Založ si blog

Oko draka 5. – Je vo mne, hoci ju ešte nepočujem. . .

Je v nás pieseň. Ticho klopká na dvierka srdca – a ak pootvoríme, cítime jej sladkú vôňu a počujeme jej prvé tóny. Postupne zaznieva čoraz hlasnejšie, a vo chvíli, keď roztancuje naše srdce, znie ňou celý vesmír…

Nuž, to je moja predstava o šamanskej piesni pred cestou na šamanský výcvik do Blavy. Vlastne pred akou cestou? Na ceste už, zasa raz na Polceste (v Banskej Bystrici), aby som v skorom ráne vyrazila do Blavy a prišla tam včas, lebo u nás sa ľahšie do Prahy ako do Bratislavy dostaneš.

A tak tu dumám o šamanskej piesni, silnej, jedinečnej. Takej, ktorá ku mne zapadne, ako zámok a kľúč. Viem, že si tým nemusím lámať hlavu, že si nás naša šamanská pieseň sama nájde. No i tak o mojom šamanskom vykročení teraz dumám, cítim že pre mňa bude dôležitý tento víkend. Áno, a budúci mesiac budem mať i šamanský bubon, vlastnoručne spravený. Potom pôjdem putovať lesom. Vidíte ako sa sny plnia, raz – treba byť len trpezlivý, všetko čo k nám prísť, tak príde…

Ach, už aj môj notebook z toho šamanského dumania zošamanel, spomalil tempo na “plíženie sa prériou“ a ponúka mi jazyk čerokí opakovane.

Prezradím ešte, že môj šamanský kameň si ma privolal predvčerom v skorom ráne. Už som našla kameň i párový dvojkameň, nosím ich po celý týždeň so sebou vo vreckách vetrovky. No predvčerom kráčajúc pod kopec k busu som náhle vnímala tichý šepot tohto kameňa. Tak som zo zmrznutej pôdy zrazu ani neviem ako mala v rukách tento kameň. Viem, že nie ja som si našla jeho, ale on mňa. A že ku mne patrí – je to môj pravý šamanský kameň. No konečne niečo, čo so mnou zostane naozaj navždy…

 

Však je prekrásny?

 

Elena   22.3.2019

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

pellegrini

Pellegrini absolvoval fotenie na oficiálny portrét. Novinkou bude pozadie s vlajkou

23.04.2024 15:58

Zvolený prezident Peter Pellegrini chcel, aby z fotografie vyžarovala aj národná hrdosť. Vyzdvihol preto novinku.

nehoda tragická

Pri Šali došlo k tragickej nehode, čelnú zrážku áut neprežili traja ľudia

23.04.2024 15:29, aktualizované: 16:13

Na mieste zasahovali všetky záchranné zložky vrátane dvoch pozemných ambulancií ZZS a záchranárskeho vrtuľníka.

Ana Estradová

V konzervatívnom Peru vykonali vôbec prvú eutanáziu. Ana Estradová trpela nevyliečiteľnou chorobou

23.04.2024 15:09

Ana Estradová bola niekoľko rokov pripútaná na lôžko. Súdny spor, v ktorom jej bolo priznané právo podstúpiť eutanáziu, viedla a vyhrala za pomoci ombudsmana pre ľudské práva.

Rudolf Schuster

Rudolf Schuster získal Čestné občianstvo Košického samosprávneho kraja

23.04.2024 15:06

Ide o vôbec prvé udelenie takéhoto ocenenia v histórii kraja.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 8999080x
Priemerná čítanosť článkov: 3153x

Kategórie