Založ si blog

Záblesky 3. – Predsvitanie. . .

Kopce v diaľke sa modraveli v mnohorakých odtieňoch. Aj obloha nimi oplývala. Slnko ešte nevyšlo spoza kopca, no bolo „už vidno“. A nad Kohútom, v jeho obrysoch na horizonte presvitala jemná zlatistá farba, prezrádzajúca že pomalými krôčikmi sa slnko blíži.

Predsvitanie – toto slovo sa mi vynorilo na balkóne ráno o štvrtej – páči sa vám tak ako mne? Okamih tesne pred vykročením, keď nám už pochopenie dýcha na krk. Na prahu premeny. Bývajú občas v živote také chvíle, však?

Predsvitanie… práve o ňom dnes…

 

Predsvitanie…

Búrka zúri – a v jednej chvíli sa zlomí, odchádza so vzdialeným občasným zadunením, my náhle vieme, že je preč. Sme ako vták, sediaci na brehu mora vyčerpaný a premočený, no živý. Vystihuje to môj pocit tu a teraz – prítomný okamih, aj život. Upokojilo ma. Nadávala som plná hnevu, neznášam nečestnosť, nepodviedla by som ani nezradila. Skúsenosť ma poučila – ľudí nečestne konajúcich nemôžeme zmeniť, len vymeniť. Aj strata úcty je nevratná – stará parazitná pijavica pre mňa bude vždy iba fľandrou. Neprajem jej už nič zlé – som mimo rizika kliatby, a zastavila som aj podmienečné prekliatie, nie je treba – nedokážeme nečestnej osobe zaistiť taký trest, ako pritiahne svojim zlom sama.

Správam sa s úctou i voči ľuďom, ktorých podaktorí prehliadajú. Naozaj ich vidím – nestretávajú sa s tým často. Prezradím vám niečo – minule cestou na Zaježku, kým som čakala v Nitre na spoluúčastníčku Elenku s autom, vbehla som do cukrárne a odniesla som dva koláčiky starej pani – bezdomovkyni, čo tam predávala časopis. Drobné im dá kadekto, no spraviť niečo osobné pre nich ako pre človeka, to nezažijú často. Pre mňa je úcta zásadná vec – chápem jej cenu.

Úcta i dôvera sú nevratné.

 

Predsvitanie…

Vtáci v skorom ráne spievali sladko, až som sa zasnívala aj ja – som skrátka romantická duša, dumala som o mojej ceste lesom – jediné vykročenie, na ktoré som pripravená. No áno, uzavrela som sa a prestala som dôverovať a tak aj snívať. K tomu mi od Zámeru sveta včera prilietali kadejaké posolstvá o tom, aby som neprestávala snívať. Do lesa pôjdem a mám ísť, tam nájdem odpovede na otázky. Som intuitívec, prichádzajú mi obrazy ako záblesky poznania,  sama neviem, či tá postava – sprievodca lesom je anjel strážny alebo čo,  postupne im porozumiem.

Stála som na balkóne a pomaly svitalo. Bude dnes ďalší z horúcich letných dní, tak ako včera? – mohla by som si položiť otázku. Ale klamala by som – neviem o tom horúcom včerajšku nič. Do práce som prišla včera v skorom ráne. V práci máme „prirodzenú klimatizáciu“, sme v kamennom domčeku obklopenom zeleňou, poskytuje chladivú pohodu. Deň plynul svižným tempom – tri vyšetrené deti, správy, pár podpisov, príprava vecí na dnešný výjazd do terénu. Sprevádzala som technika, ktorý nám montoval prístroj OsmoDry a riešila zmluvu. Aj mimo pracoviska som síce bola, až dva razy – ale raz ma viezli policajti (k výsluchu obete i nazad), potom zasa som sa tak hnala do neďalekej školy robiť dotazník s dvomi triedami detí a späť, že som vôbec neregistrovala ako je. Nestihla som jedno pracovné stretnutie, zato som robila neplánované poradenstvo, ktoré ma emočne hodne vzalo. Naozaj hodne. Potom som ešte pobiehala s upratovačkou a riešila priestory v suteréne. A doma, u nás v kopcoch sa preháňal príjemný vetrík. Nie, naozaj neviem nič o včerajšom horúcom letnom dni, na ktorý sa niektorí tak sťažovali…

Vietor vial celkom rezko i dnes na predsvitaní…

 

Dáme nejakú koincidenciu?

Oprel som si rebrík o nesprávnu stenu? Na čom mi teraz skutočne záleží?

No áno, to je o predsvitaní – tie dve otázky. A keď si na ne odpovieme, svitne…

 

 

Elena   12.6.2019

 

 

Pravdu na stôl 5. – Ako môžeme mať novú nemocnicu rýchlo a relatívne lacno. . .

16.03.2024

Netajím v mojom blogu, že som srdcom podtatranka, je to môj rodný kraj. Zakaždým, keď idem smerom na Poprad, prechádzam okolo miesta, pri ktorom mi zovrie smútkom srdce. A tak keď som dnes objavila dokument o Kvetnici, je to príležitosť urobiť malý výkop za to miesto, aj za príležitosť pre nás všetkých. Takže sledujte https://www.youtube.com/watch?v=EN_FRkg9RRM [...]

Pravdu na stôl 4. – V tomto štáte je toľko bordelu, že až. . .

14.03.2024

Prezradím vám teraz ďalšiu darebáčinu tohto štátu. Cesta za spravodlivosťou v tejto spoločnosti vyzerá, akoby ju budovali Pat a Mat. Alebo akoby vznikla omylom, lebo ku spravodlivosti veru nevedie. Veď pozrite. Predstavte si, že niekto vezme život vášmu blízkemu – úmyselne alebo neúmyselne ho usmrtí. Popri bolesti musíte zápasiť aj s praktickými otázkami, ako [...]

Pravdu na stôl 3. – Až takto ďaleko to musel dohnať tento štát? ? ? ! ! ! !

13.03.2024

Nie, ja sa vôbec nečudujem, že sme spoločnosťou, v ktorej matky s postihnutým dieťaťom v náručí skáču pod vlak. Musela som zostať ticho chvíľu, lebo to, čo by som napísala hneď po tom čine zúfalej matky, by táto spoločnosť nerozdýchala. A hej, môžete klamať sami sebe a navrávať si, že tá matka určite nebola v poriadku, keď spravila taký čin, aby ste pozametali [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,835
Celková čítanosť: 8910691x
Priemerná čítanosť článkov: 3143x

Kategórie