Založ si blog

Na Konci Dní 4. – A verím, že. . .

 

Niečo milé do upršaného dňa dnes dám.  Teda – aby sme si rozumeli – ja mám dážď rada, chodievam vždy bez dáždnika (aj tak stále nosievam v rukách nákupy…). Hej, chcela som pôvodne o zlodejinách v zdravotníctve, ale tie počkajú…

 

Na úvod trochu filozofie…

Vždy som chcela v živote ísť cestou, ktorá má srdce. Taká cesta nemusí byť prechádzkou rozkvitnutým sadom, obloha života nebýva vždy bezoblačná. Ale musí človeka napĺňať kdesi hlboko v jeho vnútri pocitom, že ňou chce ísť, že je to tá jeho pravá cesta.

Kráčať cestou, ktorá nás neteší a nemá pre nás zmysel, je z môjho pohľadu oveľa horšie, než nekráčať ďalej vôbec.

 

Moje poznanie…

Sú udalosti, ktoré nás posúvajú dopredu – niekedy si to uvedomujeme ihneď a inokedy na to prídeme až po nejakej dobe, ako a kam nás posunuli. Pomaly zbierame čriepky zmúdrenia, skladáme úlomky do jasnejšieho obrazu svojich krokov a životnej cesty…

Ja som tak v priebehu času objavila múdrosť šamanskej cesty. Naučila ma životu nedávať žiadne sprievodné charakteristiky – ako že je dobrý či zlý – život je podľa mňa sám osebe tou základnou hodnotou. Jednoducho je. Toto poznanie sa stalo súčasťou mojej osobnej filozofie.

Nie, nehrám sa na veľkého šamana, len s láskou a úctou pristupujem ku všetkým živým bytostiam – nejde ani zďaleka len o ľudí. Mnoho ľudí pomáha zvieratám, podaktorí už aj prírode, rastlinám… Ony cítia lásku a oplácajú ju. Sme súčasť jedného celku. Šamani hovoria, že dokážeme prežiť bez rúk, nôh, očí, ale nedokážeme prežiť bez vody, vzduchu, slnka a hviezd – aby sme preto pouvažovali, čo naozaj sme…

 

A výsledky…

Keďže nemám rada teoretikov, prázdne filozofovanie – som človek praxe, činov, ako ste iste pochopili z môjho blogu – výsledky ako dôkaz…

Jahody na našom balkóne na Prednej Hore – bez skleníka, bez hnojív, iba s občasným poliatím a milým slovom – a to minulý mesiac bol balkón s jahodami ešte zasypaný snehom. A moja kapucínka – mám kapucínku hneď po pivóniách najradšej z kvetov – prežila zimu na nevykurovanej chodbe bytovky a už kvitne..

 

 

 

13162571_639982612827738_328151000_n DSC_0246

 

P. S. : A ešte niečo z mojej filozofie  – verím spolu s Robertom Fulghumom, po minulosobotňajšej konštelačke už aj viem – že láska je silnejšia ako smrť… Môj syn chce byť so mnou, rovnako ako ja s ním.

 

 

Elena K. Ištvánová  Predná Hora, 13.5.2016

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9006181x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie