Založ si blog

Kvapky dúhy 8. – So zatajeným dychom. . .

So zatajeným dychom vnímame veci zázračne krehké. Rozprávkové, roztrblietajú život…

Hm, tie dnes pripomeniem – bude to o veciach presne takých zatajenodychových, podelím sa s vami o pár takých okamihov…

A presne k nim by som priradila aj ôsmu farbu dúhy – lebo ja by som do dúhy pridala ešte jednu farbu – bielo. Bielobielu.

 

Toto zatajenodychovo som nečakala…

Stávajú sa vám niekedy veci, akoby na rozhraní skutočnosti? Že si sami pre seba poviete – „nesníva sa mi to“?

Hm, mne sa to deje občas – napríklad dnes. Ráno som cestou na poradu našla pekný štvorlístok, stáva sa mi to.

 

 

A popoludní?  Svetlanka zavzdychala, že by rada šla na huby, lebo konečne som minulý piatok kúpila košík na huby na jarmoku (mali prekrásny tmavomodrý, ten by som naozaj moc chcela – ale Jazmínka vyberala, modrý sa jej nepáčil – takže máme dvojfarebný, svetlohnedotmavohnedý). Už žiadna taška, máme košík…

A tak som so Svetlankou na huby vykročila – aj napriek tmavým mrakom, sľubujúcim dážď (ten by mi neprekážal, ale blesky áno, fakt z nich mám strach). Cestou do lesa dieťa spomenulo, že by chcela niekedy nájsť štvorlístok. Poriadne sa pozri – odpovedala som a zohla som sa v snahe nájsť jej nejaký. O chvíľu som mala v ruke kytičku – štvorlístky a päťlístky – fakt som ich nezrátavala. To i mňa dostalo do stavu „fúha“.

Zatajenodychovo pokračovalo. Mám moc rada jemné a krehké obrázky – i prekrásne obrázky drobnučkých myšiek. Dnešok mi umožnil zažiť si takéto zázračno naživo.

Sú prekrásne, však?

 

 

A hej, všetky fotografie sú moje.

 

So zatajeným dychom čakám…

Konštelačný pražský víkend. Naša skupina Delta je pre mňa silne inšpiratívna a prínosná. Navyše v nedeľu výnimočne i pre 1-2 mimoskupinových záujemcov, to nikdy nie je náhodné. Vždy sa to naskladá presne tak, ako to má byť.

A hlavne – budeme mať tému minulých životov, kdesi hlboko v srdci cítim, že bude pre mňa moc dôležitá. A tak už teraz na víkend myslím so zatajeným dychom…

 

Bielobiela…

Biela farba je pre mňa presne farba „so zatajeným dychom“. Mám ju moc rada. Nežná, čistá, môžeme si do nej premietať svoje sny. Ja ju vlastne vidím vždy tak trochu farebnú…

A myslím si, že by do dúhy mala patriť…

 

Záverom…                                                        

Dáme nejakú náhodne nenáhodnú myšlienku? Jedna z kníh, ktoré ešte len prečítam, z Prahy som ju dovliekla minule – a možno o nej aj niečo napíšem. Tú si nenáhodne otvorme.

Tak to mi fakt teraz zatajilo dych – Mistr Eckhard „A najednou víš. Je čas začít něco nového a důvěřovat kouzlu začátku.“

Neviem, či vám dáva tá myšlienka nejaký zmysel – pre mňa je to hlboký odkaz Zámeru sveta ku včerajšku (majster šaman by sa teraz zasmial, kebyže to prečíta…).

 

 

Elena   Predná Hora, 19.6.2018

 

 

 

 

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9004311x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie