Založ si blog

Spravodlivo 5. – V prípade útoku treba chrániť. . .

Niektoré deti plakali v situácii , keď ich evakuovali zo škôl kvôli výhražnému mailu. Píše to článok v linku

https://tvnoviny.sk/domace/clanok/894200-pre-hrozby-na-skolach-niektore-deti-plakali-a-bali-sa-psychologicka-radi-ako-im-mozete-doma-pomoct

a ja nemám rada, keď niekto deti rozplače. Páchateľov ubližujúcich deťom by som pokojne nechala zeutanazpovať.

Navyše som si istá, že nešlo len o jednorazové situačné detské rozplakanie, ale sú deti – a nepochybne aj rodičia – ktorí sú udalosťou vydesení natoľko, že zažívajú obavu z budúcich možných podobných udalostí.

Dnes je deň matiek – a ja nechcem, aby deti trpeli alebo zomierali. Vraciam sa k tomu útoku v mojom blogu preto opätovne.

 

V rámci nedávneho útoku pri škole, kde s nožom na dve školáčky zaútočil

https://www.cas.sk/clanok/2919043/utok-na-skolacky-otriasol-krajinou-potom-prisla-dalsia-rana-dievca-14-zomrelo-na-infarkt/

muž (ako ho „politicky korektne“ neidentifikujú – skutočne by ma zaujímalo, kto to bol, no podľa toho naznačovania  akože aj duševne chorý mohol byť, tak by som si tipla, že migrant), v tej situácii dostalo 14-ročné dievča zo strachu v škole infarkt a zomrelo.

Myslím, že by sa ľahko mohlo stať niečo také aj u nás v situácii útoku na školy, v tých predajniach, či v banke – je to vec šťastia, že nič podobné sa ešte nezomlelo aj inde. Nedávno som ešte s páchateľkou takéhoto výčinu aj v blogu súcitila, no zjavne idiotov pribúda a treba im postaviť pevné hranice. Som preto za mimoriadne prísne tresty pre páchateľov podobných skutkov. Plná náhrada všetkých škôd a doživotie.

 

Som si istá, že páchateľ je Slovák ako repa podľa spôsobu štylizácie textu. Viac neprezradím, aby to nebolo návodové.

Ak by sme sa držali jeho hlášky, že ich je tu plno – tak jedine Ukrajinec by to mohol byť, určite nie žiadny Rus. Aj s islamom a mudžahedínmi má toho spoločné toľko ako metla s klavírom. Mudžahedíni podľa koránu nesmú zabíjať ženy, starých ľudí, ani deti, a ani ostatné živé bytosti. Takže toto je taká „krčmová verzia mudžahedína“.

Robí narážku na „bratov utekajúcich z režimu, pred ktorými sme zavreli hranice“. Vlastne by si mal páchateľ dať náramný pozor, aby neupútal týmito kecami pozornosť ozastných islamistických skupín – ak by svojím táraním u nás spustil paniku a ľudia by povyháňali stadeto tých pár stoviek Sýrčanov a Afgáncov, isto-iste by ľutoval deň, keď sa s ozajstnými islamskými bojovníkmi zoznámil.

Mimochodom, nemohol by byť žiadnym bojovníkom – akurát tak do tej nedocvičenej ukrajinskej armády by sa možno ešte hodil, ale inak nemá osobnostné predpoklady byť ozajstným bojovníkom. Nemá zmysel pre detaily, vytrvalosť, pozornosť. Ide páchať „veľký útok“, kde sa prezentuje ako mudžahedín, a ani len filozofiu mudžahedínov si nenaštuduje.

 

Tipla by som si na človeka s minimálne stredoškolským vzdelaním, vek 20 – 25, pod 30, ale nie je to ale žiadny intelektuál. Nie je ani aktívny veriaci, podľa tých narážok o falošných náboženstvách, to by nepísal v rozpore s tým, čomu verí.

Vyrastal s nefunkčným otcom, buď ho nemal vôbec, alebo ho nemal ako kvalitný mužský vzor.  Má hodne nízku sebaúctu – lebo človek s vysokou sebaúctou takto v žiadnom prípade nekoná. Chce sa vidieť ako bojovník a ako člen skupiny, no to je len jeho zbožné prianie. Ak by aj mal okolo seba skupinu, tak to je len partia rovnakých vzťahových skrachovancov ako je on sám. Detí, na ktoré kašľali rodičia, aj rovesníci, možno zo zúfalstva až sebapoškodzujpúce správanie produkujúce.

Ak je to osamelý páchateľ, tak sa ukáže miera psychopatizácie osobnosti veľmi jasné. Ak je menej narušená osobnosť, tak si uvedomí následky pre seba, ak už aj nemá súcit s ostatnými a zľakne sa možných dopadov, stiahne sa už. Ak je výrazne psychopatická osobnosť, tak je bez korekcie, a preto sa nezastaví, cirkus bude pokračovať.

Ten následný útok po dvoch dňoch na dve stredné školy bol len preto, že si nevšimli mailové vyhrážky už v utorok.

 

Detektory kovov do škôl nebudú zavádzať. Ani ja ich nepokladám za potrebné, boli by drahé, a aj tak sa ich dá obísť pri donesení zbraní do školy. Za dôležité ale pokladám, aby deti nevyvádzali pred školy v prípade hrozby, lebo sú potom ľahkým terčom. To isté platí o obchodoch či bankách – ak kvôli hrozbe musíte odísť, nezostávajte tam postávať. Boli by ste hodne ľahkým terčom v prípade ozajstného útoku. Odíďte rozhodne ďalej, do bezpečia mimo väčšej kumulácie ľudí.

Analytici rôzneho druhu situáciu analyzujú. Ich predpoklady môžu byť aj z neznalosti prostredia škôl nesprávne. Lebo  tu napríklad analytik píše o príprave páchateľa – https://spravy.rtvs.sk/2024/05/eticky-hacker-o-hlaseniach-bomb-na-skolach-ak-by-niekto-chcel-neustale-vytazovat-policiu-moze-to-robit-presne-takto/

a ja viem, že nijaká veľká príprava nebola potrebná, zoznam škôl a školských zariadení s mailami a telefónnymi číslami, aj s menami riaditeľov je voľne dostupný. Takže žiadna veľká príprava.

Podľa mňa ideálne riešenie by bolo pre etických hackerov, ktorí sú ozaj zdatní, aby páchateľa identifikovali. A potom ich musíme bezodkladne a tvrdo potrestať. Lebo inak skutočne budú partie magorov tento výčin napodobňovať, a raz takto môžu spôsobiť aj veľkú tragédiu.

 

 

 

Elena

 

 

 

 

Téééda 4. – Záverečná, Zuza. . .

16.06.2024

Ani nechcem zoširoka bilancovať bývalú prezidentku. Výstižne ju zhodnotili viacerí, napríklad tu Blaha https://www.hlavnydennik.sk/2024/06/16/bye-bye-mrs-caputova Môj názor na ňu som písala jasne v blogu opakovane v priebehu času. Pre mňa je bývalá prezidentka osobou, ku ktorej úctu som stratila hneď na začiatku jej „prezidentského vykročenia“. Osobou, ktorá [...]

Téééda 3. – Zverejnite kreténa, Bystričania. . .

13.06.2024

Bystričania z okolia Bellusovej ulice na Uhliskách, ktorí máte kamery vonkajšie niekde v okolí štrkového parkoviska – urobte, prosím, dobrý skutok. Pozrite včerajší záznam vašich kamier – aby sme spoločnými silami odhalili úchyláka. Pozrite si detaily príbehu, ktorý sa na fb stránkach pomáhajúcich zvieratkám v núdzi objavil Ked uz clovek nevie kam s [...]

Naozaj 2. – Iba šanca. . .

12.06.2024

Z úbočí stúpali oblaky pary a posledný lúč slnka nebo rozžiaril do ružovkasto oranžových odleskov. Oblohou plával oblačný snehobiely drak. Dívala som sa na neho šťastne a, zhlboka som dýchala voňavý vzduch včerajšieho podvečera. Som doma, som doma, opakovala som si. Iba šanca to bola – povedal Zámer sveta mäkko. Na štyri dni ma odpratal do nemocnice. [...]

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

Nemci zaznamenali už dve tisícky nelegálnych migrantov, ktorí prešli cez Bielorusko

16.06.2024 11:20

Nemecká spolková polícia za prvých päť mesiacov tohto roka zaregistrovala 2215 nelegálnych migrantov, ktorí do krajiny dorazili tzv. bieloruskou cestou.

Valko

V kauze vraždy advokáta Valka ešte nie je vytýčený hlavný termín pojednávania

16.06.2024 10:36

V kauze vraždy advokáta Ernesta Valka stále nie je na Mestskom súde Bratislava I známy termín hlavného pojednávania.

vojna na Ukrajine, Rusko

BBC: Ruská armáda má kavalériu 21. storočia. Z motoriek

16.06.2024 08:55

Ruská armáda na ukrajinskom bojisku čoraz častejšie používa ľahkú techniku - motocykle a terénne vozidlá rôznej konštrukcie.

Izrael, Palestína, Pásmo Gazy

Izrael pozastaví každý deň boje na 11 hodín. Majú to byť 'taktické' prestávky na uľahčenie humanitárnej pomoci

16.06.2024 08:11

Izraelská armáda v časti južného Pásma Gazy každý deň na 11 hodín pozastaví vojenské operácie, aby uľahčila dodávky humanitárnej pomoci.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,894
Celková čítanosť: 9163528x
Priemerná čítanosť článkov: 3166x

Kategórie

Archív