Založ si blog

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti.

Kedysi som o nich aj blog písala

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette

Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes.

 

Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má plameňomet s dosahom 9 metrov

https://www.cas.sk/clanok/2921929/roboticky-pes-s-plamenometom-nie-nejde-o-sci-fi-film-padnete-na-zadok-na-co-ma-sluzit/

vraj ním teda bude sneh likvidovať – nuž, tak sa len modlite, aby ste nemali suseda, ktorý za tých 8 800 eur tohto psa zakúpi na čistenie dvora.

A ešte viac sa modlite, aby nebola žiadna vojna, lebo takéto vynálezy nastoľujú otázku,, že čo za príšernosti by použili v rámci nej…

 

Nezvažujeme dôsledky svojich činov, povedala som si nahnevane pri správe o tom, ako aktivisti  poslednej generácie  zablokovali cestu a sanitka s pacientom prejsť nemohla

https://www.facebook.com/izabela.ploscicova/videos/309815142144670

Pripomenulo mi to  časy pred rokmi, kedy som musela skomunikovať posedávačov na ceste pri Poprade, ktorí proti rallye demonštrovali a zablokovali aj autobusy s deťmi a starými ľuďmi. Splavne sme sa dohodli, normálnu dopravu bez problémov pustili. Aj vtedy tam stáli policajti len na ochranu posedávačov, aby im niekto nedal pár faciek.

Dnes by som bola tvrdšia voči posedávačkam v situácii, kedy sanitku blokovali. Povedala by som ako prvú vetu „choďte si sadnúť na letisko, kravy“.

 

Nezvažujeme dôsledky svojich činov, povedala som si, keď som čítala najpravdivejšie vyjadrenie o ukrajinsko-ruskej vojne 

https://www.hlavnydennik.sk/2024/05/01/dracik-ostro-zbierke-na-ukrajinu-pomahaci-komu-pomahate?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0v8fhHl8VMABNFrziQ3Z2LEmsDWXsxS6CBrMWKdfc3Y48rxxGUyf1O-RU_aem_AcfcPZ024_tnnh12UQRNCbx8ly_HRwDsPI_QyiUWDD89u8bG3Hyz6wr5uJLr3rO1RZxty9Qae4Sv3PbPoFPabyAc

Chcete pomáhať ukrajinskej armáde? Tak sa choďte postaviť do zákopu a vyskúšajte si to. Naložíte do gatí ihneď, ako prekročíte hranice. Tých vašich pár centov pomôže akurát tak niektorému Ukrajincovi do hrobu. Pýtal sa niekto z vás ukrajinských vojakov, či chcú bojovať a umierať v tejto nezmyselnej vojne? Oni sa na vašu pomoc môžu vykašľať. Väčšine je ukradnutá aj celá Ukrajina.  Chcú mať pokoj a ísť ku svojim rodinám…

A plne sa stotožňujem so slovami, čo napísal o tých, ktorí nitky vojny ťahajú.

Komu však Ukrajina nie je ukradnutá sú tí, čo by ju chceli kúpiť za nič, najlepšie vyľudnenú od všetkých Ukrajincov. A darí sa im to zatiaľ dobre. Po tejto poslednej totálnej mobilizácií, sa možno z pôvodných 40 miliónov obyvateľov, ich počet zníži na 10 miliónov. Genocída ako z partesu.

Uvažujte dobre, kto to na Ukrajine skupuje pôdu, a pestuje tam vo veľkom jedovatú pšenicu a kadejaké ďalšie prechemizované lahôdky, ktoré sa potom snaží podstrkávať na predaj nám.

 

Nezvažujeme dôsledky svojich činov, povedala som si, ťahajúc ešte úlomky hnevu voči šlápotám z Pokecu odkiaľsi zo svojho vnútra. Neuvažujeme ako svojimi činmi či výčinmi môžeme druhým ublížiť, alebo nám je jedno, že iným ubližujeme?

Si vnútorne presvedčená o druhej možnosti, zašepkal Zámer sveta, a chceš len, aby som ti ich odpratal z dohľadu navždy. Pomohli ti.

To áno, prisvedčila som.

A vidíš ich lekcie, dodal.

To tiež áno, prisvedčila som, to boli už len úlomky bolesti.

Na odblokovanie som zašla, a tak ma teraz opúšťajú úlomky hnevu, či kadejaké hlboko potlačené pocity postupne. Život je cesta učenia sa, povedala som s vďakou.

V tom blogu, ktorý som spomenula v úvode, som písala o legalite a legitimite vo vzťahu ku banalizácii zla. Legalita vychádza z platných zákonov, legitimita z nášho vlastného svedomia. Hovorí aj o tom, ako dochádza ku banalizácii zla a jeho prehliadaniu – pretože v jednej chvíli nám to zlé nepripadá už až také zlé…

Vieš, odmietam legitimizovať zlo – nechcem zabudnúť, dodala som Zámeru sveta, že nečestné je nečestným, iba preto, že ho potom dobiehajú následky. Pokladám za dôležité uvažovať o svojich činoch a ich dôsledkoch.

Každý za seba, prikývol. Snaha meniť iných sú skutky v štýle zabi bobra, zachrániš strom.

 

 

Elena

Lebo 1. – Taký milý a tichý pán. . .

17.05.2024

Ako to už býva, zmäť informácií sa objavuje aj v prípade páchateľa atentátu proti premiérovi. Nejdem osobnosť páchateľa rozoberať zoširoka, len na pár aspektov situácie poukážem. Prekvapenie susedov a jeho blízkych ma prekvapuje. Vraj milý a tichý pán to bol – no tak o ňom veľa nevedeli, akoby sa o neho zaujímali len tak povrchne. Zato jeden z jeho známych [...]

Cesta duše 11. – Nájsť sa môžeme, len keď sa stratíme. . .

16.05.2024

Po nepohode posledných hodín, spojenej s útokom na premiéra, som sa spomienkami vrátila do okamihov pohody. Nedeľa bola sladká ako jahody s medom. Kopce a svahy sa zeleneli v mnohorakých odtieňoch. Vietor v jednom okamihu prudko kýval koruny stromov, potom zasa chvíľu hnal drobné biele obláčiky ako poskakujúce kozliatka kamsi za obzor šírou pláňou belasej oblohy. Vzduch [...]

Spravodlivo 7. – Atentát na premiéra Fica ukázal ako výrazne je narušené duševné zdravie podaktorých Slovákov. . .

15.05.2024

Nie je normálne strieľať po nikom. Pozrime sa na niektoré aspekty toho činu. Je vyustením toho, čo sa v tomto štáte deje dlhodobo. Začali s tým predstavitelia minulej vlády podaktorí, kecami o dezolátoch. Dehumanizovali ľudí, ktorí s ich vyčínaním nesúhlasili. Varovne som na to opakovane upozorňovala, že to v spoločnosti paseku narobí. Prevzali to po nich ich fans, [...]

fico, atentát na fica,

Klaus vyzval médiá, aby nebagatelizovali atentát na slovenského premiéra Fica

17.05.2024 09:38

Bagatelizovanie toho, čo sa stalo, je podľa českého exprezidenta niečo, proti čomu treba „zásadne protestovať“.

atentát Banská Bystrica Fico nemocnica polícia

NAKA prehľadala byt strelca na Fica. Domov priviezla aj atentátnika

17.05.2024 08:43, aktualizované: 09:35

Vyšetrovatelia vykonávali domovú prehliadku a kriminalistickí technici zaisťovali stopy.

Belgicko EÚ Summit Dvojdňový, fico, orbán

Orbán zneužíva atentát na Fica vo volebnej kampani

17.05.2024 08:24

Z levického páchateľa spravil google prekladač ľavicového a pravicový maďarský premiér sa toho ihneď chytil.

Pellegrini, Čaputová, Fico, atentát, vyhlásenie

Pellegrini prehovoril o emotívnych detailoch stretnutia s Ficom: Existuje Slovensko do atentátu a Slovensko po ňom

17.05.2024 07:00

Pellegrini označil stretnutie s Ficom v nemocnice za veľmi emotívne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,874
Celková čítanosť: 9072946x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív