Založ si blog

11×11 1. – Dávne časy. . .

Máte radi dávne časy? A aké „dávno“ pre vás znamenajú?

Pre mňa sú dávne časy naozaj dávne. Pár storočí dozadu.

Keď ľudia kráčali svetom tak naozaj, naživo. Cesta sa tajomne vinula do diaľky a krajina na nich dýchala. Vietor im rozvieval vlasy, na nohách sa im robili pľuzgiere, ale oni stále kráčali ďalej. Nesedeli v aute, nehnali sa krajinou šialeným tempom. Viedli s krajinou tichý rozhovor svojim srdcom…

Mám rada dávne časy…

Keď ľudia opekanie rozvoniavajúcej slaninky v jesennom podvečere pokladali za zázračnejšiu chvíľu ako obrovskú hlučnú párty. Keď mali jasné, že tie pravé hodnoty sú úplne jednoduché – a že tých naozaj dôležitých je len zopár. Ach, kde je ten svet, keď ľudia verili v drakov, a preto ich dokázali vidieť?

Mám rada stavby dávnych čias…

Keď ľudia stavali hrady, ich hrubé kamenné múry spievajú tichú pieseň o svete, ktorý sa kamsi stratil. Rozbili sme ho na čriepky letmi do vesmíru, mobilmi, facebookmi a lacnými vzťahmi.

Mám rada jedlá dávnych čias…

Obyčajné, jednoduché, dýchajúce domovom. Fučkané zemiaky s rozpraženou slaninkou a cibuľou, ktoré zapíjate mliekom. Polievka podkyslo, s domácou údenou klobásou. Zemiakové placky s kopou čerstvého majoránu a horúcim čajom, sladeného malinovým sirupom…

Mám rada ľudí dávnych čias…

Tých, pre ktorých je najvzácnejší nápoj pohár čistej studenej vody. Ktorých slovo je pevnejšie ako skala. Ktorí dokážu vnímať zázračno vychádzajúceho slnka každý deň znovu a znovu.

Mám rada dávne časy. Naozaj ich mám  rada. Som človek dávnych čias.

 

Mám rada aj hudbu dávnych čias…

Plynie sladko a čisto. Privoláva mi obraz – taký minuloživotový. Slnečné popoludnie, prašná cesta – viac vám neprezradím.

https://www.youtube.com/watch?v=nC_sTCVxX3g&t=20s

Hej – to je jedna z mojich počúvačiek. Dnes ma držala nad hladinou únavy, z dvoch dní a nocí upísanú  termínovanými prácami.  Tak si ju užite aj vy – ak máte radi staré časy…

 

Elena 2.12.2018

 

P.S::K diskusii

 

Mr.Fígeľ  Ďakujem, nádherné. A úprimne – zaujímavé, ako ste zachytili moju podprahovú úvahu, presne o radostnosti a šťastí som pri tom písaní dumala. Málokto to dokáže.

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9003881x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie