Založ si blog

A veď dobre 8. – E=mc2

Svet je nespravodlivý, poviem vám.

Einstein napísal jednu krátku vetu – a dostal Nobelovu cenu. Ja píšem v dnešnom blogu už tretiu vetu – a nič mi nedali…

Jasné, je to len také priateľské pošťuchávanie, Einsteina mám ako človeka rada, už som to kedysi v blogu spomenula – a neviem prečo mi odvčera behá jeho meno hlavou, znovu a znovu – odkiaľ to zachytávam? Zvláštna náhoda, tak mu venujme v tejto chvíli pozornosť.

 

E=mc2  

Ak z Einsteinovej vety vyplýva, že hmotnosť telesa je mierou obsahu jeho energie, nuž potom mi je zrejmé, že energie mám dosť.

 

Inak z tej jeho vety nechápem nič –  aj som prejavila dobrú vôľu naštudovať si to, ale v tom vysvetlení píšu, že vraj

vyjdeme z jednoduchého vzťahu pre kinetickú energiu Ek:

{\displaystyle E_{k}=W=\int _{\mathbf {r_{1}} (v_{1}=0)}^{\mathbf {r_{2}} (v_{2}\neq 0)}\mathbf {F} \,\mathrm {d} \mathbf {r} =\int _{\mathbf {r_{1}} }^{\mathbf {r_{2}} }{\frac {\mathrm {d} \mathbf {p} }{\mathrm {d} t}}\,\mathrm {d} \mathbf {r} =\int _{\mathbf {r_{1}} }^{\mathbf {r_{2}} }\mathbf {v} \,\mathrm {d} \mathbf {p} =}
{\displaystyle =\int _{\mathbf {r_{1}} (v_{1}=0)}^{\mathbf {r_{2}} (v)}\mathbf {v} \,\mathrm {d} (m\cdot \mathbf {v} )=}.

Ďakujem, stačilo, už som ani nepokračovala.

Som praktik – a aj moje geniálne nápady sú vysoko praktické. Einsteinovej vete nerozumiem, ale mám ho ako človeka aj s jeho myšlienkami rada. Niektoré pramene uvádzajú, že zrejme bol asperger (je to porucha pervazívneho typu, zjednodušene povedané bol autista) – nuž, o tom radšej ho mám.

 

Aj Einstein písal o mne.

Neveríte? No v tomto jeho výroku – celá ja.

„Každý je génius. No ak súdite rybu podľa jej schopnosti šplhať sa po stromoch, prežije celý svoj život vo viere, že je hlúpa.“  Nie, nemám rada, keď ma niekto porovnáva s inými – a nechápe moju jedinečnosť. U mňa sa od tejto filozofie odvíja hodne vecí.

 

Nuž, nešplhám na stromy

– úprimne priznávam matematika a fyzika zaberá v mojom rebríčku TOP „NEMÁM RADA“  jedno z popredných miest, hneď po istej šlápote, pavúkoch a jedovatých hadoch. A Einsteina mám moc a moc rada za veci, ktoré chápem – za jeho myšlienky, ktoré pokladám za hlboko ľudské.

Je ich veľa takých, s ktorými sa stotožňujem. Jedno je pochopiť citát a druhé je s ním sa hlboko spojiť a vnútorne ho prijať. To, čo teraz preniká do môjho srdca z jeho myšlienok, je výrok

Chytrý človek vyrieši problém. Múdry človek sa tomu vyhýba.   

Ach, to je vec, ktorú začínam pokornejšie prijímať a nechávam veci ísť – dám o tej téme možno viac v budúcom blogu.

 

Teraz sa s vami ešte podelím o moje nové rúško proti korone – presnejšie o jeho fotku. Jedno oko má vyberacie, aby som videla aj nakupovať. Je superochranné, kryje celú hlavu – lebo všetci si dezinfikujú ruky a rúška, ale vírusy sa môžu i na tvár a vlasy nalepiť – a kto z vás si vlasy umýva hneď po príchode z obchodu?

No dobre, žartujem, masku mimozemšťana si do obchodu nedám (ale už som ju kedysi dávno mala na sebe v uliciach, som skrátka pochabá – úžasnú cestu hrdinu mi trochu pokazil prichádzajúci autobus, pred ktorým som sa skryla, aby ma nespoznali známi – do priekopy plnej blata a lístia, v spomienkach mojich detí je to veľký rodinný príbeh).

Toto je moja vlastnoručne vyrobená pravá koronamaska, ktorú naozaj nosím.

 

Elena   26.4.2020

 

K diskusii: Nuž, aspoň vidíte, že naozaj neriešim Einsteinove vedecké práce vôbec. To čo ma láka, sú jeho filozofické myšlienky a ľudské postrehy.

 

 

P.S.: Fotky sú moje.

Ach, pravdaže, v skutočnosti je mi moc smutno – „u partizánov“ pília stromy a bojím sa o miesto môjho syna. Hovorím si útešne, že presvetlenie bude fajn, zavíta až tam slnko – no bola by som v hĺbke srdca radšej, keby to bolo ako je – v tichu a tieni, naše súkromie. Tak som tam včera chvíľu plakala a chvíľu robila ochranné energetické opatrenia. Možno je to tým, že sa bojím zmien – Zámer sveta mi rozumie, silné koincidencie mi naskladal večer. 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9003958x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie