Založ si blog

Archív: november, 2023

Keďže 11. – Výzva pre generálneho prokurátora a ombudsmana

Sneží – ja sa počujem v spomienkach detský hlasok jedného z mojich detí ako falošne pospevuje „v nebi niekto ráta z lupienkov margariet…“ Zapadá táto krajina romanticky snehom. Pokryl cesty, svahy, ulice – všetko vyzerá čisté a rozprávkovo krásne. Ale iba vyzerá… A tak namiesto mojej obľúbenej sladkej melódie Scarborough Fair som sa […]

Pokračovanie článku

To svetlo svieti 7. – Sila poznania. . .

Napíš o tom, ako niečo vidíme a nevieme, čo v skutočnosti vidíme, navrhol Zámer sveta pobavene, a nebuď naštvaná.. Nie som naštvaná, iba smutná, to je rozdiel, podotkla som ticho. Zavrtela som odmietavo hlavou, nebudem plakať. Objal ma okolo pliec. O čom si chcela písať? O aborigénoch, a o sile poznania, odpovedala som Prepoj to všetko, dodal, A ja som chápala, že to má […]

Pokračovanie článku

To svetlo svieti 6. – Prekliatím tejto krajiny sú tí, ktorí mlčia. . .

Tieto slová napísal šikanovaný chlapec z východného Slovenska – dnes už muž – v článku v linku https://www.topky.sk/cl/10/2635255/Silne-slova-muza–ktory-v-mladosti-zazil-sikanu–Hanbil-sa-ukazat–slabost—po-tragedii-v-Parchovanoch-nechce-mlcat A tak ešte raz – do tretice – dám priestor téme šikany na Slovensku, jej príčinám a možným […]

Pokračovanie článku

To svetlo svieti 5. – Parchovany ukázali, na čo sú pripravené slovenské školy?

Myslím, že tú otázku by som si nemala rozhodne klásť sama. V diskusii k minulému blogu ma diskutérka neúspešná požiadala k prípadu ešte blog napísať – a ja ten prípad naozaj pozorne sledujem z dvoch dôvodov – mŕtvy Roman zomrel v rovnakom veku ako môj syn Maroško a nepripravenosť prostredia školy na krízové situácie je podľa mňa naozaj veľkým […]

Pokračovanie článku

To svetlo svieti 4. – Ako kráčať. . .

Ďalšia samovražda na železnici u nás včera. Kladiem si otázku, čím to je, že sú ľudia takí zúfalí. Je to len o peniazoch? Iste, niektorí sa zamotajú do dlhov, majú existenčné problémy. Je lákavé mať viac a ešte viac. Chcieť viac a ešte viac – manipuluje nás do toho konzumný štýl tejto spoločnosti veľmi silne. Mailom sa na nás valia správy o […]

Pokračovanie článku

To svetlo svieti 3. – Kroky Vianoc. . .

Obchody sa už pred nejakým časom zvianočnili. A tak kráčame k Vianociam spolu s nimi. Čas od Všechsvätých k Vianociam je pre mňa zvláštne silným časom. Je príležitosťou v celoročnom náhlení spomaliť a zauvažovať kam kráčame a akí sme. Je časom krehkej radosti a pokoja. Vianoce v nás prebúdzajú to najlepšie, oživujú naše srdce, teda aspoň by mali podľa mňa. […]

Pokračovanie článku

Keďže 10. – Keď energetickú chudobu definuje URSO. . .

URSO nám tu už nejaký čas má snahu vytvoriť definovanie energetickej chudoby. A tak hádajme kto bude energeticky chudobný v tomto štáte – komu teda zasa raz pridá na zvýšené energie, a kto to všetko zatiahne na svojom chrbte. Áno, áno, v článku v linku je https://www.urso.gov.sk/urso-komunikoval-vlade-sr-konkretny-navrh-definicie-energetickej-chudoby/ Návrh […]

Pokračovanie článku

To svetlo svieti 2. – Ako dieliky puzzle. . .

Niekedy necháme minulosť v minulosti. Nebalíme ju do uzlíka, neskladáme niekam dozadu v poličke v skrini, nerobíme hrubú čiaru a nestaviame plot. Skladám niektoré knihy na predaj, a tak som zauvažovala aj o dvoch knihách s názvom o zbavovaní sa minulosti. Nepotrebujeme sa jej zbaviť podľa mňa, ani nemôžeme. Potrebujeme z nej iba vyjsť. Prešli sme ňou k prítomnosti a […]

Pokračovanie článku

Keďže 9. – Novembrová sedemnástka. . .

Kalendárom sa november už sunie a sedemnástka jeho svieti zas, a tak nás čaká „láskopravdovania“, či pravdy o ňom znovu čas. Kráčali davy ulicami smele a hrdinovia stáli na ich čele – či za bludičkou tiahli v tomto čase, a tiahnu za ňou znovu, stále, zase? Fanfáry znejú, či to zuby škrípu, europeizujú aj slovenskú lipu v záľahe sľubov vraj nám […]

Pokračovanie článku

Keďže 7. – Pellegrini prezidentskú kampaň robiť už nemusí. . .

Kým Korčok behá po Slovensku, aby zbieral na prezidentskú kandidatúru podpisy, Pellegrini to robiť nemusí. Ako priniesol video zo zásahu článok v linku https://www.hlavnydennik.sk/2023/11/15/peter-pellegrini-s-noblesou-sfukol-igora-matovica-video Pellegriniho zásah v Národnej rade bol jasný a efektívny, myslím že Matovičovu divadelnícku stratégiu nedovolí. Dosť rýchlo to […]

Pokračovanie článku
Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Danko upratoval Dúbravku. Za semafor zaplatil pokutu tisíc eur a ukázal röntgen zubu, no či je jeho, nepotvrdil

Danko upratoval Dúbravku. Za semafor zaplatil pokutu tisíc eur a ukázal röntgen zubu, no či je jeho, nepotvrdil

26.04.2024 09:26

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9007587x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie