Nežne 11. – Len. . .

4. apríla 2020, elenaistvanova, Nežne

Čas od 29.3. do 4.4. je presne sedemdňový.

Niekedy je sedem dní večnosťou.

Slnečný deň sa črtá, tak ako pred šiestimi rokmi. Vtedy – nie, neviem, nebudem klamať, v pamäti mám z tých čias len útržky spomienok. To, ako svietilo slnko. To ako vial vietor, dýchal mi do tváre a čechral vlasy. A to, ako stáli pri mne mama a sestra pred banskobystrickým krematóriom a mali sme vkročiť dnu, rozlúčiť sa s mojim synom. Zomrel 29.3. 2014 pre pochybenie lekárky.

 

V tlaku stien ticho bdiem

stelie sa noci tieň

prstami siaha temnote až kdesi na dno.

Prišiel zas smútku čas

bolesťou strácam hlas

smrti dni kráčajú deň za dňom chladno.

 

Otázku tichú mám

kričím ju k nebesám

nech anjel smrti mi navráti dieťa znova.

Päť rokov krátky čas

s tebou byť túžim zas,

a nech čokoľvek poviem, sú to len prázdne slová.

 

Chýbaš mi, moc a moc,

plíži sa krajom noc,

narieka srdce bezhlasne za tebou stále.

Hľadám ťa čakaním,

slzám sa nebránim,

a krvavé šľapaje na ceste smerujú v diale…

 

Chýbaš mi, Maroško.

Niet už tak veľa zo života, ktorý sme vtedy žili. Niet už lavičiek v parku, kam sme sa chodili prechádzať. Niet už Tvojho Scoobyho, poslala som ho v plameni vatry za Tebou. A niet už našej rodiny.

Len moja láska k tebe zostáva.

 

 

Elena 4.4.2020