Založ si blog

Rázne 5. – Ach, to je nádielka, Bože. . .

Za oknom hučí vietor divoko a nepokojne. Zima chytá druhý a tretí a x-tý dych, a tak zápasíme so snehom a ľadom už nielen u nás  v horách.

 

Ach, to je nádielka, Bože, hovorila som si v duchu s romantickým nadšením kráčajúc chumelenicou, lebo metelica sa mi so silným vetrom spája – a toto bolo pokojné sypanie snehu z oblohy. Sneh sa valil v hustých chumáčoch z oblohy aj v meste, keď som kráčala z nemocnice. Ilúziu ľudoprázdnosti sveta mi narúšali len sem-tam sa ulicou k nemocnici ženúce autá, z vyšetrení odchádzajúci čakali na to, že ich niekto zachráni odvozom. Aj miestny taxík bol extrémne vyťažený, najskôr za pol hodiny by bol došiel, ale to už by som si do odchodu busu z mesta ani nenakúpila. Ďalší bus až večer ide, no a bolo otázne, či v tomto počasí aj k nám do hôr dôjde.

Sú v živote situácie, kedy jednoducho musíme vykročiť. A  tak som šla…

 

Ach, to je nádielka, Bože, vzdychla som si s úsmevom a hrdosťou v srdci pri čítaní správy od môjho stredného dieťaťa v skorom nadráne. Jej meno sa spája so svetlom, a ona je takým hrejivým svetielkom aj v živote. Kto iný by vzal z útulku starého slepého čierneho kocúra, lebo sa skamarátil so psíkom, ktorého vzala tiež? Kto iný by vzal domov k sade túlavcov udomácnených u nej, vo včerajšej snehovej nádielke ďalšieho zúfalého túlavca? Poslala mi fotku, ako mačička leží vo svojom novom domove. Ten šťastný výraz zvieratka, ktoré sa zrejme po prvý raz v živote natiahlo v lehne a malo dostatok jedla, hovorí za všetko.

Sú v živote situácie, kedy jednoducho musíme vykročiť. A tak ani jedna z mojich dcér neváha pomôcť zvieratám ako vie…

 

Ach, Bože, to je nádielka, takýto farár, povedala som si v dnešnom skorom ráne pri čítaní článku o evanjelickom farárovi v Liptovskej Porúbke bez akéhokoľvek nadšenia.  Desivý príbeh o koníkovi, zomierajúcom v mrazoch bolestne dva dni, som zachytila na sociálnych sieťach na stránkach milovníkov zvierat

https://www.facebook.com/search/top?q=druh%C3%A1%20%C5%A1anca%20na%20%C5%BEivot

Nezvyknem pridávať obrázky týraných zvierat, keď o nich píšem, ale toto dám v mene toho žriebätka, ktoré prišlo o mamu – pozrite

prevzaté z https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10228763126801053&set=p.10228763126801053&type=3

 

 

Na obrázku môže byť text, v ktorom sa píše „Liptovská porúbka Marcela Budova. 1d Kedy sa konečne začne riešit tyranie zvierat V dedine. Starostka sa tvari,že nič nevidi a nepočuje. Ten kôn tam ležal už V bolestiach včera a všetci to maju na háku. Všetko je nahlasene a bude sa to riešit. Ku fararovy sa radšej nevyjadrujem,ten nech sa ide liečit“

 

Navyše tá kobylka mala aj žriebätko

prevzaté z https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10228762999677875&set=p.10228762999677875&type=3

 

Na obrázku môže byť text, v ktorom sa píše „Dana Riegelová Ten koník V nedelu ráno ešte dychal, bolo evidentné že tam leží V hroznych bolestiach už dlho nakol'ko bol na nom mráz. Kontaktovala som farára, avšak nedel'a bohoslužby. Je morálnou povinnostou každého majitel'a zvierata, aby sa o zviera postaral ak mala kobyla zranenia nezlúčitel'né so životom, tak bolo jeho povinnostou ju tych bolestí a utrpenia zbavit. Vysledok vidíte sami. Trhalo mi srdce a slzy som mala V očiach ked' som videla žriebätko ako neustále búchalo do mamy aby vstala. Toto sa diat' nemôže a dúfam, že toto nezostane len tak! 1d Páči sa mi to Odpovedat' 6“

Chytil ma príbeh úbohého koníka za srdce, viete si predstaviť ako kým zomrel  v tom mraze trpel pre ľudskú ľahostajnosť a hlúposť? Veru, aj hlúposť, lebo z komentárov podľa predstavy pána farára takto chovajú kone v Srbsku

Ale to,že tam boli prvy rok ked ich doniesol cely rok von bez pristrešku leto, zima, to nik nevidi. Cely čas sa mu dohovaralo, že sa musia niekde vediet schovat. Potom sa konečne rozhybal a urobil im strechu a doniesol kontajner zo slamou. Nieje tam žiadny pristup k vode, len pod kopcom je Váh a odtial im nosi vedro. Cely čas ich vodou zasobuje naš sused aj moja mama a ešte par ludi. Pan farar tam nechodi každy den asi sa spoliehal na to,že ich nenechame o smäde.
A jeho nazor na to cele je, že v Srbsku sa kone tak chovaju a nič im nechyba.

Viete, ľudia môžu povedať kadečo, aj neoprávnene niekoho osočiť, a tak ja hľadám vždy dôkazy z viacerých zdrojov. Ale fakty nepustia – fotky ako sú koníky v mrazivej noci na snehu, ako kobylka leží na zamrznutej zemi a tešie jej krv z papule… Bola privolaná aj RVPS z Liptovského Mikuláša, ktorá aj aktívne konala vo veci (na rozdiel od niektorých správ, ktoré sa dlhodobo kadečomu len prizerajú).

Mali by zistiť, prečo kobylka vôbec uhynula, podľa tohto komentu tvrdenie o pošmyknutí sa nie je adekvátne

prevzaté z https://www.facebook.com/groups/112936132392763/posts/2256960574656964/?comment_id=2256996737986681

Sussik Špircová

Tak za prvé. Veterina nepovoľuje chov koní pre súkromné účely.
Za druhé ešte som nevidela koňa, čo by zomrel na pošmyknutie.
Koňom mrazy nevadia. Ak nie sú nejaké extrémne.
Skôr si myslím, že tá kobyla zomrela na zápal pľúc, minimálne jej zlyhali pľúca.
Z toho bola tá krv.
Možno bol na nej niekto jazdiť a po jazde sa o ňu nepostaral a len ju vyhodil do výbehu.
Ak sa to nepodchytilo, v podstate sa zadusila. Ale to je len môj tip.
A za posledné keď „farár“ nemá čas nech sa stará o svoje ovce a nefušuje do zvierat.

Iste, vec rieši enviropolícia, a verím, že svetská spravodlivosť pána farára dôjde. O to viac, že vonkoncom zrejme nejde o ojedinelý prípad jeho „starostlivosti“, lebo takéto vyjadrenie tam bolo

Takto sa stara farár v Liptovskej Porúbke o zvierata. Pred nedavnom to bol mlady pes, a teraz chudak tento koň. Ležal tam už včera a leži tam aj dnes. Nevolal žiadneho VET, vobec ho to nezaujimalo…

Veľmi zlá reprezentácia evanjelickej cirkvi to je, tento pán farár s jeho správaním voči zvieratám. Naozaj mám pochybnosti o tom, akú autoritu a dôveryhodnosť má potom u veriacich.

Sú v živote situácie, kedy jednoducho musíme vykročiť. A tak som môj názor napísala aj vedeniu cirkvi…

 

Kráľ im odpovie: »Veru, hovorím vám: Čokoľvek ste urobili jednému z týchto mojich najmenších bratov, mne ste urobili.    Matúš, 25:40

 

Elena

 

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

France Macron

Uvidia Parížania Macrona plávať v rieke? Minister spravodlivosti sa nepridá, lebo mu prekáža teplota vody

30.04.2024 15:00

Od leta 2025 umožnia ľuďom zaplávať si v Seine, v ktorej platí zákaz kúpania už od roku 1923. Pozdĺž troch úsekov rieky budú mať k dispozícii šatne i sprchy.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Takmer storočná Ukrajinka prešla podľa polície desať kilometrov z okupovaného územia

30.04.2024 14:45

"Prežila som tamtú vojnu a prežijem aj túto vojnu," povedala.

blaha ľuboš

Blaha poskytol propagandistický rozhovor ruskej televízii, podľa Šimečku konal v rozpore so zahraničnou politikou Slovenska

30.04.2024 14:35

Líder PS konštatoval, že za svoje výroky by sa mal Blaha okamžite ospravedlniť.

Netanjahu

Netanjahu: Izrael podnikne inváziu do Rafahu bez ohľadu na výsledok rokovaní

30.04.2024 14:25

Rafah leží v Pásme Gazy pri hranici s Egyptom a po vypuknutí vojny tam našlo útočisko viac ako 1,5 milióna Palestínčanov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9019428x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie