Založ si blog

Slnko za mrakmi 5. – Radostnenie. . .

 

Čriepky dňa si večer skladáme do mozaiky a vytvárame si tak jeho jasný obraz. Aký bol a čo mi priniesol. Robievate si takú bilanciu dňa? Ja teda len občas, ale dnes určite hej.

Pred časom som v mojom blogu písala o bielom králičkovi z knihy Vybraná tajemství profesora Kesslera, ktorý si dával každý deň tri otázky – načo (alebo z čoho – ak je večer) sa dnes tešíš, koho máš dnes rád a čo by ti dnes povedal Veľký biely králik – čiže Boh – keby bol?

Takže dnes v blogu dáme také malé bilancovanie. A niečo k tomu, pravdaže.

Moje čriepky dňa…

Takže moja bilancia dneška? Začnem tým čo ma dnes tešilo? Veľa vecí bolo v dnešku príjemných (nie všetky, ale to už tak chodí) – zostaňme pri tých pozitívnych.

Dnes som čítala jednu veľmi múdru myšlienku, ktorej podstata bola, že sa v živote musíme niekedy  popasovať s kadečím, ale nikdy by sme sa nemali vzdávať. Ani neviem, prečo ma to tak silne oslovilo – možno preto, že viem, čo potrebujem a chcem riešiť budúci týždeň na výcviku v Bratislave. Čakám na ten krok už dlhší čas – a konečne prichádza. Nie som netrpezlivá, ale vnútorne sa na to teším. Neznamená to vôbec, že hľadím len do budúcností – vnímam okamihy a dnešok je naozaj +++.

Čo bolo plusové? Ako sa mi veľmi nechcelo na vzdelávanie, bola som unavená z celotýždenného zhonu (a najradšej by som bola už doma), tak vzdelávanie bolo naozaj skvelú. Prednášal nám jeden veľmi múdry a hlboko ľudský pán profesor, moc sa mi to páčilo.

A do tretice skvelá vec – mám Králička Sameťáčka. Dala som si ho ja sama, pretože sa mám  rada (a pretože ja naozaj túžim po veľmi málo veciach, ale za tou knihou som túžila moc a moc). A pravdaže tá kniha je podľa mňa príkladom, ako sa cennosť niečoho neskrýva v cene – kniha je iba za 2 eurá, no je úžasná – hej, tie najcennejšie veci bývajú obvykle najmenej drahé… Kniha hovorí o tom, ako sa stať ozajstným – a jediný spôsob na to je láska.

O láske sa toho píše veľa a rôzne – ja k tomu dodám dnes iba toľko, že podľa mňa najjednoduchšia je pravá láska, hoci je ťažké ju v živote nájsť – lebo vtedy si ten druhý uvedomuje našu skutočnú hodnotu a berie nás takých, akí sme. A platí to obojstranne, partner v takom vzťahu je v bezpečí, nemusí mať obavu z neprijatia, odmietnutia, či sebaodhalenia, pretože pri pravej láske partnera pokladáme za pre seba výnimočného a vieme, že je presne taký, aký má byť, takže ho berieme bezvýhradne i s jeho chybami. Práve vďaka tomu, že sa praví partneri príjmu akí sú, vytvárajú si bezpečný priestor na zmenu a potencujú sa k rastu. Pravý partner je človek, vďaka ktorému v živote rastieme najviac, a ten rast je tiež obojstranný proces.

Králiček Sameťáček uvádza 12 princípov – napríklad 6. princíp je, že byť ozajstný znamená byť úprimný a 11. princíp hovorí, že pravá láska pretrvá –  je vytrvalá, stála a aktívna.

Nuž, nikdy neprestaňte hľadať, kým nenájdete pre seba tú naozaj pravú lásku. Presne o tom je i môj nový avatar. No a týmto odpovedám na otázku, ktorú som dostala na mail –. nepokladala som za potrebné nápis na ňom robiť viditeľný, dala som ho tam kvôli sebe, ale pokojne to ujasním – hodím rovno preklad nápis z angličtiny – „povedz mi príbeh o mesiaci, ktorý ma verne sprevádza v najtemnejších časoch“. A keď partner dokáže stáť pri nás v najtemnejších časoch, tak len vtedy má vzťah zmysel a budúcnosť. Veď hej, pravá láska nás sprevádza, pretože ako vraví Králiček Sameťáček – keď sa staneme ozajstnými, skutočnými, tak už takí zostaneme, pretože to vydrží „napořád“.

Záverom…

A k tej bilancii z úvodu blogu, odpoveď na druhú otázku je – Boh by dnes so mnou bol spokojný…

Elena   Predná Hora, 19.5.2017  Slnko za mrakmi 5. – Radostnenie

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 8999459x
Priemerná čítanosť článkov: 3153x

Kategórie