Založ si blog

Zápisky psychiatra 4. – Už som si ťa našla. . .

Keď som sa vrátil ku čítaniu, zistil som, že rozčítaný text zostal na kuchynskom stole. Chcel som zájsť preň, no padol mi zrak na ďalšiu časť príbehu – a už som ho nevedel odtrhnúť…

 

Už som si ťa našla…

…Automaticky som vytiahla z komory igelitovú tašku, a potom ešte jednu. Položila som ich na kuchynský stôl. Uhládzala som ich povrch mechanicky, chvíľu uvažujúc. Potom som zašla do kotolne v bytovke a doniesla som odtiaľ za náručie vecí. Napratala som ich do oboch igelitiek, doplna, na prasknutie. Tak. Dobre, asi z nich radšej trochu uberiem, aby som ich dokázala odniesť. Tašky som oprela v predsieni o skrinku na topánky a s pocitom dobre vykonanej práce som si šla ľahnúť.

Vyrazila som na druhý deň s taškami v rukách v čase obedňajšej prestávky ulicami mesta. Ešte že krava Karola je na dosah…

Otvorila som dvere na predajni 303 šmejdov, vovalila som sa s napratanými taškami dnu a veselo som zvolala: „Už som si ťa našla, zlatko“.

Pár zákazníkov sa tam v tej dobe potĺkalo pomedzi regálmi, no poviem vám – všetky oči na mne. Zjavne som to zvolala dostatočne hlasno. Do obchodu so mnou vchádzali ďalší zákazníci, tí sa ani nesnažili tváriť, že nepočúvajú, zastali pre regáloch s pracími práškami a pozerali sa na nás. Zrejme tu začnú chodiť častejšie, vďaka mne, keď je to tu také zaujímavé…

Poviem vám, je výhodné mať čisté svedomie, lebo človek nemusí klopiť oči a klepať sa. Vyhla som sa poznámke o nazelenalej farbe jej tváre, zato hlasno som dodala: „Pusinky a srdiečka vynecháme, zlatko, tie posielaj len môjmu manželovi. Vlastne nemusíš, podala som žiadosť o rozvod, môžeš ho začať živiť Ty.“

Poviem vám, ani vysielanie do mestského rozhlasu by nebolo lepšie, všetci prítomní ma dychtivo počúvali.

 „Ozaj, niečo Ti tu nesiem, zlatko. Pozri…“ –  s milým úsmevom som ukázala na dve napratané igelitky.

Zmeravela, všetci zákazníci spoza regálov zdanlivo nenápadne obzerajúc tovar rýchlym krokom prišli pozrieť, čím že som ju obdarovala.

„To sú noviny a časopisy, zlatko“ vysvetľovala som jej trpezlivo, pomaly, láskavým hlasom. „Doniesla som Ti ich, lebo môj manžel po večeroch – keď každovečerne dovypisuje všetkým tým ženám na Pokeci – sa pri Tvojej inteligencii bude s Tebou nudiť…“

S tým som odkráčala…

 

Fúha. Silný príbeh. A silné riešenie – zamyslel som sa.

No príbeh nekončil.

 

„…Ach, áno, udialo sa to už, či ešte nie? Poviem vám, čítala som kdesi prekrásny duchovný citát, že všetko, čo sa má stať, k nám určite príde. Že sa to stane v tom správnom čase. Raz. Ale že sa tomu jednoducho nevyhneme.

Nuž tak, najkrajšie je na tom to čakanie, kedy ten náš očakávaný osudový okamih príde, však?…“

 

 

Elena    22.2.2019

 

 

 

 

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

FTX Bankman Fried

Súd poslal zakladateľa kryptomenovej burzy FTX na 25 rokov do väzenia

28.03.2024 17:13

Pred kolapsom v novembri 2022 bola druhou najväčšou kryptomenovou burzou na svete.

Crocus, Moskva, Rusko, teroristický útok

Teroristický útok si objednali Ukrajinci máme dôkaz, tvrdí Moskva. Nezmysel, opakovane sme vás varovali, reaguje USA

28.03.2024 16:36, aktualizované: 16:48

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8936062x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Kategórie