Založ si blog

Okamihy 7. – One Day. . .

Niekedy nám od Zámeru sveta prichádzajú odpovede veľmi rýchlo, ak ich vieme pozorne vnímať. Ja som tú moju odpoveď dostala dnes večer, keď som sa vracala z práce. Vkročila som do autobusu a spieval Asaf Avidan – One Day – Reckoning song. Neskutočne mi to pomohlo.

Takže, hej, dnes zasa raz o synchronicitách.

 

One Day – Reckoning song…

Čo mám s tým Asafom Avidanom? Ach, milujem tú pieseň, mala som ju ako zvonenie v mobile už dlho, dlho, dlho. Naozaj hodne dlho. Páči sa mi, pretože je v nej moc a moc srdca.

Prezradím vám teraz niečo o sebe. Som vizuálny typ, môj dominantný analyzátor je zrak. To znamená, že si viem najintenzívnejšie privolávať spomienky zrakové – v dobrom, aj v zlom.

A tak aj teraz pred vnútorným zrakom vidím takéto prestrihy – jedno letné popoludnie. Aj jesenné popoludnie. Ako vždy. Sedávali sme s Maroším v parku na lavičke, on držal v ruke môj mobil a dookola šla táto pieseň. Sem-tam sme dali prestrih na schellingrovky – Ovečku, alebo Šípkovú Růženku, ale tie ho nijako neočarili, a tak mi ich zakaždým cenzuroval. Mobil mi vzal z ruky, jemne, ale jednoznačne. Keď sme sedeli na zemi v parku a sypali sme si skalky, tak nemohol držať mobil, lebo vedel hýbať len jednou rúčkou. Vtedy ma chytal za bradu a prstom mi otváral ústa, aby som spievala. Vždy len keď sme boli sami dvaja v parku alebo doma, tak som mu spievala tú našu pieseň, poznal ju ešte pred narodením. Bola to jedna ruská pieseň – Ech, dorogi, pyľ da tuman… – je vlastne hodne symbolická.

Je o cestách a prachu víriacom sa na nich, o tom, že nepoznáme svoj osud a môžeme zomrieť uprostred stepí. A hej, pieseň končí tým, že „…na tých  nekonečných cestách stále za nami hľadia oči blízkych…“

Je to tak…

Maroško by mal teraz v lete osemnásť rokov. Mala som za tieto tri dni obrovskú krízu, vlastne najväčšiu vo svojom živote. Ďalej na túto tému v tejto chvíli nebudem písať, zvyšok dám v zajtrajšom blogu.

 

A tak čo ešte dnes?

Kadečo. Rodičovské združenie najmladšej dcéry, kam som musela vybehnúť. Na otočku z Košíc pribehla stredná dcéra a ráno ide späť. A najstaršia dcéra dostala zhodu z diplomky 1,18 percenta. Krásny výsledok, som na ňu hrdá. Ani neviem, či viac  tú jej nízku zhodu, alebo na jej zmysel pre humor, vtipnosť – spravila popoludní obrázok, v ktorom parodovala až patologické zháňanie zhody v záverečných prácach, ktorým robia pohon na študentov –

Dievčina na obrázku hovorí, že jej v kontrole originality našli zhodu s knihou od Evity, jedálnym lístkom UPJŠ a manuálom od televízora…

Ach, áno, aj to bol dnešný deň…

 

 

Elena K. Ištvánová   Predná Hora, 25.4.2017

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

Český predseda vlády Petr Fiala.

Ďalší odchod z Fialovej vlády: končí ministerka pre vedu a výskum

25.04.2024 11:07

Ministerka pre vedu a výskum nemala vlastné ministerstvo, ale len úrad s niekoľkými zamestnancami.

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9003402x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie