Založ si blog

Archív: apríl, 2020

Letmo 1. – Vírus s umelým pôvodom?

Ach, poviem v práci, že mi auto umyla matka – zahlásilo dieťa dnes ráno, štartujúc auto. Matka príroda, pravdaže, dodala. Áno, pršalo u nás včera od popoludnia. Máme rovnaký druh humoru a jej hlášky zakaždým roziskria ráno tisícimi hviezdičkami. Vyrazili sme do práce. K tomu sa linula sladká pieseň od Kikinej obľúbenej skupiny 1975. Presnejšie, v tej chvíli […]

Pokračovanie článku

A veď dobre 10. – Vieme – nevieme. . .

Kvapky dažďa zaletovali až na balkón. Sadila som rýchlo bakopu s drobnými bielymi kvetmi, žlté ťahavé petúnie a majoránku (zemiakové placky s čerstvou majoránkou a horúci čaj, to je moja predstava ideálnej večere). Čierne mraky tiahli od červenej Skaly, no to sotva tak skoro doprší – hm, prídeš z práce, a už sa do lesa nedostaneš. Príroda predsa potrebuje vlahu, […]

Pokračovanie článku

Empaticky 11. – A, predstavte si, v Pitelovej tiež. . .

Pozri, pozri, zeler vezú, plný kamión, na tú tvoju falošnú tresku – prevolávalo pobavene moje najstaršie dieťa šoférujúc cestou do mesta dnes ráno. Kamión Zeller sa plížil zákrutami oproti nám. Hm, keby bol plný zeleru, to by bolo tej falošnej tresky, odpovedala som s úsmevom. (Veru, veru, ak ste nejedli falošnú tresku zo zeleru, tak to ste podľa mňa o viac prišli, […]

Pokračovanie článku

A veď dobre 9. – Einstein a ja. . .

Najkrajšia skúsenosť v živote je zázrak. Táto myšlienka Alberta Einsteina mi priplávala – a na mňa pôsobí upokojujúco, lebo nám potvrdzuje existenciu zázrakov. Ak to povedal Einstein, potom verte, že zázraky sú. Pravdaže sú, všade okolo nás… Pravé zázraky… Východ slnka, že vždy znovu vychádza nad obzor po temne noci, ako rozvíja život svojim […]

Pokračovanie článku

A veď dobre 8. – E=mc2

Svet je nespravodlivý, poviem vám. Einstein napísal jednu krátku vetu – a dostal Nobelovu cenu. Ja píšem v dnešnom blogu už tretiu vetu – a nič mi nedali… Jasné, je to len také priateľské pošťuchávanie, Einsteina mám ako človeka rada, už som to kedysi v blogu spomenula – a neviem prečo mi odvčera behá jeho meno hlavou, znovu a znovu – odkiaľ to […]

Pokračovanie článku

Povedala 2. – Kamienok. ..

Nie, nebol to celý príbeh vtedy, pravdaže – povedala. Bolo tam ešte niečo vtedy, pri tom dvojstrome, priznala. Odmlčala sa na chvíľu. Dívaj sa pozorne, hovoril mi tichý hlas. Intuícii načúvam, a tak som ju poslúchla. Pri strome som našla kamienok. Tento. Kamene s nami hovoria, ich tichý hlas nás vedie dávnymi príbehmi i k budúcnosti. Vidia a vedia, sú to […]

Pokračovanie článku

A veď dobre 7. – Čo by mal spraviť minister školstva, a my všetci s ním. . .

Nemožno vytknúť tomuto nášmu novému ministrovi školstva nič zatiaľ – okrem toho vybehnutia bez rúška jednorazovo vo verejnom prejave pred časom. Koná naozaj rozvážne -a tak vďaka pandémii a tomuto ministrovi by mohlo školstvo zažiť i dobré zmeny v prospech spoločnosti. V dnešnom blogu napíšem, čo by mal podľa mňa spraviť nevyhnutne a urýchlene. Napodiv, […]

Pokračovanie článku

A veď dobre 6. – Země Bezestrachu. . .

No, tak o presne o tej krajine dnes uvažujem – o krajine bez strachu. A o strachu v našom živote, pravdaže. Z čoho všetkého majú ľudia strach? Sú to „malé“ ľudské strachy (no nie sú malé, pravdaže, vedia nás zavaliť, ale týkajú sa jednotlivca) – bojíme sa nepochopenia, hádok, násilia, klamstiev, nevery, podrazov, smrti blízkej osoby, straty […]

Pokračovanie článku

A veď dobre 5. – Ľudia ako kvety. . .

Ľudia sú ako kvety, vraj. Tak o tom dnes pár slov. Dokonca aj jedna psychologická hra, taký malý test, začína slovami: „predstavte si, že ste kvet…“ Aký kvet by ste boli pri takej predstave? A kde by ste rástli? Myslíte, že by bolo zaujímavé byť kvetom? Chceli by ste sa ním stať, aspoň na nejaký čas? Aké by to pre vás bolo? V čom všetkom by bol […]

Pokračovanie článku

Povedala 1. – Konečne si si to všimla. ..

Povedala „Chodím tam už roky, „u partizánov“ v lese je úlomok môjho srdca. A nikdy som tam zdvojený strom nevidela. Až nedávno, dajaké dva týždne dozadu, tuším že 10. to bolo? “ Usmiala sa. „Je to zvláštne, dívaš sa a nevidíš. A potom zrazu vidíš. Tak sa s nami hrá Zámer sveta, v jednej chvíli ti niečo ukáže, aby ťa doviedol k poznaniu. […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,836
Celková čítanosť: 8912432x
Priemerná čítanosť článkov: 3143x

Kategórie