Založ si blog

KK 1. – Krása krajiny. ..

Áno, KK znamená ďalšiu jedenástku a znamená aj Krása krajiny. Bude ranná, pohodová,  osviežujúca, ako citrónová limonáda  – tú milujem, ale moju vlastnú verziu, nie takú reštauračnú. Preto budem písať o krajine, ktorú milujem. O jej zázračne. A jasné, môžem ju v pohode stíhať, keď budem chcieť – veď od stredy budem mať dlhú, dlhú, veľmi dlhú dovolenku.

Takže toľko k tejto jedenástke…

 

Krajina rána…

Niet nič krajšie ako sa túlať skoro ráno krajinou. Dívajte sa dobre, svitá.  Slnko vychádza a svet rozžiari. Odráža sa v kvapkách rosy na tráve, milióny malých sĺnk, ktoré nesú dúhu. Les sa postupne prebúdza k novému dňu z ticha noci. Tisíce farieb, zvukov, vôní…

Trblietanie – to je to správne slovo, áno, áno, všetko sa ráno roztrbliece. Dokážete si vybaviť také trblietavé ráno pred vnútorným zrakom? Ja teda áno, som vizuálny typ, takže si pamätám vizuálne podnety jasne.

U nás v horách je ráno naozaj celé roztrblietané.

 

Dnešné ráno…

No schválne, skúste hádať, čo som robila dnes ráno? Jasné, vybehla som do lesa, a pridala sa aj moja najstaršia dcéra Kika. Už pred šiestou sme vbehli do jeho náručia (to zasa nebolo až také ťažké, les máme všade okolo, dokonca aj priamo pod bytovkou). Ale my sme sa ako v rozprávke najskôr museli nejakú chvíľu brodiť vysokou trávou, potom sa hodne dlho plížiť s rukami nad hlavou vysokou žihľavou, striasli sme potom zo seba lepkavý lipkavec (nie, ten naozaj nemám rada), až sme nakoniec vkĺzli do lesa na tom správnom mieste. O chvíľu sme už zbierali kuriatka.

Milujem hubárčenie, naozaj rada chodím do lesa aj na huby. Dnes nás les obdaroval krásnymi kuriatkami. Skupinky kuriatok zvedavo natŕčali zlatožlté hlávky kade-tade, skrývali sa v suchom raždí, vykúkali spod koreňov stromov. Nádherne voňali, tak jedinečne kuriatkovo. Taška sa plnila.

Ja by som sa prechádzala v lese i teraz, ale Kika mala nejaké povinnosti na ôsmu, a tak sme sa už o trištvrte na sedem vrátili domov.  A hej, o ôsmej už bola časť kuriatok očistená a uvarená v mrazáku, zo zvyšku je teraz smotanový kuriatkový paprikáš, pretože vo štvrtok ich bolo na paprikáš primálo. No jasné, to červené navrchu je nasekaná čerstvá čilli paprička, tie ja naozaj často používam. Jediná slabina čilli papričiek pre mňa je v tom, že i keď si dôkladne umyjem ruky po ich krájaní, tak to akosi ešte pretrvá – a keď plačem ako pred chvíľou, pretriem si oči – a ajaj, spomeniem si rýchlo znovu na čilli papričky… Pravdaže – ja som empatik – a tak mi slzy tečú často pri dojímavých knihách či filmoch. Teda, ja trávim oveľa viac času čítaním kníh ako pozeraním filmov – keď už, tak si občas pozriem dokumentárny americký seriál o skladoch, alebo o nakupovaní domov v zahraničí – ale teraz pri robení ovocného šalátu z jabĺk, kivi a ananásu pozerám dokumentárny seriál o Pátračovi (The Locator). Nepoznáte? Nachádza na žiadosť ľudí ich stratených príbuzných – a práve teraz hľadal mamu jednej pani, ktorá má rakovinu. Mama ju vraj ako malú opustila a ona nevedela, že prečo. Pátrač zistil, že jej mama v tej dobe mala rakovinu, ktorú tajila a preto odišla, nakoniec už pred rokmi aj na rakovinu zomrela. Pátrač ale našiel brata tej panej, ktorý svoju sestru tiež hľadal dlhý čas a stal sa jej oporou v situácii smrteľnej choroby.  Prekrásny príbeh, mňa nalákate na takéto dojímavé story. Ešte že dnes tie moje slzy môžem zvaliť i na čilli papričky…

 

Záverom…

Hm, vďaka včerajšiemu lejaku dnes máme krásne kuriatka. Aj dážď je skrátka úžasný.

 

19665154_1059472407522614_3481150128962608272_n

Tak už to v živote chodí…

 

 

Elena     Predná Hora, 2.7.2017

 

P. S.: Naše dnešné kuriatkovo v miske, aj v paprikáši…

A ozaj – aj môj dnešný srdiečkový kameň, skoro každý deň nejaký nájdem…

 

19553926_1059472357522619_7639611908940488164_n

 

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9005939x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie