Založ si blog

V skorom ráne 8. – Prezidentovanie. . .

 

Vtip z dnešnej Pravdy, že by malo postačiť na možnosť kandidovať za prezidenta u nás nie 15 000 hlasov občanov, ale len 5 hlasov, začína na Slovensku nadobúdať podobu tragikomickej reality. Prezidentských kandidátov nám utešene pribúda. Ja teraz nejdem kritizovať žiadneho z nich, počkajme si ešte, kto sa vyrojí za sladkou vôňou prezidentského kresla. Dnes pohovorme radšej (zasa raz, a okrem iného) o tom prezidentovi, ktorého tu ešte máme.

A poviem vám aj o chlapovi, ktorý ma dnes rozplakal.

 

Koniec je nový začiatok…

Na to, aby sme volili nového prezidenta, musí súčasný prezident odísť. No práve.

Bývalí prezidenti poberajú doživotne rôzne výhody – a ja si kladiem otázku v súvislosti s tým, či si skutočne pán Kiska zaslúži od národa takúto skladačku. Mal by verejnosti jednoznačne preukázať, ako to bolo s tými kauzami, vyvrátiť podozrenie – inak by sme ho mali z funkcie odvolať ešte pred ukončením jeho prezidentovania. A bez akéhokoľvek prezidentského dôchodku.

A tiež si kladiem otázku, či by nemali byť postihnuté za doterajšiu niekoľkoročnú nečinnosť vo veci preverenia výdavkov prezidenta na prezidentskú kampaň niektoré príslušné štátne inštitúcie, napríklad Ministerstvo financií. Lebo podozrenie z porušenia sumy výdavkov malo podľa mňa byť riešené podaním trestného oznámenia bezodkladne.

Pri preukázaní neoprávnených výdavkov by mal pán Kiska byť nielen sankcionovaný ale aj opustiť okamžite prezidentský post.

Pre mňa je to zásadná otázka. Neobstojí výhovorka, že to je za pár do nových prezidentských volieb. Lebo ja čestnosť pokladám za veľmi dôležitú životnú hodnotu – a prezident by mal podľa mňa byť v tomto smere morálnym vzorom.

 

Chlap, ktorý ma rozplakal…

Nie často ma nejaký chlap rozplače. Dnes ráno sa to ale naozaj stalo. Slzy mi stekali po lícach – a poviem vám o tom viac. Čo ma tak radostne rozplakalo? Komentár Alojza Baránika: Čo treba spraviť pre nastolenie právneho štátu. Napísal ho pár dní dozadu. Hovorí v ňom o potrebe sankcií za pochybenia u sudcov a prokuratúry pre nastolenie práva a právneho štátu u nás. Bolo by to naozaj potrebné – a som rada, že to niekto odborne zdatný konečne nahlas pomenoval.

 

Cez deň som si poplakala zas a znovu…

Doľahol na mňa Deň detí – bolo mi zúfalo smutno za mojim synom. Ešte dva týždne neodkladných povinností mám, potom schudnem do tej jeho mikiny a… Viem, že musím vydržať. Nepomohlo však dnes nič, ani že si rozmažem tiene (maľujem sa len výnimočne). Zámer sveta ma veselil – uvedomila som si to, keď som počula svoju naj… pieseň tretí raz. Cestou z tej školskej oslavy som odmietla odvoz kolegu – cítila som potrebu ísť mestom pešo. A hej, v prachu cesty ma čakal môj dnešný prekrásny srdiečkový kameň.

Dívala som sa naň a plakala som. Môj synček, moja láska. Nie, dnes som to skrátka nedala.

Niekedy všetko, čo potrebujeme, je láskavý šepot vo svete, ktorý kričí…

 

 

Elena   Predná Hora, 1.6.2018

 

P.S.: Ach, áno, fotky sú moje.

 

 

.

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Väzenie / Väznica / Cela /

Najviac väzňov v SR malo dokončené len úplné základné vzdelanie

05.05.2024 12:13

Celkovo sa v slovenských ústavoch k 31. decembru 2023 nachádzalo 8 305 odsúdených osôb a 1 419 obvinených osôb.

EU Dollar Euro Parity Explainer

Lídri susedných štátov svoje sľuby o eure nesplnili. Kedy Slováci prestanú platiť korunou, forintom a zlotým?

05.05.2024 11:27

Politici v Česku, Poľsku a Maďarsku mali ambiciózne plány s prijatím spoločnej európskej meny. Zostalo pri kvetnatých rečiach. Ako to vyzerá teraz?

Partizánske / Prietrž mračien / Potopa / Pes /

Stačilo 15 minút. Po prietrži mračien vytopilo časť Partizánskeho, vyhlásili mimoriadnu situáciu

05.05.2024 10:42

Okrem mimoriadnej situácie vyhlásili aj tretí stupeň povodňovej aktivity.

Vesmír / AStronómia / Hviezdy /

Z Hurbanova do brazílskeho Ria. Pätica slovenských študentov postúpila na medzinárodnú olympiádu v astronómii

05.05.2024 10:28

Do medzinárodného kola sa prebojovali Patrik Prítrský, Mário Tlamka, Vladimír Slanina, Tomáš Kubrický a Marek Baňárek.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030849x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív