Založ si blog

Čakanie 3. – Klopadlo. ..

 

Dotkli ste sa niekedy v živote niečoho, dotyk čoho vo vás hlboko rezonoval? Oslovil čímsi vašu dušu? Tak pre mňa je takou vecou klopadlo.

Videli ste už niekedy v živote klopadlo na dverách? Dotkli ste sa ho?

Nie?

No tak čo sa na tom teraz smejete? Viete, aké sú klopadlá úžasné? Je to pre mňa naozaj fascinujúca vec – klopadlo. A tak sa dnes v mojom blogu porozprávame o klopadlách…

 

O dverách a klopadlách…

Mohutné starobylé dvere. Z masívneho dreva,  tajomné ako čas rozprávok nášho detstva. A na nich klopadlo, čarokrásne. Zabúšite ním na dvere a ony sa rozozvučia.

A potom sa dvere pootvoria…

Hovorí sa, že sa k sebe musí hodiť zámok a kľúč. Ja si myslím, že sa k sebe musia hodiť aj dvere a klopadlo. A ja si myslím, že k nim musí ladiť aj človek, ktorý na tie dvere klope.

Neveríte? Dajme rozprávku…

 

Rozprávka o dverách a klopadle…

Kde bolo tam bolo, boli raz jedny dvere. Boli prekrásne, pôsobili jemne pritom silne, trochu tajomne, trochu rozprávkovo. S kľučkou, ktorú môžeme pevne uchopiť, ak sa rozhodneme nimi vkročiť. S nádherným klopadlom, ktoré sa matne ligotalo v slnečných lúčoch. Skrátka úplne úžasné dvere.

Predstavte si teraz, že ste v tejto chvíli v tom dome, do ktorého sa práve tými čarokrásnymi dverami vchádza. Je úplne jedno, ako si predstavujete zariadenie toho domu. A je úplne jedno, čo v tom dome robíte.

To, čo je naozaj dôležité, je to, že práve v tejto chvíli sa dvere rozozvučali. Zaznelo klopadlo, niekto je pri dverách a chce ísť dnu. Kto tam môže byť?

Idete k dverám. Je úplne jedno, či k nim kráčate pomaly, alebo nedočkavo bežíte…

Klopadlo opäť zaznelo. Idete k dverám – a presne viete, koho by ste za nimi chceli nájsť. V takej chvíli človek zatají túžobne dych. Otvárate dvere…

A len  vy viete, koho tam naozaj chcete vidieť.

Ach, hej, tak je to rozprávka o dverách, alebo o nás? Jasné, je to o nás samých – o uvedomení si toho, koho by sme za tými dverami chceli vidieť.

No čo, je to teraz tak aj vo vašej predstave, že sa hodí k sebe klopadlo, dvere a aj človek, ktorý na ne klope?

 

Ja, dvere a klopadlá…

Hm, hm, klopadlo. A dvere. Je to naozaj hlboko osobná vec, čo vám teraz prezrádzam o sebe. Neviem, prečo ma tak moc fascinujú, ale zbieram ich obrázky. Prezradím vám, na Pintereste mám krásnu zbierku obrázkov dverí a klopadiel…

Mala som nádhernú, naozaj obrovskú zbierku obrázkov aj na externom harddisku, popri koňoch, líškach, pivóniách a zopár ďalších mojich obľúbených kategóriách tam boli aj dvere a klopadlá.

Ibaže ja a USB kľúče, či externé harddisky – to je veľmi smutný príbeh, vždy sa mi nejaký pokazí úplne nevhodne.

A tak i ten môj obrázkový harddisk, v decembri. Takže len som nad tým mávla rezignovane rukou a hrdinsky skladám už dajaké dva mesiace zbierku odznovu. Najviac mi chýba jeden obrázok koňa, ktorý bol moja srdcovka – tmavosivý ťažný kôň, s vrkôčikovo zapletenou hrivou, vlastne len hlava koňa to bola. Našla som ho kedysi na facebooku, ani neviem na ktorej zo stránok a celé dva mesiace ho márne hľadám v google obrázkoch o koňoch v rôznych jazykoch. Mám ho hlboko v srdci, neviem prečo, ale moc a moc mi ten obrázok chýba. No verím, že tie veci, ktoré k nám majú prísť, k nám určite prídu…

 

Záverom…

Tak čo pekné dám záverom?

Ach, hej. Kebyže mám dom, tak mám na dverách aj klopadlo. Len tak, pre radosť. To teraz nie je o tajných snoch – len aby ste pochopili, že klopadlá naozaj milujem…

 

 

Elena K. Ištvánová    Predná Hora, 25.2.2017

 

 

 

 

 

 

Cesta duše 9. – Desať. . .

29.03.2024

Slnečné lúče prichádzajúce po temnote noci. Zlátia svet a dávajú mu hrejivé objatie, prijímam ho s vďakou. Mimoriadne temná bola dnešná noc. Vietor za oknom v nej hučal šialene, akoby sa ňou hnalo tisíc čertov. Rev vetra kontrastoval podivne s tichom v mojom vnútri. Žiadne slzy ani slová, len obrazy mihajúce sa pred vnútorným zrakom – spomienky na cestu, ktorou som [...]

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,842
Celková čítanosť: 8939387x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Kategórie