Založ si blog

Teraz 11. – Ministerstvo spravodlivosti potvrdzuje diskrimináciu. . .

 

Toto je príbeh o štáte, v ktorom zdravý rozum je viac než právnická fakulta. O sile odvahy a vytrvalosti, a o tom, ako jedna obyčajná právnicky neštudovaná matka z lásky ku synovi preukázala diskrimináciu štátu voči ľuďom s postihnutím a deťom ako obetiam. A pravdaže aj o štáte, v ktorom nadraďujú práva páchateľov právam obetí a diskriminujú chránené osoby v pozícii obetí.

Je to príbeh s otvoreným koncom, zatiaľ…

Špeciálna príležitosť je vždy pre mňa záverečný jedenástkový blog jedenástky. Ale tento raz je to príležitosť výnimočná. Riadim sa vždy svojou intuíciou – a tá mi hovorila, že k tejto jedenástke mi Osud niečo dodá. Je to tak. Záverečný blog jedenástky TERAZ je skutočne výnimočný.

Čítajte a uvažujte…

 

Rada píšem listy…

Niektorým z lásky. Iným preto, aby som si odškrtala všetky možnosti, aké možno v tomto štáte využiť na nápravu veci. Lebo, pravdu povediac, v reálnu nápravu v tomto štáte neverím. A len medzinárodné inštitúcie pôsobia ako majster Proper, vyčistia dočista zájdenú špinu.

Viem postupovať veľmi systematicky a odškrtávací postup poznám. Použila som ho už kedysi dávno, keď som posielala medzinárodnému súdu  podnet proti Slovenskej republike ohľadne zavádzaných poplatkov u lekára. Vtedajší minister zdravotníctva mi napísal pôvabný list, ako nám ľudia umierajú na ulici, lebo nemáme dostatok financií, keďže máme neplatičov zdravotných odvodov – a preto musíme platiť tie poplatky. Tak som jeho list pribalila k môjmu podnetu na medzinárodný súd, že minister zdravotníctva potvrdzuje mnou popisovanú situáciu verejného ohrozenia, a že na rozdiel od neho si myslím, že náprava stavu spočíva v účinnej legislatíve proti neplatičom, v čom ale je zo strany SR nečinnosť. A predstavte si, poplatky boli veľmi rýchlo vtedy zrušené, štát upravil legislatívu…

Prečo to teraz spomínam? Pretože teraz vám poviem, aký pôvabný list mi poslalo Ministerstvo spravodlivosti. Prišiel mi dnes, a poslali ho – predstavte si, aký je Zámer sveta šibal – poslali ho 7.2.2018, priamo na moje narodeniny. Ďakujem, Zámer sveta, krásny darček je to.

Poviem vám teraz o tom, ako potvrdzujú diskrimináciu chránených osôb – t. j. detí a ľudí s postihnutím – v pozícii obetí zo strany Slovenskej republiky.

V liste Ministerstvo spravodlivosti potvrdilo, že prešetrením môjho podnetu zistili – tak ako som na to poukazovala ja – zo strany Okresného súdu v Revúcej pochybenie – nesprávnu kvalifikáciu skutkovej podstaty trestného činu, pretože malo ísť o kvalifikáciu podľa § 149 ods. 1, ods. 2 písm. a), písm. b) Trestného zákona.

Pojednávanie vo veci vtedy viedol samotný predseda súdu, – a tak mi je záhadou, ako taký učený človek nevie z legislatívy ani toľko ako ja – obyčajná neškolená matka. Namojveru, právnické fakulty, vstúpte si riadne do svedomia, čo to tých sudcov učíte. Kebyže som na vašom mieste, vlasy si šklbem každý deň, aký obraz o mojej škole utvárajú absolventi v praxi…

No hej, toto potvrdili vedome. Ibaže teraz vám poviem, čo potvrdili, dali čierne na bielom, hoci si to neuvedomili. Napísali totiž, že trestná sadzba páchateľke by sa nijakým spôsobom nezmenila ani zohľadnením statusu chránenej osoby. A čo to potvrdzuje, milí čitatelia, ktorí máte viac logického myslenia ako zástupcovia samotného ministerstva? Predsa to, že tento štát chránenú osobu zvýšene nechráni – inak by sadzba pre páchateľa predsa bola vyššia, ako u osoby nechránenej.

Zjednodušene povedané, slovenská legislatíva sa iba tvári, že chráni zvýšene chránené obete, ale v skutočnosti to tak nie je. A tak som oslovila ministerstvo ihneď večer otázkou, v čom že to potom podľa nich spočíva tá zvýšená ochrana? Priznám sa, tak ma ťahalo tam dopísať aj otázku, čo vlastne na tom ich ministerstve reprezentujú, lebo spravodlivosť to zrejme nebude, pri takejto legislatíve. Ale odolala som, myslím, že odpoveď ani oni nepoznajú…

 

 

Elena Predná Hora, 12.2.2018

 

P.S.: Nuž, je to podľa mňa smutná vizitka slovenskej justície, ak jedna právnicky nevzdelaná matka kvalifikuje skutkovú podstatu trestného činu správnejšie ako samotný sudca – predseda súdu, ktorý vedie pojednávanie…

A hej, ešte stále sa čudujete, milí čitatelia, že som o slovenskom súdnictve napísala jedenástku Augiášov chliev?

 

 

 

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9006551x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie