Založ si blog

Svet plný zázrakov 9. – Klopýtaní přes kameny. . .

 

Červenozlaté zore v hmlovom opare sa jemne prelínali s temným obrysom hôr na horizonte. Postupne priezračneli do nebovomodrej oblohy úžasného jesenného dňa. Idylický okamih skorého rána narušovala len skutočnosť, že som ho zažívala cestou do práce.

V týchto dňoch je v horách prekrásne – moc a moc som si priala odísť do náručia lesa. V priebehu posledného týždňa sa svahy prudko sfarebnili, rozžiarili sa v tisícoch odtienkov. Slnkom zasypaný deň a príjemne prehriaty vzduch – to je jeseň, pre mňa najúžasnejšie obdobie roka. Obzor vidieť krištálovo číro, vzduch vonia lesom pomaly sa ukladajúcim k spánku tak intenzívne.  Lístie sa nesie vzduchom, ticho šuští kĺžuc sa k zemi…

Prianie odísť, odísť do lesa by nebolo vôbec nereálne, mám ešte dovolenku z minulého roka. No Zámer sveta je rozhodnutý ma do lesa nepustiť (vie prečo, a ja tiež, nebudem klamať, je v mne teraz zúfalé prianie sa z toho lesa už nevrátiť) – a tak ma chytil pevne pod krk – naváľaním povinností, navyše poruchou USB kľúča mi zmazal nielen rozpracované práce, ale hlavne pripravený záverečný jedenástkový blog.

A náhodne otvorenou knihou som dostala náležitú lekciu o “klopýtaní přes kameny“ – prekrásnu metaforickú úvahu o Odysseovej ceste plnej strát, z ktorých každá ho čoraz viac približuje domovu. S jasným príbehom o tom, ako si človek zbytočným odporom spôsobí len ďalšie poranenia. Dal mi najavo, že ma má prečítanú.

Nuž tak, Zámer sveta neoklameš…

 

 

 

Elena 11.10. 2018

 

P.S.: Pôvodný blog O čom médiá čušia som po malej diskusii s adminom zmazala. Stotožňujem sa s jeho názorom – to je všetko.

 

Pravdu na stôl 6. – OEDC je horšie ako medvede. . .

19.03.2024

Medvede tu vybiehajú a pobiehajú vystrašené a vydesené. A my rovnako. Tí, ktorí prežili stretnutie v Liptovskom Mikuláši s medveďom, sú iste riadne vydesení. My ostatní podvedome tiež – uvedomila som si. Vracajú sa mi sny, konečne po rokoch od synovej smrti sa mi občas niečo sníva. Ten z dnešnej noci mi medveďa priplietol. Dvere som držala zvnútra, cez dieru v nich [...]

Pravdu na stôl 5. – Ako môžeme mať novú nemocnicu rýchlo a relatívne lacno. . .

16.03.2024

Netajím v mojom blogu, že som srdcom podtatranka, je to môj rodný kraj. Zakaždým, keď idem smerom na Poprad, prechádzam okolo miesta, pri ktorom mi zovrie smútkom srdce. A tak keď som dnes objavila dokument o Kvetnici, je to príležitosť urobiť malý výkop za to miesto, aj za príležitosť pre nás všetkých. Takže sledujte https://www.youtube.com/watch?v=EN_FRkg9RRM [...]

Pravdu na stôl 4. – V tomto štáte je toľko bordelu, že až. . .

14.03.2024

Prezradím vám teraz ďalšiu darebáčinu tohto štátu. Cesta za spravodlivosťou v tejto spoločnosti vyzerá, akoby ju budovali Pat a Mat. Alebo akoby vznikla omylom, lebo ku spravodlivosti veru nevedie. Veď pozrite. Predstavte si, že niekto vezme život vášmu blízkemu – úmyselne alebo neúmyselne ho usmrtí. Popri bolesti musíte zápasiť aj s praktickými otázkami, ako [...]

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Tádž Mahal, mReportér

Jeden z novodobých divov sveta, ktorý stavali viac ako dvadsať rokov. Majestátna stavba je považovaná za symbol Indie

19.03.2024 05:00

Nášmu mReportérovi sa podarilo zachytiť pekné zábery priamo z Indie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,836
Celková čítanosť: 8910950x
Priemerná čítanosť článkov: 3142x

Kategórie