Založ si blog

Zápisky psychiatra 5. – Ten pravý trest osudu. ..

Prišla dve minúty pred šestnástou. Citrónovo žltý šál jej vial vo vetre. Kým vstúpila od čakárne, rozvoniaval už ambulanciou v dvoch šálkach bazovo-citrónový čaj.

„Dobrý deň“ zastala váhavo vo dverách.

„Vitajte, poďte, sadnite si – prosím“ postavil som pred ňu šálku pariaceho sa čaju.

Poďakovala, privoňala k nemu. Keď sklonila hlavu k šálke, vlasy sa jej leskli ako mosadz.

Áno, ten čaj vonia naozaj nádherne, povedal som si v duchu. A rozosmial som sa uznanlivo „ste riadna bojovníčka, spisovateľka, a to som si stihol pozrieť dva z tých Vašich príbehov, z dvojdňovej konferencie som prišiel len dnes v noci. A moc sa teším na ďalšie, zatiaľ som prečítal ten úvod a taškový príbeh.“

Prikývla.

„Živo som si predstavil, akou populárnou sa stane krava Karola po uverejnení toho Vášho príbehu…“povedal som pobavene. „Rýchlo zruší pôvodný pokec. Dá nový, bezfotkový? Či na messenger nabehne?“ zauvažoval som.

Upila si z čaju. „Hej, po jeho uverejnení okamžite bude mať na Pokeci vysokú sledovanosť. A to ste ešte nečítali Predvianočný príbeh, ten veľa osvetlí… “

„Predvianočný?“ povedal som zaskočene. Súcitne som sa na ňu pozrel. „To na Vianoce, panebože…“

Prikývla „No…“ Pokrčila plecami. „Nie som až taká beštia“ povedala „nečestnosť však neznášam.“

Dal som jej za pravdu v duchu – aj ja mám voči nečestnosti a nečestným ľuďom averziu. A aj som to priznal „To i ja.“

„Viete, na tie Vianoce som sa k nej správala slušne. Ale svojou nečestnosťou si vykoledovala, že žiadny ohľad na ňu už neberiem“ povedala vzdorovito. Potom sa pousmiala a napriek dnešnému čiernemu tričku pôsobila žiarivo. Nebolo to len tými vlasmi, zlatisto sa jej ligotali aj oči.

„Nuž, svojim spôsobom ju aj ľutujem, je to chudera. Okrem môjho manžela o ňu za celé roky nik nezakopol. A ani nezakopne, po tom ako by čítal príbeh o jej nečestnosti, každý rozumný chlap zváži, či takú osobu by chcel do života – keby jej môj muž náhodou vybehol za niektorou z tých jeho ďalších pokecových kamošiek. Musí sa ho preto držať ako kliešť, za každú cenu, je to zrejme jej jediná šanca. Neviem, čo s ňou nie je v poriadku, ale niečo rozhodne nie je – za pár rokov sa jej nepodarilo nájsť si nikoho. V meste, kde som ja po polhodine neaktívnej existencie na Pokeci mala komunikáciu od niekoľkých miestnych neženatých chlapov v primeranom veku. Odpísala som len jednou vetou, keďže som nehľadala známosti. Traja z nich mi napísali i na ďalší deň ráno už po šiestej, a minimálne jeden z nich bol veľmi milý a slušný pán. Nuž tak. Myslím, že tým pravým trestom osudu pre neho bude ona sama.“

 

Elena 24.2.2019

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9003895x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie