Založ si blog

V tichu dychu 6. – Rozžiariť svet. ..

 

Nielen slnečné lúče nám rozžiaria svet. Aj úsmev, humor je takým hrejivým svetielkom. O jeho mieste v našom živote bude dnešný blog.

 

Sú v mojom srdci…

Tí ľudia, plní hrejivého humoru, putujú svetom ako malé slniečka. Dokážu rozjasniť deň, vniesť do neho pohodu, vliať nádej. Vyvolajú nežný úsmev, alebo rozosmejú.

Podaktorí z nich našťastie aj kadečo napísali – a tak sa možno smiať znovu a znovu – pri takej Betty Mc Donnaldovej, Šmídovej trilógii, či mnohých ďalších „srdcovkách z našich poličiek“.

Úplne najlepšie je, ak máme bytostne radostné ladenie hlboko v sebe. Ja si cielene udržujem vnútornú radostnosť, a som moc rada, že ju podedili aj moje deti.

A tak kráčame životom s humorom ruka v ruke. Niečo sme o tom už aj popísali ja aj Kika v tomto blogu. A teraz…

 

O jednom včasnom ráne …

 

Skoré novembrové ráno – kdeže je ešte do svitania. Mrazivý vzduch vo svetle lámp iskrí tisícimi drobnými trblietkami. Kráčať prednohorským ránom znamená kráčať temnotou, lebo  vysvetielkovaný poriadne je len areál liečebne. A tak si cestu k busu – keď chodievame s mojou najstaršou už obe do práce do mesta –  rozžiarime aspoň humorom. Ja som pohoďák – mám  rada radostnú  a pohodovú atmosféru, bola som ochotná kvôli nej robiť v živote veľa – také chvíle si moc vážim. A Kikin humor milujem.

Ako to u nás vyzerá?

Takže jedno minulotýždňové mrazivé skoré ráno, moja rozopnutá vetrovka, cviklovo fialový šál povieva vo vetre. „Ach, ach, ešte veru nie je taká zima, aby som si musela zapínať vetrovku“ zaševelila som pobavene kdesi pod druhou zákrutou cesty, brániac šál pred nenechavými rukami vetra.

„No jasné“ povedalo dieťa pomaly (a ja som už vedela, že ma chytila, už som to vedela). „Ach, ešte nie je taká zima, aby som si musela zapínať vetrovku, povedala –  hm, hm, bude to pekný epitaf. “ 

Humor máme skrátka hlboko pod kožou.

 

 

Ach, áno, humor a tá jeho sladko korenistá chuť…

 

Pri písaní blogu  doblúdilo najstaršie dieťa ku mne, že v telke pôjde Útek z väzenia – že či si to nepozrieme, veď raz sa nám to môže zísť. Keďže som zaujate písala,  zabrala som len úsmevom a nepozorným odkývaním, že mne sa to pozerať nechce – pritvrdila – „no práve ty by si si to mala pozrieť, pri tom tvojom varení…“   

To ma už rozosmialo naozaj naplno (a nie, rozhodne  nevarím tak zle) –  nuž, ale človek nikdy nevie, kedy sa mu také znalosti zídu, raz si ten film určite pozriem…

 

Záverom…

Hm, hm, hm. Nejaký rýchly rozstrel. Nie, žiadne otázky.

No dobre – prezradím vám do tretice, čo ma dnes rozosmialo (veselilo ma tým moje najstaršie dieťa ako inak, čítalo mi úvodné venovania autorov v knihách) – moc a moc sa mi páčilo jedno z tých venovaní

„Všetko, čo nie je uložené, bude stratené“. (záverečná obrazovka Nintendo)

 

Elena   Predná Hora, 18.11.2017

 

P.S.: No dobre, dnes vás cielene veselím. Ale poviem vám, zasa nie je dobré ukladať všetko…

 

 

 

 

 

 

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9002661x
Priemerná čítanosť článkov: 3154x

Kategórie