Založ si blog

Beštia 8. – Hej, hej, povedz mi. . .

Sedela v temnejúcom podvečere na balkóne a snažila sa upokojiť. Dýchať zhlboka, no nešlo to. Bola otrasená, do hĺbky duše otrasená. Držala lístok, na ktorom svietilo výrazne žltou písmo.

 

Povedz mi, no tak, povedz mi, komu možno veriť…

 

Čítala vetu s touto výzvou znovu a znovu. Lístok držala roztrasene, zúfalá otázka v nej rezonovala.

Hm, komu možno veriť, naozaj veriť?

 

Hľadám čistý svet, bez klamstiev a falošných hier. A bez klamárov, chcem v ňom mať iba ľudí čírych ako pramienok čistej vody. Žiadny potok s močovkou, ani zakalenú vodu plnú bahna a odpadkov. Je aspoň jeden človek naozaj pravdivý, ktorému môžem veriť? Lebo ak nie, nechcem tu zostať, tento svet potom nie je mojim svetom…

 

Hej, je tu priveľa nečestnosti, priveľa masiek, priveľa priživujúcich sa hyen, priveľa špiny. Hľadáš tú inakosť, a  v jednej chvíli prestaneš hľadať, lebo máš pocit, že ťa už nebaví spraviť pri jej hľadaní žiadny ďalší krok. Je to únava zo sklamania, alebo strata nádeje, že existuje niekto taký priezračný, komu môžeš pozrieť do očí a vedieť, že mu naozaj môžeš veriť? Ktovie.

 

Tento svet má pre mňa priúzke mantinely – sem-tam zakopneš o fľandry v štýle príležitosť pre každého, sem-tam o klamára všetkého druhu. Podaktorí tú morálnu plytkosť maskujú rečami o moderných hodnotách, v hĺbke srdca však všetci vieme, že nie je ľudské klamať, podvádzať, využívať, správať sa nečestne a bezohľadne. Nie, nie, nie, nie je to ľudské. Tak kde sú ľudia, pravdiví, čestní, čistí? Je tu niekto, komu môžem veriť, naozaj veriť? 

Hej, hej, povedz mi, komu možno veriť?

 

Medzičasom sa zotmelo. Len tak sedela a dívala sa do temnoty. Dlho, dlho…

 

 

Elena  1.7.2020

Téééda 4. – Záverečná, Zuza. . .

16.06.2024

Ani nechcem zoširoka bilancovať bývalú prezidentku. Výstižne ju zhodnotili viacerí, napríklad tu Blaha https://www.hlavnydennik.sk/2024/06/16/bye-bye-mrs-caputova Môj názor na ňu som písala jasne v blogu opakovane v priebehu času. Pre mňa je bývalá prezidentka osobou, ku ktorej úctu som stratila hneď na začiatku jej „prezidentského vykročenia“. Osobou, ktorá [...]

Téééda 3. – Zverejnite kreténa, Bystričania. . .

13.06.2024

Bystričania z okolia Bellusovej ulice na Uhliskách, ktorí máte kamery vonkajšie niekde v okolí štrkového parkoviska – urobte, prosím, dobrý skutok. Pozrite včerajší záznam vašich kamier – aby sme spoločnými silami odhalili úchyláka. Pozrite si detaily príbehu, ktorý sa na fb stránkach pomáhajúcich zvieratkám v núdzi objavil Ked uz clovek nevie kam s [...]

Naozaj 2. – Iba šanca. . .

12.06.2024

Z úbočí stúpali oblaky pary a posledný lúč slnka nebo rozžiaril do ružovkasto oranžových odleskov. Oblohou plával oblačný snehobiely drak. Dívala som sa na neho šťastne a, zhlboka som dýchala voňavý vzduch včerajšieho podvečera. Som doma, som doma, opakovala som si. Iba šanca to bola – povedal Zámer sveta mäkko. Na štyri dni ma odpratal do nemocnice. [...]

varechovy protest, protest proti interrupciam, umele prerusenie tehotenstva, interrupcie,

Interrupcií je na Slovensku najmenej za tri dekády. Ministerka zdravotníctva zvažuje schválenie interrupčnej tabletky

16.06.2024 12:35

Ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková si nechá v otázke interrupčnej tabletky poradiť od koaličných partnerov.

väzeň, väzenie, mreže

V ruskej base zajali väzni dvoch dozorcov. Zasiahli špeciálne jednotky, útočníkov zabili

16.06.2024 11:40

Skupina šiestich mužov sa v nedeľu vo väzenskej väznici v Rostove na Done na juhozápade Ruska zmocnila dvoch dozorcov.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

Nemci zaznamenali už dve tisícky nelegálnych migrantov, ktorí prešli cez Bielorusko

16.06.2024 11:20

Nemecká spolková polícia za prvých päť mesiacov tohto roka zaregistrovala 2215 nelegálnych migrantov, ktorí do krajiny dorazili tzv. bieloruskou cestou.

Valko

V kauze vraždy advokáta Valka ešte nie je vytýčený hlavný termín pojednávania

16.06.2024 10:36

V kauze vraždy advokáta Ernesta Valka stále nie je na Mestskom súde Bratislava I známy termín hlavného pojednávania.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,894
Celková čítanosť: 9163898x
Priemerná čítanosť článkov: 3167x

Kategórie

Archív