Založ si blog

Svet plný zázrakov 2. – Aké sú rómske deti?

 

Dnes večer o rómskych deťoch pár slov. Odpovieme si na otázku, aké sú rómske deti naozaj. Hej, a niečo vám prezradím – čo som vám predtým úmyselne zatajila.

Takže poviem vám teraz pravdu, vlastne dve pravdy – no veď uvidíte…

 

Rómske deti obesili mačiatko…

Poviem vám teraz pravdu o jednom mojom nedávnom blogu – blog Rekviem za mačiatko  http://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2018/09/21/cas-srdca-4-rekviem-za-maciatko/

som mohla nazvať Rómske deti obesili mačiatko. Nijako by som neklamala, bolo to tak. S týmto titulkom by sa na môj blog vrhlo nepochybne oveľa viac čitateľov. Šlo mi však o riešenie problému, nie o senzáciu, oheň a krv. Ako riešenie pokročilo, je zatiaľ otázne – pani zo sociálky mi volala a chcela presnú adresu, ale list od nich doteraz nedorazil. Polícia mi odpísala tiež, že vec prešetria.

(Niekedy treba byť trpezlivý pri postupoch štátnych inštitúcií – aj môj podnet vo veci IBLV, s. r. o. polícia už dlhodobejšie prešetruje a práve včera mi prišlo vyrozumenie ako oznamovateľke, že vec už doriešujú v spolupráci so súdom, t. j. preukázalo sa porušenie zákonov.)

A tí rozumnejší tušia, že ak o tej udalosti píšem, má to svoj dôvod – a že ním nie je snaha iniciovať tu spoločnú seansu o tom, aké sú všetky rómske deti darebáci.

Lebo nie sú.

 

Svet, ktorý mi je cudzí…

Mnohé z nich sú zanedbané výchovne aj hygienicky, hladujúce kvôli nízkemu príjmu a neschopnosti rodičov hospodáriť s financiami, bez prístupu ku teplej vode a teplu. Vystavené životu v malom priestore s mnohými ďalšími ľuďmi, bez vlastného kútika na súkromie a nebodaj na učenie, bez vlastnej stoličky, či dokonca len vlastnej postele.

Neviete si predstaviť, koľko učiteľov v našom regióne nosí deťom do školy oblečenie a obuv po vlastných deťoch, či niekedy aj jedlo. Neviete si ani predstaviť, koľko detí v našom regióne musí byť odňatých z rodín, lebo je ohrozené ich základné prežitie a jediné ich oblečenie je to, čo majú na sebe.

Ja viem, je to svet priveľmi vzdialený niektorým z vás. Je jednoduché striasť sa úvah o ich situácii tým, že veď deti majú svojich rodičov a je to ich chyba, ak sa zle starajú. Je jednoduchšie si kúpiť značkovú spodnú bielizeň, oblečenie a kozmetiku, drahé auto, behať po reštauráciách a luxusných dovolenkách – ako ich dať zmysluplne do života ľudí, ktorým by pomohli v základnom prežití. Nuž, každý máme svoje peniaze a svoje morálne hodnoty. Svoju životnú filozofiu. Aj svoj svet – lebo mne je svet takých ľudí priveľmi vzdialený.

A poviem vám jednu vec – som stále na hranici rozhodnutia, ale ak sa rozhodnem realizovať veľké poslanie, nikdy, nikdy, nikdy neprestanem vidieť slabých, chorých, bezmocných, chudobných, postihnutých – tých, za ktorých kopem. Nikdy ani nechcem prestať im rozumieť.

 

Príbeh o gaštankoch…

Poviem vám teraz aj druhú pravdu – o mojom dnešnom ráne. Jednom z tých mála rán, kedy zbieram gaštany túto jeseň. Gaštany sú v mojom srdci rovnako ako doteraz, pravdaže, no cestujeme autom a dcéra ma vysadí pri hlavnej ceste, odkiaľ už nechodím popri gaštanovej aleji. Málo rán je takých, že tam bežím nazbierať malých gaštankov, aby mali šancu vysadením prežiť.

Dnes som gaštany zbierala. Ľudia sa náhlili do práce, deti do školy. Zrazu sa blížili cestičkou dvaja maličkí rómski chlapci. Pozdravili sa mi – „reč ešte hodne dyslalická, nulťáci či prváci“ – prebehlo mi hlavou automaticky. Odzdravila som. Zašli trochu ďalej alejou, zbierali si gaštany – zbierali ich do svetrov, podobne ako ja do trička – pousmiala som sa nad tým.  Mali už gaštanov plné náručie.

Zrazu stáli za mnou so slovami „teta, vezmite si gaštany“.

Poďakovala som a ešte sme sa chvíľu rozprávali, že spravili dobrú vec, že z tých gaštankov vyrastú nové stromy.

 

Záverom…

Nuž tak, zodpovedzte si sami na otázku, aké sú rómske deti.

Aj na tú, akí ste vy sami. Ktorý svet je váš…

 

 

 

Elena   4.10.2018

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Dušan Lehotský, učiteľ, tréner atletiky

Vychoval viacerých majstrov ČSSR v atletike: Na školských pretekoch som len čumel. Keď to takto pôjde ďalej, v tridsiatke budú o barlách

29.04.2024 00:00

Dušan Lehotský v Levoči učil telocvik a viedol mladých športovcov 44 rokov.

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9014555x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie