Založ si blog

Archív: máj, 2017

Čas detstva 1. – Záhrada. . .

Záhradu milujem – je to čarokrásny svet. Plná záhadných zákutí, tajomných pokladov a objavov, ktoré sa odkrývajú zvedavým detským očiam. S kľukatými chodníkmi, za každou zákrutou sa otvára nová perspektíva. Ach, áno, záhrada môjho detstva – ožije opäť na chvíľu v mojom dnešnom blogu. Záhrady milujem od detstva… Mali sme obrovskú záhradu, […]

Pokračovanie článku

Úprimne 11. – Úprimne. . .

Slovo „úprimne“ podľa slovníka cudzích slov znamená bez pretvárky, otvorene, ale aj skutočne, pravdivo, naozaj, nefalšovane. Býva teda spojené s niečím silným a intenzívnym, prenikajúcim nielen pod kožu, ale kdesi hlboko – žeby až k srdcu? No dobre, nebudem dnes obranne ironizovať, na chvíľu naozaj odtiahnem záves v mojom záverečnom jedenástkovom – a teda […]

Pokračovanie článku

Slnko za mrakmi 11. – Zatmenie slnka

Začiatok horúceho dňa sa ohlasuje dnes už skoro ráno aj u nás v horách. A ja v mojom blogu uvažujem o tom, aký ten dnešný deň bude pre mňa… Ešte včera… Stáva sa pomaly tradíciou, že cestou z Blavy v autobuse plačem. Premietala som si kadečo tou cestou – necestou, skutočne nič v živote nie je náhodné – a zjavne ani to, že cestujem domov […]

Pokračovanie článku

Slnko za mrakmi 10. – Naozaj, naozaj, naozaj. . .

Naozaj, naozaj, naozaj – sú to silné slová. Čo máme v živote také naozaj, naozaj, naozaj – uvažujete o tom niekedy? No hej, ja o tom uvažujem práve teraz. V dnešnom blogu o tom, čo je v mojom živote naozaj, naozaj, naozaj dôležité Čo by som v živote chcela naozaj, naozaj, naozaj… nájsť niekoho kto mi bude pozorne načúvať kto ma bude pokladať […]

Pokračovanie článku

Viem, má rany Zem 5. – Sme súčasťou sveta. . .

Na okenný rám zosadol vtáčik, Krehký a zvláštne dojímavý. Zaštebotal, zvedavo pozrel na Teba. Odletel. Otvoríš okno a nastavíš tvár dňu. Dych sa ti zatají, pretože svet je prekrásne miesto Privrieš oči, vietor šumí v korunách stromov, cítiš jeho závan na tvári ako dych neviditeľnej bytosti. Otvoríš oči a nebom plynú oblaky, na oblohu vychádza slnko. Zhlboka sa […]

Pokračovanie článku

Slnko za mrakmi 9. – Čriepky dňa. . .

Dni si skladáme z okamihov, ktoré ukladáme do pamäte. Skladáme ich ako do skrine do nášho vedomia, podvedomia, alebo aj nevedomia. Vieme sa k nim vrátiť, niekedy vedomo, inokedy ich možno z pamäte i po veľmi dlhej dobe vyvolať inak (odborne, hypnózou). Ja sa snažím tie pozitívne čriepky končiaceho dňa vždy večer vytiahnuť na chvíľu. Mám zrakovú pamäť, takže si […]

Pokračovanie článku

Nachádzanie 7. – Čas otázok . ..

Vlny mora bili o breh ostrova. Rozsýpali biely piesok zo strany na stranu, zhŕňali ho a opätovne rozsýpali… Belasobelasý vták v lúčoch ranného slnka ležal stále nehybne. Lúče vychádzajúceho slnka ho pohládzali. Vietor mu jemne povieval perím, zasýpal ho lupeňmi červených kvetov šíriacich omamne sladkú vôňu. Nakoniec sa pohol. Otvoril oči. Posadil sa. […]

Pokračovanie článku

Slnko za mrakmi 8. – Je náš osud predurčený?

Hm, dnes som uvažovala o osude a osudovosti. Vlastne po celý deň mi prichádzali aj také veci z rôznych strán, ktoré presne s touto témou súviseli. To pred zajtrajším odchodom do Bratislavy, premieľam niektoré veci v hlave. Takže dnes tú osudovosť domeliem. Osudové udalosti… Mnoho udalostí nám prichádza do života ako osudové zmeny, ktoré náš život […]

Pokračovanie článku

Nachádzanie 6. – Šum mora. . .

More ticho šumelo. Noc postupne ustupovala svitaniu. Na brehu ostrova v bielom piesku stále nehybne ležal belasý vták v prvých lúčoch vychádzajúceho slnka. Vietor nervózne preháňal oblaky oblohou, cválali ako splašené kone. Zakryli slnko. V diaľke sa zablyslo. Belasý vták sa náhle pohol, slabučko, takmer nebadane. Po chvíli zdvihol hlavu. Posadil sa namáhavo. Vietor […]

Pokračovanie článku

Slnko za mrakmi 7. – Zúbková víla. . .

Zúbková víla je zázračná bytosť. Podobne ako Ježiško a Mikuláš – vkrádajú sa do našich snov a nežne v nich tancujú s našim srdcom. Jasné, bola som dnes u zubárky. Preto teraz v mojom blogu o Zúbkovej víle a zázračne. Existuje Zúbková víla? Niektorí rodičia zrovnávajú deti s krutou realitou, že nič také neexistuje, už pri ich prvej nesmelej […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,835
Celková čítanosť: 8910816x
Priemerná čítanosť článkov: 3143x

Kategórie