Založ si blog

Príbehovanie 8. – Buď ako ceruzka. . .

Sú dni ako lángoš so slivkovým lekvárom. Naozaj vás očaria svojou netradičnou chuťou.

V tme skorého rána cestou do práce fontána ticho šumela. Voda v nej striekala do všetkých strán a trblietala sa v lúčoch mesiaca. Áno, presne takú fontánku by som chcela mať pri dome, aj so svetielkami, povedala som túžobne Zámeru sveta, Ticho sa smial, lebo videl, že ma nerozhodila ani skutočnosť mobilu doma zabudnutého. Deťom som na fb dala správu, že mobil má dnes dovolenku a ja nie, a ostatní sa musia vyzbrojiť trpezlivosťou. Áno, aj môj bývalý spolužiak Peťo, ktorý ma hľadá naozaj kreatívne a túto skutočnosť mi oznamovala dnes ešte aj Čarovná polička a dokonca aj Pinterest. A to ešte nikto z nich – ani ja – netušil, že budú čakať dlhšie ako dlho, lebo domov som sa vracala až večer. Deň skrátka prinášal všemožné prekvapenia. Jablká z Jednoty boli úžasné, sladučké a šťavnaté, žiadne dvojročné odležance. A nakoniec aj neplánované konštelačné stretnutie, konštelácie staviam rada.

S úctou prijímam poznanie konštelačnej a šamanskej cesty – povedala som Zámeru sveta vďačne v skorom dnešnom ráne, načúvajúc ťukaniu dažďa na okenné sklá. Hej, hej, prosím, … chcela som pokračovať. Viem presne, čo chceš povedať – zašomral – aby tá biela mačka bola v bezpečí.  No hej, večer pri buse som videla mačičku, pobiehajúcu pri parkovisku Lidla. Ale taká šialená, aby som sa rozbehla ju chytať a zostala v Revúcej do rána, som nebola ani ja. Posielala som jej energiu po celý večer, aby prežila a dostala sa do bezpečia.

Nezachrániš celý svet – dodal zhovievavo Zámer sveta, lebo moju únavu z odoslanej energie teraz možno krájať, no do práce musím, máme s kolegyňou výjazd do terénu. Viem, povedala som smutne, ale ja potrebujem veriť v spravodlivý svet. Prikývol. Viera v spravodlivý svet ma vedie životom, nebudem klamať. Teda, nie je to môj výmysel, je to celkom oficiálna a vedecká teória. Ľudia chcú spravodlivé zaobchádzanie, a istý vedec Lerner tvrdí, že na to, aby ľudia mohli žiť s dôverou, nádejou a istotou vo vlastnú budúcnosť, potrebujú práve vieru v spravodlivý svet. Celý ten koncept má viacero oblastí, čím vás detailne nejdem zaťažovať, no niektorí ľudia v spravodlivosť sveta veria viac a iní menej.  Je okolo toho kopec výskumov kto, ako a prečo sa s tým konceptom spája, lebo je to pre život dôležitá zvládacia stratégia pre ťažké časy. Podľa mňa ľudia veriaci v spravodlivý svet viac menia svet k lepšiemu, lebo veria v to, že všetko smeruje k dobrým koncom…

Je to ako s tou ceruzkou, povedal Zámer sveta milo. Hej, dnes viem, že sme ako ceruzka – povedala som tiško, lebo náhle svetlá vonku prestali svietiť – a budem sa plížiť k busu dažďom, čo zvládam, a úplnou tmou, čo sa mi vôbec nepáči.  Naozaj sa mi ten príbeh ceruzky páči a postupne som čoraz viac rozumela tomu, čo všetko nám hovorí. Poznáte ho? Sme ako ceruzka. Síce píše, no je vždy ruka, ktorá ju vedie. Nie my to tu riadime. Strúhaním sa ceruzka zaostrí,  aj nás tak občas život strúha. Ceruzou napísané možno aj vygumovať. Nie všetko vygumovať vieme, no tento krok nám ukazuje, že sa občas môžeme pomýliť a svoju chybu aj napraviť. A tiež to je dôležité, že nie farba a nie drevo z akého je ceruza, ale jej tuha je najviac dôležitá. Mali by sme posudzovať ľudí podľa vnútra, a aj u seba čistiť svoje vnútro a rásť. A piatym z poznaní o ceruze je pochopenie, že ceruza po sebe vždy zanechá stopu. Rovnako aj my. No a to je také vodičkovské konštatovanie, aby sme strážili svoju stopu…

 

 

Elena

 

Spravodlivo 1. – Som za to, aby sme Naďovi odňali slovenské občianstvo

09.05.2024

Ten hňup napáchal Slovensku toľko škôd, že keby sme ho verejne v Dunaji topili, tak by to bolo málo za to, čo nám povystrájal. To urobiť síce nemôžeme, ale odňať slovenské občianstvo by sme mu mali. Nejdem tu všetko menovať, to by bolo nadlho. Výsledky jeho šalabachtrovania budeme na svojej životnej úrovni cítiť ešte dlho všetci – veď len nový [...]

Ariadna 11. – Ach, cesty, prach ciest. . .

08.05.2024

Vietor duje od polnoci u nás šialene, možno aj prach ciest rozmetáva. A možno privieva prach spomienok, aby sme nezabudli na časy, ktoré boli. 8. máj k tým časom rozhodne patrí. Výročie ukončenia 2. svetovej vojny je dátum, ktorý by sme si mali pripomínať s najväčšou úctou. Lebo vojna je zlo. Každá vojna. Utrpenie, ktoré zažívali ľudia v časoch 2. svetovej vojny, je [...]

Ariadna 10. – Ako som na umenie skoro zanevrela. . .

07.05.2024

Poviem vám, teda, plánovala som sa popri písaní aj inak umelecky rozvíjať. Maľovanie ma láka, keď budem mať chvíľu voľného času. No ale šok z umenia som zažila v tomto týždni, tak nad prínosom niektorých foriem umenia v tejto chvíli dumám. Umelecké vystúpenie pražskej umelkyne ma ohúrilo, ako píše článok v linku [...]

Budova Gymnázia Andreja Sládkoviča v Banskej Bystrici

Kedy sa to skončí? Pre bombovú hrozbu evakuovali ďalšie školy

09.05.2024 16:09

Na dvoch stredných školách muselo byť vo štvrtok prerušené vyučovanie. Dôvodom boli výhražné emaily.

šimkovičová, michelko

Hlas a SNS zhodu nenašli. Hlasovanie o osude FPU je neisté, opozícia hovorí o zoštátnení kultúry

09.05.2024 16:00

Zatiaľ nie je jasné, či sa o návrhu o FPU stihne hlasovať už dnes.

Okudzhava 1999 2r

Storočný Okudžava. Čo odkazuje dnešku ruský bard vyše štvrťstoročia po smrti?

09.05.2024 16:00

Bulat Okudžava by mal dnes sto rokov. V rozhovore, ktorý poskytol Pravde necelý rok pred smrťou, vyslovil dodnes aktuálne myšlienky o Rusku.

Poľsko, NATO

Neveríme, že Putin nezaútočí: Poľsko stavia bunkre a zákopy na hraniciach s Ruskom a Bieloruskom

09.05.2024 15:26, aktualizované: 16:02

Minister obrany dodal, že v stredných a východných vojvodstvách Poľska sú rozmiestnené vojenské jednotky, ktoré poskytujú podporu pohraničnej stráže.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,866
Celková čítanosť: 9047884x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív