – pustovníkov nájdeme i v súčasnosti. Japonský pustovník chcel dožiť na svojom pustom ostrove, na ktorom strávil viac ako 30 rokov života – úrady ho odviedli do „civilizácie“ podľa správy v článku z 27.6.2018

https://www.interez.sk/musel-sa-vratit-nahy-pustovnik-ktory-prezil-na-pustom-ostrove-takmer-30-rokov-sa-kvoli-zhorsenemu-zdravotnemu-stavu-musel-vratit-do-civilizacie/

Žil tak spokojne, až to miestnym úradom prekážalo a „zachránili ho prevozom do civilizácie“. Do civilizácie plnej jedov v potravinách, v prostredí, i v dušiach ľudí…

 

Život v prírode môže byť obohacujúci…

Zaujímavý článok o živote v prírode z 19.6.2018

https://hnonline.sk/tema/1765351-o-zivote-v-dave-v-lesoch-a-obdive-k-pustovnikom-ako-nas-meni-samota

uvádza múdre slová Nevrlého, ako život v prírode naučí človeka väčšej skromnosti – má to, čo unesie na chrbte, ale aj opatrnosti a sebadôvere, lebo sa musí spoliehať na seba a vážiť si svoje sily.

Keď sa na to dívam z tohto uhla pohľadu, nemala by som až také problémy „byť v lese“. Dokážem sa uskromniť, život ma to naučil. Spoliehať sa na iba seba musím už dlho. Sebadôvera mi nechýba, verím si, zvládať som musela kadečo. Opatrnosť – poznám svoje limity, vo vzťahu k lesu ma desí predstava bleskov, aj šamansky predpovedaný medveď – no ako totemové zviera vraj predstavuje Rusko, to je so mnou silne minuloživotovo prepojené. Aj júnová pražská konštelačka, mi presne ten život pripomenula, Vojtov obraz, more a loď, naozaj som v tom živote zomrela v mori. Niekedy v nás koincidencie vyvolávajú zmätok, kým porozumieme svojej životnej mozaike ako celku. Ach, a ten Vojtov obraz, to viete, že by som rada tak maľovala – dám ho tu teraz ešte raz, je podľa mňa prekrásny.

 

Aký zmysel má „kráčať lesom“…

„Hovoriť s horou“ je silný životný krok – šamani majú často také silné iniciačné stretnutia, na hranici smrti. „Musíš niekoľkokrát zomrieť, kým naozaj začneš žiť“ – ani neviem, kde som čítala tú vetu, ale pokladám ju za múdru a pravdivú. Málokto rozumie, ako sa Gandalf šedý stal Gandalfom bielym – že k zmúdreniu a sile prešiel bolestným procesom hlbokej očisty na hranici smrti. Prehlbuje to podľa mňa pokoru, učí naozaj načúvať Zemi a porozumieť životu. Očisťuje dušu – pri tranformácii sa skutočne náhle mení naše vnútorné svetlo – „belieme“ – áno, je to proces vnútorného prerodu.

Dnešný blog som začala  písať v júni, keď som túžila po ceste lesom. Pomenovala som ho pôvodne  – V tejto chvíli už tu nie som. Bolo to silné volanie. Les je môj priateľ, verím mu viac ako ľuďom teraz, pritúlil by ma chápavo do svojej náruče. Šla by som i dnes do lesa – mám pred sebou 28 dní dovolenky, no počas nej i neodkladné pracovné povinnosti. Zámer sveta ma nie a nie pustiť do lesa – vie prečo. Viem prečo.

Žila by som prírodou viac, kebyže sa vrátim v čase – vlastne som si v tejto chvíli uvedomila, že životné poslanie by mi všetko z mojej pôvodnej predstavy umožnilo zrealizovať. Je to zábavné ako nevidíme veci, ktoré máme po celý čas pred očami, aj ako sa ma Zámer sveta snaží nalákať, aby som vykročila. Udalosti v živote nás vedú k tomu, aby sa napĺňal osud – uvedomujem si to, je to po celý čas o jeho ruke.

 

Záverom…

Viem, že životne múdry človek koná prijímajúco, s hlbokou dôverou v Zámer sveta. Asi som ešte životne nezmúdrela dostatočne, kráčajúc životom s hŕbou idealistických presvedčení – že vzťahy by mali trvať navždy a že by sme mali spraviť všetko na svete, aby to tak bolo. Ale niekedy sa to nedá, naozaj sa to nedá – a tak sedíme na kope trosiek s hlbokým pocitom viny z rozvodu.

Ach, áno, v takých chvíľach by sme chceli odísť do lesa navždy.

 

Elena 2.11.2018

Cesta duše 9. – Desať. . .

29.03.2024

Slnečné lúče prichádzajúce po temnote noci. Zlátia svet a dávajú mu hrejivé objatie, prijímam ho s vďakou. Mimoriadne temná bola dnešná noc. Vietor za oknom v nej hučal šialene, akoby sa ňou hnalo tisíc čertov. Rev vetra kontrastoval podivne s tichom v mojom vnútri. Žiadne slzy ani slová, len obrazy mihajúce sa pred vnútorným zrakom – spomienky na cestu, ktorou som [...]

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,842
Celková čítanosť: 8939636x
Priemerná čítanosť článkov: 3146x

Kategórie