Slnko v duši 8. – Dotyk, ktorý trvá navždy. . .

1. júna 2020, elenaistvanova, SLNKO V DUŠI

Ten najnežnejší dotyk v pamäti sa mi vryl,

a promenáda tichá najzázračnejších chvíľ

tancuje pred očami aj v srdci láskou hreje,

nad čaro spomienok tých nič mne vzácnejšie nie je.

Dotknúť sa tvojich vlasov a cítiť vôňu teba,

len tak zas sedieť spolu, nič viac mi nie je treba,

a kráčať ticho lesom v zlatistej slnka žiare,

pripomínam si teraz aj profil tvojej tváre.

Tvoj úsmev žiari v temne čias ako dúha

a trbliece sa rosa sĺz jedna, druhá,

padajú náhle riekou, sťa lavína sa rútia

okolo teba moje myšlienky sa dnes krútia…

 

A mhic, tha mi gad ionndrainn cho mòr ...

Niet nič čistejšie, ako dotyk dieťaťa. Niet nič nežnejšie ako jeho úsmev. Niet nič zmysluplnejšie ako tvoriť krajšie zajtrajšky deťom.

Dnešný sviatok detí pomaly končí. A ja si prajem  – nie, počkajte – ja prajem deťom sveta, aby yyrastali v miere, bezpečí a láske. Všetkým mláďatám to prajem, nielen ľudským.

 

Gum bi òigridh an t-saoghail beò gu sàbhailte ...

Elena   1.6.2020
 P.S.: K tým mláďatám sveta a ich sviatku, ich životu v bezpečí…

 

Administratíva Donalda Trumpa povolila na Aljaške odstrel mláďat medveďov, vlkov aj kojotov.

Znamená to, že lovci môžu vylákať mláďatá s mamou z brlohu silnými svetlometmi a následne ich zastreliť.

Nie majetok, svaly, či postavenie hovorí o tom, akí sme – ale naše správanie voči zvieratám…