Založ si blog

Archív: október, 2019

Navždy 11. – Tí, ktorých nesieme v srdci. ..

Spomienky sladkobôlne plávajú nám dnes pred očami. Vynárajú sa v nich tváre tých, ktorých milujeme a ktorí už nie sú s nami. Odišli kamsi ďaleko – nevieme kam. Len spomienky na časy, ktoré sme spoločne prežili, sú ako malé svetielka v našom srdci. Občas zaiskria, vyvolajú nežný úsmev – a potom nás bolesť zo straty núti zadržať dych. […]

Pokračovanie článku

Navždy 10. – Navždy. . .

Srdca krvou list oblohe píšem a čas sa mení v striebristý prach, krajinou ticha zúfalo idem a hľadám tajne k nebesám prah, či rebrík možno, chcem stúpať ním kamsi k belasej výške, do hviezdnych stôp, objať ťa, synček, pritúliť si ťa, namiesto teba je tu len hrob. Krv z písmen v liste oblohou steká, z nej v mračnách krvavých krvavý dážď v prívale padá […]

Pokračovanie článku

Navždy 9. – Ani neviem. ..

Šedosivé mraky sa sťažka usadili nad lesmi okolo prednohorského kopca. Zbierala som podvečer vysušenú bielizeň na balkóne a očarene som na tú krásu podchvíľou pozerala. Tmavosivá masa oblakov miestami prechádzala do temno-temnej šedomodrej a pôsobilo to tak rozprávkovo hrozivo, až sa mi zdalo, že sa v nich zrazu mihnú obrysy dračieho hradu na brale. Chmáry – […]

Pokračovanie článku

Navždy 8. – Ako lumpom u nás ruže kvitnú. . .

Ako u nás kvitnú ruže darebákom všetkého druhu? A prečo vôbec? A dokedy ešte? Ach, toľko otázok – a pozrime sa, aké odpovede na ne dokážeme nájsť… AKO lumpom u nás ruže kvitnú? Nedá sa nič robiť, zákon nám to ukladá – počúvame túto mantru dookola. Lebo darebáci rôzneho druhu odchádzajú z miest, kde narobili darebáčiny a špinavosti nie […]

Pokračovanie článku

Navždy 7. – Kam nás vedie odvaha. ..

Je odvážne vidieť krásu sveta stále. Je životne múdre byť odvážny. Je zodpovedné byť životne múdry. Je zrelé byť zodpovedný. Je šťastím byť zrelý. Je šťastné vnímať svet detskými očami i srdcom – a vidieť jeho krásu stále… Vedie nás odvaha ku šťastiu? Či ku vnímaniu krásy sveta? Alebo kam nás odvaha v živote vedie? V živote […]

Pokračovanie článku

Navždy 6. – O hľadaní toho pravého. ..

Kupovala som si dnes v skorom ráne notebook. Ach, tie moje výbery – mala by som si povzdychnúť sebakriticky. No poviem aj pouvažujem teraz o nich. Prezradím aj, ako v živote meníme kritériá výberu… Nuž, tak. Notebook som kupovala vlastne už včera… Ale nenašla som ho nikde. Nebol dostupný. Ráno som sa naň rozhodla aspoň ešte raz pozrieť – […]

Pokračovanie článku

Navždy 5. – Chýbaš mi stále. ..

Zvona hlas zvučí krajiny tichom, a ja ti šepkám krehnúcim dychom ľúbim ťa, dieťa, chýbaš mi stále, pre moju lásku sú nebesá malé, nesiem ťa v srdci, dlhá je cesta, nádej tu nemá priveľa miesta. Chcem ťa zas objať, privinúť k hrudi, obava kde si zo sna ma budí, nie je ti zima a nie si hladný? Na to mi nedá odpoveď žiadny z mudrcov, vedcov, všetci […]

Pokračovanie článku

Navždy 4. – Kvapka dobra denne. ..

Dokázali sme to. A tak obrovské ĎAKUJEM poviem v tomto blogu komusi. Pretože niekedy stačí malá kvapka dobra, či jeden jediný podpis – a dokážeme spraviť zázrak. Spomeniem aj ruské medvede a to, ako všetko so všetkým súvisí. No to je dosť, nie? ĎAKUJEM… Nadránom som objavila v maili správu o Tafide. Ja teraz dám správu o stave sveta a kvapke dobra […]

Pokračovanie článku

Navždy 3. – Prejsť dverami. . .

Každý z nás v živote zažíva straty. Zomierajú tí ktorých milujeme, strácame prácu, majetok, zdravie. Ale aj odvahu, dôveru, nádej… Možných strát je v živote naozaj veľa. Ako prežiť stratu – „prejsť dverami“? Tak o tom uvažujem dnes. Zažiť stratu… Nie, nie je jednoduché zažiť stratu. A už vonkoncom nie je potom jednoduché […]

Pokračovanie článku

Navždy 2. – Choď na štvorku. . .

Konečne na Slovensku, vydýchla som si nadránom. Obzrela som sa na minulé dni – rozhodne to nebol premárnený čas, poviem vám niečo o nich teraz. V Kryštofovom údolí… Taška zbalená, v práci úlohy vyriešené, deň si vykračoval pohodovým tempom k môjmu večernému odchodu do Prahy a ešte ďalej, pod Ještěd. Lenže poznáte Murphyho zákony – a tak som […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,836
Celková čítanosť: 8912148x
Priemerná čítanosť článkov: 3143x

Kategórie