Založ si blog

Zápisky psychiatra 4. – Už som si ťa našla. . .

Keď som sa vrátil ku čítaniu, zistil som, že rozčítaný text zostal na kuchynskom stole. Chcel som zájsť preň, no padol mi zrak na ďalšiu časť príbehu – a už som ho nevedel odtrhnúť…

 

Už som si ťa našla…

…Automaticky som vytiahla z komory igelitovú tašku, a potom ešte jednu. Položila som ich na kuchynský stôl. Uhládzala som ich povrch mechanicky, chvíľu uvažujúc. Potom som zašla do kotolne v bytovke a doniesla som odtiaľ za náručie vecí. Napratala som ich do oboch igelitiek, doplna, na prasknutie. Tak. Dobre, asi z nich radšej trochu uberiem, aby som ich dokázala odniesť. Tašky som oprela v predsieni o skrinku na topánky a s pocitom dobre vykonanej práce som si šla ľahnúť.

Vyrazila som na druhý deň s taškami v rukách v čase obedňajšej prestávky ulicami mesta. Ešte že krava Karola je na dosah…

Otvorila som dvere na predajni 303 šmejdov, vovalila som sa s napratanými taškami dnu a veselo som zvolala: „Už som si ťa našla, zlatko“.

Pár zákazníkov sa tam v tej dobe potĺkalo pomedzi regálmi, no poviem vám – všetky oči na mne. Zjavne som to zvolala dostatočne hlasno. Do obchodu so mnou vchádzali ďalší zákazníci, tí sa ani nesnažili tváriť, že nepočúvajú, zastali pre regáloch s pracími práškami a pozerali sa na nás. Zrejme tu začnú chodiť častejšie, vďaka mne, keď je to tu také zaujímavé…

Poviem vám, je výhodné mať čisté svedomie, lebo človek nemusí klopiť oči a klepať sa. Vyhla som sa poznámke o nazelenalej farbe jej tváre, zato hlasno som dodala: „Pusinky a srdiečka vynecháme, zlatko, tie posielaj len môjmu manželovi. Vlastne nemusíš, podala som žiadosť o rozvod, môžeš ho začať živiť Ty.“

Poviem vám, ani vysielanie do mestského rozhlasu by nebolo lepšie, všetci prítomní ma dychtivo počúvali.

 „Ozaj, niečo Ti tu nesiem, zlatko. Pozri…“ –  s milým úsmevom som ukázala na dve napratané igelitky.

Zmeravela, všetci zákazníci spoza regálov zdanlivo nenápadne obzerajúc tovar rýchlym krokom prišli pozrieť, čím že som ju obdarovala.

„To sú noviny a časopisy, zlatko“ vysvetľovala som jej trpezlivo, pomaly, láskavým hlasom. „Doniesla som Ti ich, lebo môj manžel po večeroch – keď každovečerne dovypisuje všetkým tým ženám na Pokeci – sa pri Tvojej inteligencii bude s Tebou nudiť…“

S tým som odkráčala…

 

Fúha. Silný príbeh. A silné riešenie – zamyslel som sa.

No príbeh nekončil.

 

„…Ach, áno, udialo sa to už, či ešte nie? Poviem vám, čítala som kdesi prekrásny duchovný citát, že všetko, čo sa má stať, k nám určite príde. Že sa to stane v tom správnom čase. Raz. Ale že sa tomu jednoducho nevyhneme.

Nuž tak, najkrajšie je na tom to čakanie, kedy ten náš očakávaný osudový okamih príde, však?…“

 

 

Elena    22.2.2019

 

 

 

 

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dva konflikty?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Fokker3128

Kiska lietal špeciálom do Popradu, Pellegrini na operu. Hodina letu stojí tisíce, aké sú pravidlá využívania vládnej flotily?

19.04.2024 06:00

Cestovanie kamkoľvek, bez udania dôvodu a zadarmo, účet totiž platí štátna kasa

Irán, armáda

Explózie v Iráne. USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder.

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8981646x
Priemerná čítanosť článkov: 3153x

Kategórie