Založ si blog

Otvorene a verejne 7. – Mlčme, keď deti spia, a nie, keď zomierajú. . .

Konflikty neznášam, vždy sa snažím v živote hľadať cestu dohovoru a  som si istá, že nebýva víťazom ten, kto vyhráva. Dokonca ani ten, kto bojuje –  moja filozofia je shaolinská, takže najlepší boj je ten, ktorý nevedieme. A ktorý sme ani nezačali. Zmierlivosť pokladám za hodnotu, v živote som dokázala ustupovať naozaj veľmi veľa, a bola to cenná škola. Mám iba zopár priorít, v ktorých je môj postoj zásadový.

A nadpis blogu som parafrázovala z výzvy Jalala Suleimana  na vyjadrenie solidarity s Gazou – vo videu je záznam z toho, ako prežívajú útok v Gaze deti

https://www.facebook.com/jalal.suleiman.33/videos/2022426811467950?locale=sk_SK

 

Je mi úplne jedno, prečo medzi sebou majú konflikt Izrael a Palestína. Rovnako ako celý rad iných krajín sveta, v ktorých sú konflikty. Nemám toľko času ani energie, aby som vznik a priebeh ich konfliktov objektívne sledovala. To, čo ma na tom zaujíma, je jediné, aby nezomierali civilisti. Lebo jedno je pre mňa isté, nech je to kdekoľvek, kde na zemeguli vznikne nejaký konflikt, majú v tom jeho priebehu pazúre zbrojárske lobby. A ich prospech a záujem je, aby vojna pokračovala dlho, dlho, navždy.

Ak sa kdesi tlčú medzi sebou dve strany a konflikty medzi nimi nemajú konca-kraja, pokladám ich za sprostých. Lebo vždy na to doplácajú obe strany. Na svoju tvrdohlavosť a neschopnosť riešiť veci vzájomnou komunikáciou. Z tohto uhla pohľadu sa dívam aj na konflikt medzi Izraelom a Palestínou – je ich problém, ak sa budú medzi sebou tĺcť ešte ďalších sto rokov – ale iba vojaci. Ak ich konflikt nijakým spôsobom nezasiahne bežných ľudí. Ak nebudú zomierať deti.

Konanie spolku HAMAS pokladám za zvrhlosť. Verte, keby som sa dokázala vrátiť v čase, všetky matky ktorých potomkovia v HAMASE útočili, by odo mňa nútene dostali tabletky na potratenie. Rovnako ako matky všetkých vrahov na svete v histórii. Nepokladám za primeraný argument, že HAMAS bojuje za palestíncov – toto nie je žiadny boj, ale číro-číre a zvrhlé zlo, čo tam stvárajú civilistom. Sú to obyčajní teroristi, a nie žiadni bojovníci – navyše, keďže stvárajú mnohí tie zverstvá za sľúbený dom a peniaze, tak sú to predajné štetky. Izrael má plné právo na odvetnú akciu, ale len voči členom HAMASu a nie voči nevinným civilistom.

Ideálne by bolo vymedziť všetkým vojnychtivým nejaké priestory na zemeguli – vojnové pole, kde by sa politici a ich dobrovoľní vojaci mohli medzi sebou tĺcť do roztrhania tela. Bez jadrových zbraní, ktoré sú hrozbou pre nás všetkých. A bez zbraní vôbec. Alebo ešte lepšie by bolo inšpirovať sa cirkevnou cestou voľby pápeža – mali by sme zavrieť politikov oboch znepriatelených strán bez jedla a len s vodou niekam spoločne. A vonku by sa dostali, len ak by sme videli dymový signál, že sa už dohodli na nejakom rozumnom riešení. Kým sa však ľudstvo odhodlá na takýto zmysluplný a efektívny krok riešenia problémov v konfliktoch, nesmieme mlčať v situácii, kedy zomierajú deti.

Izrael môže členov hnutia HAMAS pokojne krájať zaživa na kúsky na námestí verejne, nemám najmenšie námietky. Ale som proti ich zásahu v pásme Gazy, ktorým by akokoľvek ublížili nevinným civilistom. Ako môžeme vidieť vo videu, trpia tam deti, ktoré zjavne nie sú bojovníkmi HAMASu.

 

Kladiem si otázku, prečo naša prezidentka nevystúpi s vyjadrením na ochranu životov detí v Izraeli a Gaze, a s výzvou, aby si krajiny vymenili rukojemníkov a namiesto prelievanie krvi rokovali – azda jej leží na srdci len Ukrajina?

Otvorene a verejne sa tiež pýtam Ministerstva zahraničných vecí prečo sme sa pri hlasovaní v OSN zdržali hlasovania pri rezolúcii, ktorá požadovala okamžité humanitárne prímerie v Gaze.

 

Elena

Spravodlivo 1. – Som za to, aby sme Naďovi odňali slovenské občianstvo

09.05.2024

Ten hňup napáchal Slovensku toľko škôd, že keby sme ho verejne v Dunaji topili, tak by to bolo málo za to, čo nám povystrájal. To urobiť síce nemôžeme, ale odňať slovenské občianstvo by sme mu mali. Nejdem tu všetko menovať, to by bolo nadlho. Výsledky jeho šalabachtrovania budeme na svojej životnej úrovni cítiť ešte dlho všetci – veď len nový [...]

Ariadna 11. – Ach, cesty, prach ciest. . .

08.05.2024

Vietor duje od polnoci u nás šialene, možno aj prach ciest rozmetáva. A možno privieva prach spomienok, aby sme nezabudli na časy, ktoré boli. 8. máj k tým časom rozhodne patrí. Výročie ukončenia 2. svetovej vojny je dátum, ktorý by sme si mali pripomínať s najväčšou úctou. Lebo vojna je zlo. Každá vojna. Utrpenie, ktoré zažívali ľudia v časoch 2. svetovej vojny, je [...]

Ariadna 10. – Ako som na umenie skoro zanevrela. . .

07.05.2024

Poviem vám, teda, plánovala som sa popri písaní aj inak umelecky rozvíjať. Maľovanie ma láka, keď budem mať chvíľu voľného času. No ale šok z umenia som zažila v tomto týždni, tak nad prínosom niektorých foriem umenia v tejto chvíli dumám. Umelecké vystúpenie pražskej umelkyne ma ohúrilo, ako píše článok v linku [...]

Christijan Mickoski

V Severnom Macedónsku vyhrala voľby pravicová opozícia

09.05.2024 07:09

Voličov voči vládnucej strane popudila aj pretrvávajúca korupcia a pomalý rozvoj krajiny.

vojna na Ukrajine, Záporožie

ONLINE: Môže Ukrajina ešte vojnu vyhrať? Šéf vojenského výboru NATO sa domnieva, že áno

09.05.2024 06:30, aktualizované: 08:09

Šéf vojenského výboru NATO Rob Bauer odhaduje, že bude trvať najmenej rok, kým Západ zvýši výrobu zbraní a Ukrajina sa pripraví na protiofenzívu.

Rafah / Palestína / Bombardovanie / Sutiny /

Izrael môže prísť o americké zbrane. Biden: Bomby od USA zabíjali civilistov

09.05.2024 06:10

Izrael podľa amerického prezidenta Joea Bidena použil bomby dodávané USA na útoky, pri ktorých v Pásme Gazy zomierali palestínski civilisti.

psychológ Viktor Križo

Psychológ o bombovej hrozbe: je to nebezpečnejšie, ako jednorazové incidenty. Nikde sa zrazu necítite bezpečne

09.05.2024 06:00

Psychológ Viktor Križo z Centra poradenstva a prevencie vysvetlil, že destabilizovať krajinu je možné práve tak, že sa hrozba namieri na to najzraniteľnejšie čo krajina má.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,866
Celková čítanosť: 9046385x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie

Archív