Založ si blog

Aká je pravda 7. – Fiflena a mažoretka. . .

Ach, veď nech sa fintia fifleny, keď ich to baví. A  mažoretky nech poskakujú, keď chcú.

 

Sme rôzni – líšime sa vzhľadom, postavením, majetkom, hodnotami, takže sú pre nás dôležité rôzne veci – hovorím zhovievavo. Neposudzujem ľudí podľa výzoru, postavenia, majetku – a nepúšťam do svojho života ľudí, ktorí podľa toho posudzujú. Niektorí ľudia kritizujú na iných okuliare, ryšavé vlasy, odstávajúce uši či pehy, aj kadečo iné v ich vzhľade. Nepáčili sa mi ani vyjadrenia v diskusiách ohľadne výzoru a váhy u prezidentky –  niektorí z nás sú chudí, iní menej štíhli, ale to nič nevypovedá o človeku – akurát o autorovi hanlivého výroku to mne hovorí vonkoncom nie lichotivé veci. Nie som vzorom štíhlosti ani ja, lenže názor kohokoľvek okrem mňa v tomto smere i v mnohých ďalších veciach pokladám len za jeho názor.

Hodne ma chytilo minulý týždeň za srdce, keď som videla, že niektorí ľudia sa takými primitívnymi poznámkami naozaj trápia. Reagujú citlivo na kadejaké internetové „vtipné obrázky“ ohľadne váhy na rádoby zábavných stránkach. Vlastne som plánovala dať k tejto veci rázny blog.

Chybou je, že ľudia citlivo reagujúci na tieto úbohosti sa nevedia brániť. A ja si znovu a znovu hovorím, že namiesto integrálov a rovníc by sme mali deti vzdelávať v asertívnej sebaobrane, ale aj empatii a rozvíjať ich sociálnu inteligenciu – a učiť ich pochopiť, že humor na úkor iných nie je humor, a už vôbec nie v situácii, že to komusi ubližuje. Ja osobne by som pod taký obrázok na fb pokojne napísala koment „drahá, čo si si dnes šľahla, že takéto sprostosti dávaš?“

Osobne si myslím, že máme dosť tragédií s anorektičkami, a že by akékoľvek „vtipky“ na tému váhy mali byť zakázané rovnako ako vtipky o náboženskej orientácii trebárs a že vo všeobecnosti platí – povedz mi na čom sa smeješ, a ja ti poviem, kto si.

Hodnoty mi o človeku napovedia veľa – za najdôležitejšiu hodnotu pokladám láskavosť. Mám rada humor, ale nie výsmech. Kriticky a s pobavením sa podľa mňa pri zachovaní si láskavosti možno vyjadrovať o konaní človeka, nie o jeho majetku, postavení, a už vôbec nie výzore. Som skrátka hodne tolerantný človek, ale svoje hranice mám jasné.

 

A to je presne ten rozdiel, ktorý som na začiatku pripomenula – že treba posudzovať konanie človeka, a nie jeho výzor. Hm, takže ten Blaha to správne a  jasne povedal-nehodnotí výzor, ale správanie
https://picuscapital.sk/blaha-do-oci-caputovej-slovensko-nema-prezidentku-ma-fiflenu-ktora-zo-seba-vzdy-vyleje-tonu-fraz-a-potom/

Poviem vám, mne by tiež ani kombinácia fifleny a mažoretky neprekážala, keby človek nebral plat za čosi úplne iné, čo by mal robiť v rámci toho času.

 

 

 

Elena

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

Dolinková chce predstaviť projekt nemocnice v Bratislave po schválení vládou, KDH chce ministerku odvolávať

26.04.2024 16:34, aktualizované: 18:05

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9006122x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie