Založ si blog

Archív: jún, 2019

Ja 9. – Kráčam v čase. . .

O niekoľko dní by môj syn mal 20 rokov. Nedožil sa ich vinou lekárky. Dvere na byte sa zavreli. Maroško zdvihol hlavu od časopisu Dráčik, v ktorom si listoval. Okamih – a sediac na zemi pri skrinke s televízorom už prepínal satelit. „Maroší, oco šiel len smeti vysypať“ skonštatovala som. Položila som neochotne pletenie na stolík, na papučke bolo treba […]

Pokračovanie článku

Záblesky 11. – Koľko amerických základní budeme mať na Slovensku?

Keď unikol údajný obsah pripravovanej zmluvy medzi SR a USA o 2 vojenských základniach USA na Slovensku – majú vraj byť na Sliači a v Malackách – nevyjadril sa záväzne nikto kompetentný, že tu nebudú – s americkými vojakmi a ich rodinami, so špeciálnym režimom a la USA. Väčšina z nás je proti vojne, aj proti šialenému zbrojeniu, ktoré zadlžuje […]

Pokračovanie článku

30. ! – 1. Tie strašné kopy odpadu. . .

Máte rodiča, odkázaného na opateru? A je v DSS-ke, či nebodaj v nemocnici? Nuž, zjavne nejde o ekologicky ladený blog o plastoch a čistote nášho prostredia – a predsa je istým spôsobom ekologický, hovorí o čistote nášho svedomia… A o čistote svedomia tejto spoločnosti. Natvrdo. Váhala som, či dám ešte jedenástku blogov do 11., kým odídem do lesa. Možno […]

Pokračovanie článku

Ja 8. – O mágii. . .

Mágia je slovo, ktoré znie mnohým záhadne. Čarodejnice na metlách a ich seansy, alebo nebodaj variétni kúzelníci a ich triky. V skutočnosti je mágia niečo, čo je stále okolo nás. Poodhrniem závoj okolo nej trochu v tejto chvíli. Vlastne ani neviem, či toto zachytáva niekde nejaká kniha – je to Poznanie. A tak sa oň delím. Takže v skratke – dnes budem […]

Pokračovanie článku

Záblesky 10. – Putovná atrakcia. . .

„Nie každý deň končí manželstvo trvajúce vyše 26 rokov. To moje rozviedli v utorok – formálne, pre mňa skončilo v deň, keď som zistila, že ma manžel podvádza…“ Fúha. Rýchlo som zápisník zavrela a položila. Na mojej obľúbenej lavičke v parku plného vrán nikto nesedel, no na kraji lavičky ležal malý belasý zápisníček. Už nejakú chvíľu […]

Pokračovanie článku

Záblesky 9 – Tak si tu my žijeme. ..

Ach, hrozivé horúčavy sa na nás valia – dočítame sa v médiách. A o pár dní zasa k nám prichádza prudké ochladenie, podľa správ. A potom, po pár dňoch, keď dážď a vietor ustúpia, opäť sa na nás valia pekelné horúčavy… Samé teplotné šoky. Je vôbec niekedy počasie, ktoré nám vyhovuje? Kladiem si otázku, či sa počasie mení tak […]

Pokračovanie článku

Záblesky 8. – To, čo nám dáva krídla. ..

To, čo nám dáva krídla, je láska. Takže dnes práve o nej. Okrem iného vám prezradím, do koho som zainvestovala hodný kus lásky prednedávnom. A aj to, čo s láskou prišlo ku mne… Láska je o vzťahoch… Sú hlbokou podstatou ľudského života. Pred časom som uvažovala v jednom mojom blogu, čo všetko nám dáva krídla. […]

Pokračovanie článku

Záblesky 7. – Janka, nie Ty si spravila chybu. . .

Dnes o zvláštnej dvojici vám niečo porozprávam. Aj o predvčerajšej besede v Slobodnom vysielači pár slov poviem. Pár ostrých slov, pravdaže. Začnime tou dvojicou… Janka. Jeden z najláskavejších ľudí, akých poznám. A Dianka, malé dievčatko s blond vlasmi a žiarivo modrými očami. Dianka je Jankina dcéra. Presnejšie, jej mŕtva dcéra – malé […]

Pokračovanie článku

Záblesky 6. – Kapitán Horalka, je s ním skrátka sranda . . .

Na rovinu úvodom poviem – bola by som rada, keby Slovensko nebolo členom NATO. A keby našich 152 vojakov neliezlo pod taktovkou NATO nikam do zahraničia – znovu a znovu. Národná rada opätovne súhlasila s vyslaním vojakov na misie v rámci NATO. https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/516470-narodna-rada-suhlasila-s-vyslanim-vojakov-na-misie-v-ramci-nato/ […]

Pokračovanie článku

Ja 7. – Ako hora Fudži. . .

No čo, aké tri krásne veci sa vám vynoria pri bilancovaní dňa, ktorý práve odchádza? Ako prvá mi deň rozžiarila v skorom ráne nádherná báseň, básne milujem. Uvedomujem si pri nich s úctou, ako je dar slova darom od Boha. Naozaj prekrásna báseň to je – kto iný, ako pán Mika vo svojom blogu – prečítať si jeho báseň dáva viac ako mnohé obsiahle […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,836
Celková čítanosť: 8912622x
Priemerná čítanosť článkov: 3143x

Kategórie