Založ si blog

O čom 1. – Sú dni, keď v nás. . .

 

Kedy už konečne spravíme poriadok s korupciou a darebáčinami v tomto štáte, zavládne svetový mier a ľudia budú žiť svoj obyčajný ľudský život, možno nie bez problémov, ale zmysluplne? Záplava bašternákovčin, problémov s migrantmi a vecí podobných ma facebookovo za posledné tri dni zasypávala a zasypávala – až som zasa raz pocítila intenzívne chuť vymazať si z facebooku takmer každého a celkom vážne som o tom uvažovala. A hej – kládla som si otázky a hľadala na ne v sebe odpovede.

Pretože sú dni, keď si kladieme otázky, možno tieto a možno úplne iné – naliehavo a zúfalo – a hľadáme na ne odpovede sami v sebe…

Však poznáte také dni aj vy? Poďme o nich teraz spolu uvažovať.

 

Sú dni…

Sú dni, keď hľadáme odpovede, ale v skutočnosti si tie odpovede zbierame čriepok po čriepku dlho, dlho predtým, život nám ich postupne posúva –  niekedy láskavo, jemne  a inokedy bolestne, tvrdo, facka zľava, facka sprava – aby sme zmúdreli. A potom v jeden deň skladáme tie úlomky do súvislého obrazu. Ešte ho nevidíme, ešte nie – a potom zrazu už hej. Je to taký zvláštny vhľad – ako budhistické osvietenie – zrazu pochopíme…

Je to cesta, ktorou nás nikto nemôže previesť za ruku, pretože potrebujeme ten svoj správny čas.

 

Predvčerom

Ja som si takto musela poskladať dve veľké pravdy o mojom živote, pochopiť ich. Stalo sa. A musela som jednu vec môjho srdca pustiť, definitívne, pretože bez spoľahlivého partnera taký projekt robiť nemožno – Územie anjelov.

Až potom som spravila dva kroky dopredu. Jeden z nich tu nemôžem pomenovať a ten druhý je kurz, na ktorý som sa nahlásila a začne už o dva týždne, zásadne ovplyvní môj život.

Včera

Niekedy len tak idete ulicou a máte pocit neskutočna. No hej, včera bol taký deň – slnko pálilo, z mestského rozhlasu znelo…„co bolí, to přebolí, možná víš, co s tím…“ a ja som kráčala ulicou, prehadzujúc si ťažkú tašku s nákupom z ruky do ruky.Teda, Žbirka je môj obľúbený spevák, ale mne v hlave znela úplne iná pieseň.

Kráčala som ulicou a našla som srdce z kameňa…

Dnes

Dnes sme boli s dcérami v parku, ako za starých čias, keď žil Maroško. Dali sme sa do pohody, na chvíľu, strach sa rýchlo vracia, lebo dnes je streda – a my vieme už od obeda…

Aj dnes som našla srdce z kameňa… A aj dnes mi víri hlavou tá istá pieseň, ako včera, znovu a znovu, znovu a znovu.

Ak si niektoré otázky kladieme znovu, nemáme ich pre seba ešte jasne zodpovedané…?

 

A čo záverom?

Že sme nedali už dávno hru na jednu otázku? Tak akú? No jasné – aká pieseň ma to tak valcuje už dva dni? Hm, dám?

Roxette – Listen to your heart.

Ale čoho, či koho sa týka, vám nenapíšem…
Elena K. Ištvánová       Predná Hora, 3.8.2016DSC_0256

Akotak 10. – S vydieračom urobme krátky proces. . .

25.07.2024

Akosi nedokážu správne rozlíšiť a pomenovať realitu podaktorí, povedala som si. Lebo médiá, ako dokladuje článok v linku, označujú Maďarov za vydieračov voči Ukrajine https://www.a3sport.sk/batoh/87851-hot-shot-se-amethyst-purpleviolet?_gl=1*1wro0sg*_up*MQ..*_ga*MTk4NzYyODY2Ny4xNzIxODQzNTk4*_ga_771GRED39S*MTcyMTg0MzU5Ny4xLjEuMTcyMTg0MzY1My4wLjAuMA.. To vážne? Novinári naši, [...]

Akotak 9. – Pán Kaliňák, tešíme sa s Vami. . .

24.07.2024

Ach, americké krápy dorazili – ako píše článok v linku No, radosti máme ako keby sa Ježiško znovu narodil, poviem vám. Článok v linku popisoval ich príchod [...]

Akotak 8. – Viete kde je zlatá baňa na Slovensku?

22.07.2024

Nie, neposielam vás zlatú žilu hľadať kamsi do hôr. Ani ryžovať zlatý piesok na brehy slovenských riek. Oveľa lepšie sa ryžuje na úplne iných miestach. Konkrétne v štátnej akciovke Slovensko IT. Remišová chcela týmto počinom usporiť tretinu vynakladaných finančných prostriedkov v rámci štátneho IT. Nuž, cieľa sa zjavne minula – lebo namiesto úspor sa [...]

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,927
Celková čítanosť: 9302344x
Priemerná čítanosť článkov: 3178x

Kategórie

Archív