Založ si blog

KK 7. – Svet autistov. ..

 

Hm, uvažovali ste niekedy o tom, aký je svet autistov? Ako vidia svet naozaj, ako ho cítia? Ja ten  ich pohľad na svet poznám dôverne. Chcem žiť v ich svete, milujem ho – poviem vám, že prečo.

A tak dnes o svete autistov a našom svete, a o svete vôbec…

 

 

Svet autistov sa mi páči.,,

Je taký jednoznačný. Veci sa usporiadajú určitým spôsobom  – a autisti sa ich snažia uchovať také, aké boli. Natrvalo, nemenne, stále. Jednoducho svet má svoj poriadok, ktorý máme len prijať a dodržiavať ho.

Svojim spôsobom je to úžasná filozofia, ktorá by nám pomohla v bežnom svete odstrániť mnoho utrpenia – nedorozumení, konfliktov, ublížení, problémov. Pretože v takom autistickom svete sú veci jasné – žiadne masky, žiadne dve tváre. Toto som ja.

A rovnako je to i vo vzťahoch ku iným ľuďom. Ak niekto má rodinu, správa sa zodpovedne,  spoľahlivo – robí veci tak, ako majú správne byť – je verný a starostlivý, vychováva svoje deti a venuje im svoj čas.

Autista má vo veciach jasno – ako má ísť svet správnym spôsobom…

 

 

Maroškov svet…

Trvalo dlho, kým som do neho prenikla, kým som pochopila svojho syna a jeho svet.

Keď chcel Maroško so mnou žartovať, sadol si na zem. Presnejšie, sadol si na zem na ceste počas chôdze, len tak – na chodníku v parku, na ulici. Robil to zásadne, keď sme boli sami, sadol si a smial sa. Smial sa mojej bezradnosti, pretože ja som ho v takejto situácii najskôr prehovárala, aby vstal, potom som sa ho snažila zdvihnúť tahaním za ruky dopredu, nakoniec popod pazuchy zozadu. Párkrát ma ešte dotiahol tým, že sa opätovne posadil na zem, usmieval sa šibalsky. Moje „poď, poď“  zabrali náhle, zostal stáť a vykročil…

Ach, môj synček, moja láska. Moc mi chýbaš.

Práve teraz.

 

 

Elena   Predná Hora, 10.7.2017

 

 

 

Cesta duše 9. – Desať. . .

29.03.2024

Slnečné lúče prichádzajúce po temnote noci. Zlátia svet a dávajú mu hrejivé objatie, prijímam ho s vďakou. Mimoriadne temná bola dnešná noc. Vietor za oknom v nej hučal šialene, akoby sa ňou hnalo tisíc čertov. Rev vetra kontrastoval podivne s tichom v mojom vnútri. Žiadne slzy ani slová, len obrazy mihajúce sa pred vnútorným zrakom – spomienky na cestu, ktorou som [...]

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,842
Celková čítanosť: 8937621x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Kategórie