Založ si blog

Tvárou v tvár sebe 8. – A počasie sa zmenilo, prišlo leto a tak ďalej. . .

No kiežby – povzdychnú si zrejme podaktorí – akosi toto májové počasie nevyzerá na globálne otepľovanie.

 

Daždivo, v Poľsku dokonca s tornádami, to je priam máj snov – povedali by pesimisti…

Optimisticky im pripomeniem, že sú i nádherné okamihy – víkend včasným ránom u nás preslnil kopce do rozprávkova, keď som zrána na balkóne polievala kvety. Na chvíľu som zastala a dívala som sa do diaľky. Zlatistý slnečný svit krajinu zalial zvláštnou nežnou krásou. Modrastý horizont hôr v diaľke, sýta zeleň kopca a lesy rozprestierajúce sa vôkol hrali v nespočetných odtieňoch zelene. Vietor šumel ich korunami. Ponad Kohút sa vzďaľovali temné mraky a nebo bolo priezračne číre. V diaľke sa ozývala kukučka – „nie, v názore na dĺžku môjho života sa rozhodne nezhodneme“ – povedala som jej, no nič si z toho nerobila a tvrdohlavo kukala a kukala. Kývla som plecom a venovala som sa kvetom. Väčšinu z nich ani neskorý sneh, čo u nás minulý týždeň nasypal, nezdolal – a tak v mojej obľúbenej kombinácii svetlej a tmavej ružovej vytŕčajú chuchvalce kvetov muškáty, a pomedzi ne vystrkujú žiarivo žlté hlávky pelargónie a svetložlté ťahavé petúnie. Počasie sa nezmenilo k letu – u nás teda rozhodne nie. Obávala som sa, že nebude o nič letnejšie ani v Tatrách – v rámci včerajšieho putovania do Popradu a do Nového Smokovca. Síce len na pár hodín, na stretnutie s homeopatkou, no i tak som sa už pri predstave ako tam asi bude chladno, babušila do teplej deky.

Prednohorské ráno potvrdzovalo obavy.

 

Ako to už býva – realita očakávania zreálnila. V Tatrách bolo teplo napriek jemnému mrholeniu, určite príjemnejšie ako v Poprade večer.

I keď – mne malo byť horúco, v Novom Smokovci som stála ešte večer o pol piatej, čo pre mňa znamenalo, že posledný prípoj domov z Popradu o 17, 55 nestihnem.

 

Na správne činy treba správnych ľudí…

„No, tak to je šanca vyskúšať noc v lese“ povedala som môjmu najnovšiemu kamošovi – vojenskému spacáku. Objavila som ho ráno v popradskom sekáči – a od tej chvíle sme sa nerozlúčili.

Poskladať ho správne sme v sekáči nezvládli, bolo to na štýl „vrece kapusty“ – zato som dostala správny nápad. Na správne činy treba správnych ľudí – a tak som nabehla no hádajte kam? Do Armyshopu. Pani vedúca je profíčka – aj touto cestou jej ďakujem – a tak po chvíli sme vyrazili do Tatier podstatne štýlovejšie.

Moja cestovná skupina sa vďaka nej rozrástla i o taštičku – ľadvinku, v čiernej verzii vyzerá ako zo Siedmych statočných a postačí do lesa. Cestou v ďalšom sekáči sa pridali čierne vojenské nohavice, šiltovka a dva tričká (čierne, a aj žlté – svetložltú farbu milujem, kedysi som nosila veľa práve takej žltej v kombinácii s rôznymi odtieňmi modrej).

A aj dve vrany. V Poprade, cestou pri Veľkom Slavkove, a ako inak – v Novom Smokovci mi krákali ponad hlavu. Sú vždy okolo mňa, vrany a havrany, vždy keď sa deje niečo zásadné – akoby ma uisťovali o správnosti smeru a dozerali na mňa, už som si zvykla.

 

Volala som deťom – neviem ako sa dostanem domov…

Každá reagovala svojsky.

Svetlanka, malá morská víla s citlivou dušou, sa práve učila na dnešnú skúšku v Košiciach – a ihneď začala zisťovať a posielala mi správy, aké spoje mám ešte kam z Popradu – k nej do Košíc, ku starej mame (ale to by som do práce dnes nedorazila), či na Vernár – ak smerom domov chcem ísť.

Jazmínka – Dráčatko, necítila sa dobre, no ihneď zavelila „Kristína ťa musí prísť zobrať, mami, ihneď jej volaj…“

A Kika? Vracala sa z návštevy starkého v domove opatrovateľskej služby a po mojom popise situácie dodala s ľahkosťou „Len na Vernár máš bus, vravíš? Hm veď si chcela nájsť pravú lásku, nie? A v blízkosti rodného kraja, Tatier. To je úplne ideálna situácia…“

Potom samozrejme po mňa prišla.

 

Za oknom spálne počuť i teraz v noci kvapky dažďa…  

Mám z neho radosť i obavu zároveň – pre všetko živé je to dar, tráva bujnie. No búrky až fyzicky neznášam – vlastne sa predstavy búrky v lese bojím oveľa viac ako medveďa…

 

 

Elena   22.5.2019

 

 

P.S.: A počasí se změnilo, přišlo léto a tak dál… je to i názov knihy. Hovorí o živote jednej rodiny po smrti blízkeho. Pretože napriek našej bolesti plynú ročné obdobia…
A áno, všetky fotografie sú moje.

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná, odpovedá Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 18:50

Podľa šéfa Smeru je podozrivé, že najcitlivejšie veci pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9001642x
Priemerná čítanosť článkov: 3154x

Kategórie