Založ si blog

Navždy 2. – Choď na štvorku. . .

Konečne na Slovensku, vydýchla som si nadránom. Obzrela som sa na minulé dni – rozhodne to nebol premárnený čas, poviem vám niečo o nich teraz.

 

V Kryštofovom údolí…

Taška zbalená, v práci úlohy vyriešené, deň si vykračoval pohodovým tempom k môjmu večernému odchodu do Prahy a ešte ďalej, pod Ještěd. Lenže poznáte Murphyho zákony – a tak som zrazu ešte podvečer pred odchodom riešila unikajúci plyn na pracovisku, aby sa bolo aj kam vrátiť – našťastie zdatní majstri vymenili tesnenia kotla a revízneho technika som vybavila hneď na ďalší deň ráno. Uff.

V Kryštofovom údolí som bola na druhý deň predpoludním, a po prvý raz v živote. Ako v rozprávke som si pripadala – ako v rozprávke o Mrázikovi, lebo húb v tomto kraji je neúrekom.

Prekrásne zmiešané lesy tiahnuce sa k horizontu s nádhernými výhľadmi zasa boli ako v rozprávke o princeznej zlatou hviezdou na čele – Lada v nej hovorí, že krajina jej pripadá „jako moja rodná země…“ Asi tak.

 

Keď ste naozaj hosťami…

Ubytovanie vo vitalpenzióne s veggie stravou – pred príchodom som prečítala nejaké recenzie z minulosti, a dajaká aj negatívna sa našla, tak som bola zvedavá. Chápem aj tú recenziu teraz – nie je to pre každého, prísť tam – ak čaká čiernobiely moderný štýl zariadenia s dizajnérskymi kúskami a nemá rád les. Tam je to trochu ako u babičky, ako z dávnych čias – drevený nábytok, s nádhernými detailmi – obrazmi, vázičkami či svietnikmi. Všade čisto, veľká sprcha a horúca voda – niektoré bratislavské hotely a penzióny by sa veru mali čo učiť. Dostali ma okná v izbe i v kúpeľni – veď pozrite.

A čitáreň, čítací kútik. Detské postieľky, aj kútik na hranie pre deti skvelo vybavený (ach, skoro som si aj ja sadla a začala sa hrať).

 

Moc sa mi páčilo, že je to zjavne zariaďované i vedené srdcom. Po dňoch strávených tam môžem povedať, že som prešla mnohými hotelmi a penziónmi pri svojich cestách za vzdelávaním a na konferencie, no toto som ešte nezažila. Láskavý prístup bolo cítiť od prvej chvíle – majiteľ mi po príchode požičal knihu, ktorú si deň predtým kúpil a ani sám ju ešte neprečítal. Jedlo bolo naozaj výborné – na raňajky ovsená kaša, vegánske párky v cestíčku, kopa čerstvej zeleniny, 4 druhy nátierok i maslo, rôzne obložené chlebíčky, asi 10 druhov pečiva, moravské koláče i svadobné koláčiky, ovocný šalát. Tri druhy čaju, vody s ovocím, i káva pre kávičkárov. Obedy a večere boli naozaj horúce, majitelia chodili a ponúkali duplu. Dovalilo sa nás tam 20 báb – ako si s tým majitelia poradia – vravela som si. No, na 101%.

Viete, čo ma očarilo najviac? Sú tam dva psy. Hektor je pes z útulku, a vidno, aký je tam šťastný. Poznáte moju filozofiu – choď tam, kde sú šťastné aj zvieratá.

 

Konštelovanie…

Páči sa mi štýl konštelovania našej lektorky Lídy a pokladám ju aj za úžasného človeka. Robili sme naozaj dobré veci, ktoré nás posúvali dopredu. Nechcem ich tu rozpisovať, no bolo to moc silné. „Choď na štvorku“ zaznievalo často, čo v konštelatérskej reči znamená „pozri sa na to svojimi dospelými očami“.

Včera nadránom som sedela a plakala pred jednou pre mňa dôležitou konšteláciou, ktorú mi mali stavať – našla som odvahu pustiť sa hnevu a prijala som v tom svitaní naplno bolesť z nevery bývalého manžela. Pravdaže ma bolí, ako sa ku mne zachoval – veď som mu porodila 4 deti a po 26 rokoch manželstva ma zradil, takým nečestným spôsobom navyše. No pochopila som, že tým ublížil najviac sám sebe.

Poskladala a hlboko zakotvila som si kadečo v sebe a uzavrela som definitívne minulosť. Otvorila som svoje srdce a teraz cítim, že sklamania nás neučia, ako netreba veriť nikomu, ale ukazujú nám, kto nám stojí za to, aby získal našu dôveru a čo pre nás znamená dôveryhodnosť. Nemajú pre mňa význam žiadne hry – a akceptovala by som vo svojom živote len zrelého chlapa. Takého, ktorý sa predo mňa postaví priamo a má odvahu postaviť si so mnou konšteláciu.

Ak hovorila pred časom pani Emoke o nejakom podujatí, na ktoré pôjdem v októbri a ktoré bude pre mňa „mostom“, tak teraz viem, že tým mostom bolo práve toto podujatie.

 

Elena  21.10.2019

 

P.S.: Fotografie sú všetky moje, pravdaže, a toto je jeden zo srdiečkových kameňov, ktoré som si odtiaľto priniesla.

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Ukrajina, Charkov

Dokážu zastaviť Rusov? Západné zbrane prídu, ale Ukrajincom chýbajú vojaci, obávajú sa experti

24.04.2024 06:00

Prichádza západná vojenská pomoc pre Ukrajinu neskoro? Rusko dokázalo za posledné mesiace na bojisko posielať stále viac mužov.

Saleziáni, majstrovstvá Slovenska, hokejbal, kategória U15, Nová Dubnica, mReportér

Aj kresťania sa vedia zabávať. Po omši to roztočili s hokejkami na ihrisku

24.04.2024 05:00

Zábery z vydarenej akcie zachytil mReportér Daniel Imriška.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9000043x
Priemerná čítanosť článkov: 3153x

Kategórie