Založ si blog

Záblesky 8. – To, čo nám dáva krídla. ..

To, čo nám dáva krídla, je láska. Takže dnes práve o nej.

Okrem iného vám prezradím, do koho som zainvestovala hodný kus lásky prednedávnom. A aj to, čo s láskou prišlo ku mne…

 

Láska je o vzťahoch…

Sú hlbokou podstatou ľudského života.

Pred časom som uvažovala v jednom mojom blogu, čo všetko nám dáva krídla.

http://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2017/03/22/rozpravac-pribehov-7-co-nam-dava-kridla/?print

Nuž áno, láska nám dáva krídla, je najväčšia sila vesmíru.

Sila lásky matky k dieťaťu prekoná všetky hranice.

Ako prvé nám ale obvykle pri slove láska vyvstávajú vzťahy partnerské. Pokiaľ rozoznáme tie pravé od nepravých – akosi sa neviem nájsť vo filozofii pobiehania od partnera ku partnerovi, „veď každý nás niečo naučí“ – láska je podľa mňa hlboká pripútanosť, ako „tanierik a hrnčíček, jeden pravý a navždy. Nikdy by som nebola s niekým, len aby som sa necítila sama. Rozhodne je lepšie byť sám, ako s nejakým klamárom. Sledovala som podvečer, ako vietor divo lomcoval korunami stromov za oknom, mrholilo. Presne ako v živote, usadila som sa bezpečne za sklo, bez pocitov, napadlo mi, preto som od začiatku roka nevykročila do lesa.

Hm, nestíham ani dopísať knihu o dvojplameňoch, o necelé dva  týždne idem do lesa, tak nedopíšem. Zrejme k téme neviem všetko, čo mám, ktovie? Ľudia niekedy uvažujú, aký vzťah to vlastne žijú – karmický alebo osudový. Rozlíšenie je v podstate jednoduché – z karmických vzťahov ťažko odchádzame, vraciame sa do nich znovu a znovu, úmerne vlastnej nezrelosti. Ak zbelieme, odchádzame z nich do osudových vzťahov (alebo do ďalších karmických, podľa miery vlastnej zrelosti). Dvojplamenný vzťah je výnimočný, je len pre bielych, napĺňa nás hlbokým zmyslom niečoho, čo spoločne budujeme. Je navždy nie preto, že z neho nedokážeme odísť, vôbec neuvažujeme o odchode z neho – cítime, že to je naše pravé miesto. Že sme doma a všetko zapadlo na to správne miesto. Prihodím nádhernú pieseň k téme – dvojplamennú

https://www.youtube.com/watch?v=K3uBLZbgnyg

A do koho som zainvestovala hodný kus lásky? Aha – no nie je úžasný?

Pravdu povediac, pravú krásu nevidno na prvý pohľad – a tak to bolo aj teraz. Bol strapatý, špinavý, so skoro odtrhnutým uchom aj labkou, so zúfalým pohľadom v sekondhande. Nemohla som ho tam nechať. „No fuj, čo si to dovliekla“ konštatovali dcéry. Som veľmi starostlivá – v mojich rukách sa pozbieral z rán osudu, no musel čakať na ten správny čas ukrytý v taške za dverami.

A keďže mi predvčerom osud s láskou privial modrý prútený košík z jarmoku – presne taký som vždy chcela, tak v ňom sedí v spálni na mojej dlhej superskrinke pri posteli, spolu s knihami, ktoré mám rozčítané. Aaaaach, môj jediný plyšák bez mena, ale cítim, že ku mne patrí…

 

Záverom…

Dáme nejakú koincidenciu? „Pocity sú ako voda, ktorá má tiecť, aby sme boli zdraví a vitálni“.

No, viem presne o čom Zámer sveta teraz hovorí.

 

Elena       23.6.2019

 

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8980803x
Priemerná čítanosť článkov: 3152x

Kategórie