Založ si blog

Archív: október, 2023

Príbehovanie 10. – Spomíname. . .

Blíži sa ráno a úsvit krvavú stopu na horizonte zanechal. Dušičiek čas nám slzy či úsmev v tvári vyvolal? Vzácny je každý, koho si v srdci nesieme, a hoci zomrel, tak v tento čas sa stretneme.. Svetielka svieťte, nech nájdu cestu domov k nám, s plamienkom sviečky dnes na nich ticho spomínam. Boli tu s nami dlhší či celkom krátky čas, no v túto chvíľu […]

Pokračovanie článku

Otvorene a verejne 7. – Mlčme, keď deti spia, a nie, keď zomierajú. . .

Konflikty neznášam, vždy sa snažím v živote hľadať cestu dohovoru a som si istá, že nebýva víťazom ten, kto vyhráva. Dokonca ani ten, kto bojuje – moja filozofia je shaolinská, takže najlepší boj je ten, ktorý nevedieme. A ktorý sme ani nezačali. Zmierlivosť pokladám za hodnotu, v živote som dokázala ustupovať naozaj veľmi veľa, a bola to cenná škola. Mám […]

Pokračovanie článku

Otvorene a verejne 6. – Zbili šoféra. . .

Šoféri autobusov v niektorých lokalitách majú naozaj neľahkú situáciu. Sú vystavení kadečomu – od nadávok, vyhrážok, cez okradnutie vodiča malými deťmi, až po ničenie autobusu. Vodiči sú často aj poštípaní (ploštice, blchy), taktiež čelia infekčným ochoreniam (svrab, vši a podobne). Cestujúci sú často pod vplyvom návykových látok a potom zanechávajú vo […]

Pokračovanie článku

Príbehovanie 9. – Tichý dialóg. . .

Cesta z Brezna viedla vo štvrtok v lúčoch slnka rozprávkovou jesennou krajinou. Poznáte to, náhle vás chytí za srdce pohľad na nejaké miesto v nej – no neviete vysvetliť prečo. Za mňa to bola krajina nad Muráňom od Tisovca. Napravo sa tiahla úzka poľná cestička na svah a na ňom žiarili dva zlatožlté kríky. Okolité stromy a kry boli sfarbené v červenkasto hnedých […]

Pokračovanie článku

Otvorene a verejne 5. – Smutná pravda o solidárnom systéme na Slovensku. . .

Inštitút IVRA sa rozhodol vylepšiť život v našej spoločnosti svojimi nápadmi, ako som uviedla už v predošlom blogu k problematike. https://index.sme.sk/c/23235237/experti-navrhuju-nahradit-danovy-bonus-aj-rodicovsky-dochodok.html Podľa výpočtov IVRA je 490 eur mesačne pre jednoosobovú domácnosť suma, ktorá v súčasnosti zohľadňuje reálne minimálne mesačné výdavky. […]

Pokračovanie článku

Otvorene a verejne 4. – Ako Fico na samite v kúte (ne)sedel. . .

Pobavilo ma vyhlásenie Šimečku včera zachytené v článku v linku https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/686332-simecka-vybor-pre-europske-zalezitosti-dava-premierovi-zavazne-mantinely-fico-si-na-summite-nesmie-hovorit-co-sa-mu-zachce/ Teda, veľa som od neho nečakala, ale aj tak prekvapil – lebo má výhradu k tomu, že vraj Fico hovorí to, čo i v kampani hovoril predvolebne. Nuž, […]

Pokračovanie článku

Otvorene a verejne 3. – Rodičovský dôchodok za vychované dieťa sa rozumie „za hocijako vychované dieťa“?

Inštitút na výskum sociálno-ekonomických rizík (IVRA) navrhuje zaujímavé premeny v sociálnom systéme. A ja si kladiem otázku, či sú tie opatrenia nimi navrhované správne a spravodlivé. Budem sa analýze ich nápadov venovať v blogu postupne, po malých krokoch, aby toho nebolo priveľa naraz a jednotlivé detaily tých ich nápadov. Odporúčajú vziať rodičovské […]

Pokračovanie článku

Príbehovanie 8. – Buď ako ceruzka. . .

Sú dni ako lángoš so slivkovým lekvárom. Naozaj vás očaria svojou netradičnou chuťou. V tme skorého rána cestou do práce fontána ticho šumela. Voda v nej striekala do všetkých strán a trblietala sa v lúčoch mesiaca. Áno, presne takú fontánku by som chcela mať pri dome, aj so svetielkami, povedala som túžobne Zámeru sveta, Ticho sa smial, lebo videl, že ma nerozhodila […]

Pokračovanie článku

Vlastnou cestou 11. – Čas čarovných orieškov. . .

Nakoniec v nedeľu podvečer slnečné lúče popretierali svahy na zlatisto. Svet skrásnel tou kopou zlata. Vybehla som na balkón a ponorila som sa do záplavy tepla a svetla. Uvedomila som si v tej chvíli, ako zúfalo som slnko potrebovala. Dala si to dnes, povedala som si – pri ľuďoch, na ktorých mi záleží, stojím pevne a dokážem za nich bojovať ako drak. Hľadala som […]

Pokračovanie článku

Otvorene a verejne 2. – Bude mať prezidentka Čaputova orloj?

Prezidentka sa rozhodla ísť cestou konfrontácie s nastupujúcou vládou od začiatku. Naznačovala, že obvinených a plagiátorov nevymenuje. Prečo nie, čudovali sa podaktorí, veď s tým má doteraz bohaté skúsenosti. No asi ich mala dosť v predošlej vláde a skúsenosti s nimi neboli bohvieaké, tak preto – aby ste správne pani prezidentku chápali. Ibaže na Kaliňáka si […]

Pokračovanie článku
Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

27.04.2024 08:10

Záchranári vyslali ambulancie do bytového domu v okrese Malacky, kde bolo pobodaných viacero osôb.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9008199x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie