Založ si blog

KK 4. – Svet plný dúhy. ..

Poviem vám sú zázraky a zázraky. Tie prvé sú robené s hlasným krikom „čáry-máry-fuk“. A tie druhé tiché, zdanlivo samozrejmé, no až sa nám zatají dych, keď si uvedomujeme ich prítomnosť naplno.

Za mňa dúha patrí k tým druhým. A tak dnes o dúhe na oblohe a dúhe v našom živote…

 

Dúha…

Čo sa vám vynára pred vnútorným zrakom pri slove „dúha“? Dokážete si ju v tejto chvíli vybaviť v pamäti a rozžiariť ňou svoje srdce?

Mne sa dúha spája s prekrásnymi pocitmi – je to niečo žiarivé, trblietavé, a pritom nežne zázračné. Prichádza tak nevtieravo, zrazu sa zjaví, čo pokladám za úžasné –  lebo zázraky môžu byť halasné, hlučné, krikľavé, alebo nežné, jemné, takže na ne pozeráme so zatajeným dychom. Ja dúhu milujem vo všetkých podobách – v kvapkách rosy, aj na oblohe.

Vedecký popis dúhy ako prírodného javu mi nič nehovorí. Pre mňa je dúha malým zázrakom, chcem si uchovať pocit zázračna…

Keď sa objaví na nebi dúha, zakaždým stojím chvíľu na balkóne a snažím sa nasať trochu z jej úžasnosti. Nikdy ma neomrzí sa na ňu dívať, podobne ako na oblaky, či na slnko presvitajúce skorým ránom korunami stromov. Som skrátka taký nekonečný snílek, dokážem sa úprimne detsky radovať z takýchto zdanlivých maličkostí. Podobne ako zo srdiečkových kameňov – no včera som výnimočne žiadny nenašla ani cestou z práce, a keď som prišla  domov, tam som aj zostala.

Popŕchalo, a potom sa nad krajinou rozprestrela dúha. Hej, táto nežne žiarila, lenže v živote je vždy všetko dokonalejšie a žiarivejšie naozaj, ako keď to len kdesi opisujeme, alebo fotíme. Preto mám rada autentické okamihy, také naplno prežívané, lebo ich nič nedokáže zachytiť, ani nahradiť. Celý život je plný takých úžasných maličkostí, ak ich dokážeme naozaj vidieť. A tá včerajšia dúha žiarila a žiarila, dajakých desať minút, postupne mala aj odraz (no ten na fotke už takmer vôbec nevidíte), dívala som sa na ňu. Bola rozprávkovo krásna, aj teraz si viem ten obraz vyvolať v pamäti. Potom som sa rozhýbala, vytiahla som bielizeň z práčky – a vybehla som ju vešať na balkón. A dúha nikde, slnko prežiarilo kraj. Naozaj tu pred chvíľou bola hmla a dúha?

 

Dúha ako symbol…

Nie, LGBT komunita nie. Toto pre mňa dúha nesymbolizuje. Mám vám prezradiť, čo dúha pripomína mne? Hm, dobre. Mne dúha predstavuje lásku – skutočne neviem, prečo ľudia spájajú lásku s červenou farbou, ja ju teda vidím vo farbách dúhy, pretože sa v nej skrýva nielen vášeň, ale i ružová neha, žltá budúcnosť, zelená nádej, modrá vernosť, či fialová duchovnosť, jej hĺbka oslovujúca dušu.

Dúha mi symbolizuje aj sny, tie tiež bývajú dúhovo pestré. V nich premietame nielen svoje predstavy, ale aj sami seba. Ja som vždy bola veľký snívač.

Dúha mi symbolizuje aj život, lebo aj ten má pestré farby.

A pravdaže, i rozprávky nám maľujú svet v dúhových farbách, v každej dobrej rozprávke sa rozprestiera dúha, dúhový most do nášho srdca.  V detstve som mala jednu starú rozprávkovú knihu, ešte z čias detstva mojej mamy, podlhovastú a ošúchanú – mala som ju moc rada. Bol to príbeh o svete, kde všetky kvety boli biele. Raz im slnko ponúklo farebnosť a preto vytvorilo na nebi dúhu. Dúha zažiarila farbami. Kvety vyberali, niektoré volili pestré farby ako sirôtky, iné jednofarebne ako púpavy, maky a slnečnice. Alebo ako pivónie, ktoré milujem najviac.

Ach, paradoxne, tento rok mi pri bytovke rozkvitla biela pivónia, práve po takej som moc túžila. Vyrástol na nej len jeden kvet, hodvábne biely, mala som však naozaj radosť, zakaždým keď som šla do práce skoro ráno som sa na chvíľu pristavila a tešila sa pohľadom na ňu.

 

Záverom…

Ach, áno, príroda nám ponúka množstvo zázrakov. Neustále, v každej chvíli. Je len na nás, či ich dokážeme naozaj vidieť. Na to potrebujeme mať dúhu v očiach, alebo žeby v srdci?

Krásny dúhový deň všetkým prajem…

 

Elena    Predná Hora, 5.7.2017

 

19732076_1061218954014626_2542981901812709516_n 19657472_1061220170681171_5243348904215515502_n 19702498_1061220900681098_2330523188396458774_n

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

vojna na Ukrajine, Olaf Scholz, dron

ONLINE: ISW: Zmraziť front? To je predčasné, víťazstvo Ukrajiny netreba odpisovať

27.04.2024 06:30

Debaty o nutnosti zmraziť frontovú líniu sú predčasné, tvrdí americký Inštitút pre štúdium vojny.

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9007429x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie