Založ si blog

Archív: január, 2019

O Slovensku 7. – Štát na nezaplatenie. . .

Nuž, Slovensko je krajina neobmedzených možností. A tak je možné aj to, že štát zamestnávateľom vykladá, ako majú zamestnancov motivovať 13. A 14. platy… A sám na to, hm, hm… no veď viete. Čítala som o tom dnes pár informácií, napríklad článoček […]

Pokračovanie článku

S láskou 8. – Kde je to miesto. .. pre lepší svet?

Drobný chlapček kráča odhodlane s macíkom – ruksačikom na chrbte. Obrázok vyvolávajúci v mame hrdosť a chuť povzbudiť svojho statočného chlapca kráčať ďalej, odvážne a s dôverou poznávať svet. A v nás ostatných v takej chvíli rezonuje pobavený úsmev a neha… Choď, dieťa, vykračuj tým chodníkom popri autách. Choď stále ďalej, svet je plný […]

Pokračovanie článku

S láskou, mama 7. – Ľudský údel. . .

Ľudské dejiny sú dejinami veľkých a čistých snov. A zároveň dejinami nesplnených snov. Rúfus, pravdaže – Legenda o ľudskom údele, z jeho Štyroch epištol ľuďom. Ak Rúfus oslovuje vaše srdce, tak ako moje, potom pochopíte, že sa vytešujem vzácnej príležitosti – konečne som vzala do ruky môj vianočný darček, Štyri epištoly k ľuďom v mimoriadnom […]

Pokračovanie článku

S láskou, mama 6. – Psssst. . .

„Mami, spíš? Vstávaj, rýchlo, vstávaj“ šepkala cez pootvorené dvere spálne moja najstaršia dcéra Kika naliehavo dnes pred piatou ráno. Vstala som okamžite, beztak som už bola hore dlhšie, sťahovala som si obrázky na pintereste. Plížila som sa tmou do kuchyne, hnaná katastrofickou víziou. Chodíme predsa do práce s Kikou pred šiestou už pár mesiacov autom, […]

Pokračovanie článku

S láskou, mama 5. – Autisti sú ako dubáky. ..

Naozaj rada chodím lesom a zbieram huby. V dávnych časoch detstva som chodievala na huby so starým otcom. Les je obďaleč za dedinou, pravý podtatranský, výlučne ihličnatý. Pobiehala som mäkkým machom pomedzi stromy s nožíkom – rybičkou v ruke a zakaždým, keď som našla nejaký dubák, šepkala som si privolávací veršík na ďalšie dubáky, ktorý ma starý otec […]

Pokračovanie článku

S láskou, mama 4. – Moderné metódy mučenia na Slovensku. . .

Týmto zdravím Okresný súd v Nových Zámkoch, kde je riešený prípad, o ktorom je v dnešnom blogu reč. A samozrejme aj všetky ďalšie inštitúcie, realizujúce v slovenskom súdnictve spravodlivosť na slovenský spôsob. O autistoch a dubákoch vám porozprávam nabudúce, dnes sa dozviete, že nekonečný príbeh nemusíte sledovať len v televízii, či na […]

Pokračovanie článku

O Slovensku 6. – Tragédia výberu ústavných sudcov na Slovensku. . .

Mohli sme mať aspoň nádej, poviem vám. Aspoň nádej – kebyže sme nemali mediálne dostupné prezentácie toho, čo nám podaktorí kandidáti na ústavných sudcov vo svojej osobe ponúkajú. „Lasciate ogni speranza – zanechajte všetku nádej“ – nápis nad bránami pekla v Danteho slávnom diele bol asi inšpirovaný slovenskou realitou. Ach, áno, videla som záznam […]

Pokračovanie článku

S láskou, mama 3. – Svet plný autistov. . .

Niektorí ľudia sa tvária zhrozene pri správe, ako nám pribúda autistov. https://www.pluska.sk/izdravie/liecba/zdravie/ciste-duse-deti-autizmom-stale-pribuda.html Je to fakt. Pribúda autistických detí, presnejšie detí s pervazívnymi poruchami. Celosvetovo. Máme ich aj u nás, v každom okrese, pribúda ich. I včera som v rámci diagnostiky v regióne jedno také […]

Pokračovanie článku

O Slovensku 5. – „Byť hrdinom“. ..

To čomu sa venuje Vojenské obranné spravodajstvo? Že ste to ani vy netušili, však? Teraz to už všetci vieme, vďaka poslancovi Glváčovi. Márnosť, som z toho sklamaná. Naše tajné malé či veľké sny… Nesieme ich v sebe. Viete, kedysi som tajne snívala, že sa stanem hrdinom. Niečo na spôsob tých z mayoviek, ktoré som vtedy v hojnom počte čítala. […]

Pokračovanie článku

S láskou, mama 2. – Tak naozaj. ..

Musí byť nejaký spôsob, ako porozumieť svetu… Pravdaže, áno, je to citát. Napísala som ho už kedysi, pred pár rokmi v blogu s názvom Nedávajte do hrobu motýľa živého… http://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2016/08/10/o-com-4-nedavajte-do-hrobu-motyla-ziveho/ Bol o krásnej knihe, viac si ale nájdete tam, ak chcete. Dnes vám radšej poviem o jednom úžasnom […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,836
Celková čítanosť: 8911206x
Priemerná čítanosť článkov: 3142x

Kategórie